[Trans] 130111 Yunho: “Potřebujeme se podívat zpět na cestu, kterou jsme kráčeli, a překonat naše vlastní rekordy.”


TVXQ je skupina, kterou všichni znají. Ale může někdo říct, že ví, kdo doopravdy jsou? Od jejich debutu v roce 2003 jsou momentálně na scéně již více než 9 let. Vyvolávali šílené nadšení, mnohým si prošli a vykročili vstříc novému začátku. Jejich nové album, Catch me, definuje směr, jakým dnes TVXQ vidíme. TVXQ od Yunha a Changmina nám představili již v jejich minulém albu „Why (Keep Your Head Down)“, a tito dva muži nyní tvoří jejich identitu s albem „Catch Me“. Energetické a velkolepé vystoupení, které vytvořili na pódiu s jejich hudbou od úplného začátku, nám umožňuje představit si budoucnost této 9 let staré skupiny. Proto se jich chceme zeptat, jaké to je startovat od začátku a vytvářet nový sen pro tým, který byl minulých devět let na vrcholu světa? Na tuhle otázku U-Know Yunho odpověděl, že posledních devět let bylo jako „puberta“. Vášnivý let vstříc budoucnosti, plný starostí a bez zvučné odpovědi. Ale stezka, kterou doteď kráčeli, je v něm hluboce vrytá a udělala ho tím, kým je. Jak říká název drama, ve kterém účinkoval, je idolem, který se střemhlav řítil do budoucnosti, i když to mělo být spíše „Heading to the Ground“, a nyní radši mluví o své přítomnosti, než jeho minulosti. Tohle je příběh o muži v jeho dvacátých letech. U-Know Yunho.

AS10WN4e7wS4RnEXpTmCY5wYEdFV

-Jak se cítíš ohledně dokončení aktivit pro vaše šesté album?
Yunho: Jestli jste v roce 2011 viděli vydání „Why“ jako ukázku naší odhodlanosti pro to, co můžeme dělat, myslím, že naše současné album může být viděno jako první klíč, který ukazuje, jakému typu hudby se my dva potřebujeme věnovat v budoucnu. Lidé můžou mít odlišné názory ohledně „Catch me“, vše záleží na jejich úhlu pohledu, ale já jsem spokojený, protože si myslím, že jsme zapnuli první knoflík do správné dírky.
-Objevili jste se v mnoha variety show jako „Gag Concert“ od televizního kanálu KBS, „Sunday Night – God of Victory“ od MBC a „I Like Sunday – Running man“ od SBS. Jaká na to byla odezva?
Yunho: Na tomhle je vtipné, že na začátku našich aktivit jsme napůl žertovně řekli, že chceme, abychom byli více známí mezi dětmi ze základních škol a po tom, co jsme se začali objevovat v těchto show, nás děti více žádali o autogramy. Nyní nás více poznávají a chtějí se s námi vyfotit. Stále mám prsten ve tvaru slona, který mi dal jeden z našich fanoušků. (smích) Rád potkávám nevinné a nefalešné lidi. Potkávání a zdravení se s mladšími dětmi mi dodává spoustu energie k tvrdší práci, protože nás milují jejich nevinnými srdci.

„My, dva členové TVXQ