[TRANS] 111212 C-JeS – Oznámení o fanouškovských aktivitách


1.  Portréty JYJ nesmí být použity na výrobu veřejných fanouškovských produktů

2. Akce větší než 100 účastníků – organizátoři musí oznámit C-JeS účel akce. V případě, že akce vyžaduje náklady spojené s účastí na akci, je nutné odeslat zprávu i o těchto výdajích.

3. Fanouškovské aktivity spojené s výběrem peněz na výrobky nebo sponzorské dary – informace musí být sdílena s C-JeS.

Celé znění v angličtině: (shrnuto od JYJ3.net)

Hello. This is C-JeS Entertainment,

We, the agency responsible for JYJ’s management, announce guidelines for fans’ support activities effective January 1st, 2012.

In the meantime, we have been allowing events and sale of goods by fansites, as we considered them to be fans’ autonomous territory. However, in some cases, using artist’s name rights (namensrecht) without prior consultation and creating profit [for personal interest] occurred. Inevitably, as a management agency, we must make this announcement regarding fans’ supports. Please be advised.

Especially, it’s not only the problem of the deterioration of turning fan goods into a form of business with high profit, but the fan goods with artists’ image on them were sold at high price by the 3rd, the 4th illegal traders [T/N: We believe CJeS means that the re-selling of fan goods by those other than the creators escalated the prices]. The industrialization of fan goods actually causes problem to the production of official goods that bring back right profit to the artists. In addition, it rather influences the endorsement of the contract of MD Goods that the artists have legally signed. As [these actions put] the artists in a disadvantaged situation, goods for sale will be strictly controlled in the future.

1) Production of goods using JYJ’s name rights and portrait rights (photos, images, etc.) is prohibited.

2) In case of JYJ (Jaejoong, Yoochun, Junsu) fan events with over 100 attendees per event, you must share the contents of the event with C-JeS. If there is entry fee, the breakdown of budget must be approved by C-JeS after prior consultation.

(Events with fewer than 100 attendees or events without entry fees are ruled out.)

3) For fan support activities or even donation activities, if involving money (entry fee, fund-raising, deposit, etc.), information must be shared with C-JeS in advance.

However, we think that rather than viewing these criterions to be the warnings by a management agency, we hope these will help fans to be self-conscious and to establish a proper fan culture. We hope for wise decision from fans who love JYJ.

Thank you very much.

Cely překlad dodáme při velkém zájmu 😉

Jinak zdroj zde:

http://c-jes.com/w/175304#0

Credits: jyj3.net

(článek jyj3.net tady: http://jyj3.net/2011/12/12/info-111213-c-jes-announcement-regarding-fan-support-activities/ )

Full Korean:

JYJ 팬 써포트 관련 가이드

안녕하세요 씨제스 엔터테인먼트 입니다.

JYJ의 매니지먼트를 담당하고 있는 당사는 2012년 1월 1일부터팬 써포트에 대한 가이드를 아래와 같이 정하고 공지를 드립니다.

그 동안 당사는 각 팬 사이트에서 진행하는 이벤트 및 굿즈 판매에 대해 팬들의 자율적인 영역으로 보고 감안하였습니다. 하지만 몇 몇 사례에 있어 사전 협의 없는 아티스트의 성명권 사용과 자정 능력을 잃은 수익 창출 사례가 발생하고 부득이하게 팬 써포트에 대한 매니지먼트사 입장을 가이드로 정하고 공지하오니 양지 부탁 드립니다.

특히 팬 굿즈는 팬을 넘어 사업자 형태를 갖춰 높은 수익창출로 변질 되는 문제 뿐만 아니라 아티스트의 이미지가들어간 팬 굿즈가 제3국, 제 4국의 불법 상인들에 의해 고가에 판매 되는 점, 팬 굿즈의 산업화로정작 아티스트에게 정당한 수익이 돌아 가는 오피셜 굿즈 제작에 차질이 생긴다는 점. 또한 아티스트가정식으로 계약한 MD물품의 계약 위반 사항에 영향을 미쳐 도리어 아티스트가 불이익을 당하는 상황이 발생됨에 따라 앞으로 굿즈 판매에 대해 엄격히 관리 할 예정입니다.

1) 굿즈 제작에 있어 JYJ의성명권, 초상권 (사진과 이미지 등)사용을 금합니다.

2) JYJ (재중, 유천, 준수) 팬 이벤트에 있어 100명이상이 모일 경우 당 사에 이벤트 내용을 사전에 공유하고 참가비가 있을 경우 그 예산 내역에 대해 사전 협의 후 승인을 받아야 합니다.

(단, 100명 이하의 경우 또한 참가비를 받지 않는 경우는 제외합니다)

3) 팬 써포트 혹은 기부를 위한 일이라도 참가비나 모금 등 입금을받는 경우 사전에 당 사에 공유해야 합니다.

하지만 이러한 기준은 매니지먼트사의 경고 보다는 팬 스스로가 자각하고 스스로 지켜나가야 올바른 팬 문화를 정립할 수 있다고 생각합니다. 아무쪼록 JYJ를 사랑해 주시는팬 여러분들의 지혜로운 판단을 부탁 드립니다.

감사합니다.

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