[Trans] 130111 Max Changmin: „Neznášam pocit priemernosti.“


TVXQ maknae (najmladší člen). Nenápadný a mĺkvy. Tvár človeka, ktorý už dospel. Toto bolo niekoľko vecí, na ktoré sme si spomenuli pred interview s Max Changminom. Aj počas rozhovoru bol tichý, vychovaný a povolil nám nahliadnuť na ukážku humoru, ktorým najmladší zo skupiny oplýva. S týmito vlastnosťami Max Changmin rozprával o TVXQ ako ich poznáme dnes. Skupina, ktorá má veľmi zreteľné hranice medzi vášnivými fanúšikmi a verejnosťou. Skupina, ktorá si odznova získava svoje meno. Max Changmin pokojne diskutoval o týchto bodoch, čo môže byť pre niektorých bolestivé počuť ich. A s rovnakým pokojom živí svoju ctižiadostivosť. Vie, že zaostáva so svojimi tanečnými schopnosťami, tak na nich pracuje ako blázon. Poháňa svoju ctižiadostivosť až po “nikdy neustúpiť a cvičiť moje sľubné schopnosti kedykoľvek niečo začnem.“ Najmladší, čo sa vždy smial, teraz necháva počuť svoj hlas a objektívne sa pozerá späť na postup svojej skupiny a premýšľa nad vecami, ktoré ešte len prídu. Vraví, že sa stále pohybuje dopredu s myšlienkou “Musí prísť niečo viac“, čo znie skôr ako zaklínadlo, ktoré na seba uvrhuje, než obyčajné želanie. Stalo sa tak veľa vecí, ale stále musí prísť niečo viac. Pre TVXQ. Pre Max Changmina.

AS10gcO4FZy2WaZwmEjiWDb4KeK

-Pre váš druhý album ako dua ste už ukončili všetky činnosti. Ako by si zhodnotil sám seba?

Max Changmin: Naše aktivity pre piaty album “Why“ boli naplnené piesňami a textom, ktoré v tom čase vyhovovali našej situácii ako dua. Chceli sme ukázať, že sme stále silní. Ale ako sme sa pre tento album pripravovali, obávali sme sa. Keďže fanúšikovia a verejnosť spájajú obraz TVXQ s ´mocným, intenzívnym´ vystúpením, mysleli sme si, že ten obraz by sa zosilňoval viac a viac, ak by sme ostali pri takom type hudby. Úprimne, “Catch Me“ nebola pieseň, ktorá by celkom zapôsobila na verejnosť, takže nebudem riskovať a popierať fakt, že tak ako je veľa ľudí, ktorým sa pieseň páčila, tak je veľa ľudí, ktorým nie. Ale musíme prijať takú odozvu a keď sa spätne pozriem na naše aktivity, verím, že sa jednalo o prechodné obdobie, ktoré sme museli zažiť. Bol to ďalší krok k rozšíreniu našich hraníc.

-Vzhľadom na rozširovanie týchto hraníc, “Catch Me“ začína s vami dvoma čeliac si ako odraz v zrkadle, bojujúc medzi sebou a pokračuje zahrnutím tanečníkov. Musel si vynaložiť veľa úsilia ísť jeden na jedného s U-Know Yunhom, ktorého najsilnejšia stránka je tanec?

Max Changmin: Keďže všetko bolo ako nová výzva, od choreografie po samotnú pieseň, myslím, že som sa do všetkého pustil s väčšou vytrvalosťou než zvyčajne. V prvom rade, Yunho je skutočne vynikajúci tanečník a “Catch Me“ choreografia odhaľuje ďalšiu stránku mňa samotného, takže som sa obával, že kvalita vystúpenia by mohla byť poškodená zlyhaním jednej osoby. Nie som niekto, kto má veľa sebaistoty vo svoje tancovanie, ale choreograf Tony Testa ma stále dokola chválil. Uveril som jeho ospevovaniu, “Max, si naozaj skvelý. Máš talent. Maj trochu dôvery v seba.“ (smiech)

-Ak je “Catch Me“ vystúpenie s perfektnou koncepciou, “Humanoids“ sa zdá byť v rámci všeobecného štýlu choreografie menej intenzívny a skôr viac uvoľnenejší. 

Max Changmin: Tony Testa musel so svojou “Catch Me“ choreografiou vyjadriť zúrivosť milenca, ktorý sa snaží odísť. Tak som si myslel: „Á, my musíme byť jediní ľudia, ktorým to tento chlapík robí.“ (smiech) Ale potom som zbadal Jonghyunov (SHINee) výraz v “Sherlock“ a bolo vidno, že Jonghyuna tiež požiadal o prejavenie silných emócií na tvári. Na druhej strane, pri “Humanoids“ som mal pocit, že môžem viac relaxovať a užiť si tancovanie.

AS10SotDwH2ZluEx8rvAcF

-“How Are You“ sa sústreďuje na harmóniu dvoch ľudí, zatiaľ čo piesne ako “Destiny“ a “Getaway“ zužitkujú váš vokálny talent do poslednej kvapky. Aké bolo nahrávanie albumu, keď vám vzrástla zodpovednosť ako vokalistov a zobrali ste na seba novú výzvu?

Max Changmin: V minulosti nám boli dané pasáže, ktoré skutočne sedeli nášmu hlasovému rozsahu a ja som väčšinou mal na starosti to, čo ľudia nazývajú “screaming“ (vrieskajúca) časť piesne. Ale teraz, keď sme to už iba my dvaja, ak nerozšírime rozsah pokiaľ môžeme, ľudia sa na nás pozrú a pomyslia si “Ako som očakával, nedokážu to zvládnuť len dvaja.“ A tak sme naozaj tvrdo na tom pracovali. Ľudia z môjho okolia mi vravia, aby som sa staral o svoje hrdlo a aby som sa nepremáhal, pretože to budem mať ťažké, keď raz budem starší. Ale našťastie, stále som v poriadku. Myslím, že som objavil svoje vlastné metódy a myslím, že sme teraz schopní zvládnuť pieseň od začiatku až do konca lepšie než predtým. Aj keď to môže znieť namyslene… (smiech)

-Aj keď ste boli pravdepodobne poháňaní vašou ctižiadostivosťou, svoju úlohu musela plniť aj akási podstatná zmena?

Max Changmin: Počas propagácie nášho posledného albumu som premýšľal, že si potrebujem viesť skutočne dobre a myslím, že pri tomto albume som bol v priebehu nahrávania oveľa úprimnejší než kedykoľvek predtým. Ale to neznamená, že vzrástol nátlak. Producent Lee Soo Man povedal: „Nemal by si sa tak prepínať kvôli vašim piesňam.“ Myslím, že sa to dá použiť pri hocičom, aj keď som to v minulosti nevedel. Takže v súčasnosti som pri mojich piesňach úprimnejší, ale snažím sa užiť si celý proces.

-Zdá sa to byť ťažké, ak sa z nezaujatého hľadiska pozrieš naspäť, nielen na seba, ale aj na minulosť a prítomnosť TVXQ, aby si mohol čeliť tomu, čo príde. TVXQ je tím, ktorý vždy oplýval vlastnou unikátnou farbou a vášnivým, rozsiahlym fandomom a práve teraz ste na ceste túto farbu opäť vytvoriť. Ako osoba v strede všetkých týchto zmien, čoho sa obávaš?

Max Changmin: Piesne ako “O-Jung.Ban.Hap“ z minulosti alebo minuloročné “Why“ sú také, ktoré sa viac páčili našim fanúšikom než verejnosti. Vždy existoval určitý odstup, ktorý nám zabránil dostať sa bližšie k verejnosti, preto nielenže sme zmenili našu hudbu, ale sme sa tiež objavili v rôznych variety programoch, aby sme získali viac možností zapôsobiť na verejnosť. Ak sa zasekneme v presvedčení “My sme takáto skupina, tak by sme mali robiť toto,“ upadneme do stereotypu. Musíme prijímať zmeny v prúde hudby, ak nechceme stvrdnúť na mieste.

-Dalo by sa povedať, že vaše individuálne aktivity, vrátane tvojho účinkovania v japonskom filme “Fly With The Gold“, sú súčasťou úsilia zapôsobiť na masy?

Max Changmin: Verím tomu, že Yunho a ja musíme vyniknúť individuálne, aby sme efektívnejšie spolupracovali, čo nás ako tím posunie dopredu. A aj napriek tomu, že sme skupina známa vďaka jej vystúpeniam, bolo by pre nás ťažké fungovať navždy s takou intenzitou, akú do toho vkladáme teraz. Ako naše telá starnú, nebudeme už schopní dosiahnuť takú úroveň. (smiech) Myslím, že to všetko príde prirodzene, keď budeme prechádzať tým procesom.

AS10O2tUJUdikAWJrY5hOtzT

-Počas tvojho interview pre “Fly With The Gold“ si povedal, “Za posledných osem rokov som ako člen TVXQ dokázal množstvo vecí, ale naučil som sa toho veľa vďaka spolupráci s tak vynikajúcimi hercami.“ Aký to bol pocit, prejsť od práce s TVXQ po toľkých rokoch a rovnako aj so známymi členmi štábu, k robeniu niečoho, čo si predtým neskúsil, s ľuďmi, ktorí hovoria cudzím jazykom?

 Max Changmin: Ak by som na začiatku vedel, ako ťažké to bude, pravdepodobne by som to nerobil. (smiech) Pretože sa filmovanie krížilo s naším svetovým turné, musel som behať tam a späť a bolo pre mňa ťažké prijať tieto dva svety, ktoré sa od seba kompletne odlišovali. A keďže som bol s hercami a zamestnancami, ktorí tvrdo pracovali a dávali do filmu celé srdce, obával som sa, že aj keď sa budem snažiť najlepšie ako viem, konečný výsledok nebude dostačujúci. Ale myslím, že čo pomohlo, bola moja vlastnosť nikdy neustúpiť a pestovať moje sľubné schopnosti, kedykoľvek niečo začnem.

-Sledujúc tvoju transformáciu z čias vášho debutu až po dnešok, vyzerá to, akoby si si užíval ten proces vrhnúť sa strmhlav do niečoho a vyvíjať sa.

Max Changmin: Trochu zvláštne je, že od začiatku som ani raz nesníval “Chcem sa stať spevákom, ktorý spieva tento druh hudby“, alebo “Chcem byť hercom, ktorý sa venuje tomuto žánru“. Vtedy, nie dlho po mojom debute, všetci mali svoj sen. Veril som, že sa mýlim, ak o tom takto premýšľam. Ani teraz nemám konečný cieľ. Ale aby som použil všeobecnú frázu na opísanie mojej osobnosti, naozaj nenávidím “pocit priemernosti“. (smiech) Nachádzam potešenie v myšlienke, že dnešok je vždy lepší než včerajšok a chcem sa neustále pohybovať dopredu.

-Máš iba 24 rokov, ale už si dosiahol množstvo úspechov ako člen TVXQ a budeš prvým kórejským spevákom, ktorý má možnosť zakúsiť “Five Dome Tour“ v Japonsku. Čo po tomto všetkom pred tebou leží?

Max Changmin: Príliš som nepremýšľal nad tým, čo by som mal urobiť ako ďalšie. Ale mám nejasnú predtuchu, že po skončení nášho turné v Japonsku na nás čakajú ešte väčšie možnosti a nový svet, ktorý sme zatiaľ nezakúsili. Predtucha “Musí existovať niečo viac, čo príde“ je to, čo ma aj doteraz poháňalo dopredu.

Zdroj: DBSKnights 
Pro DBSKCZ přeložila: voldeminnie29

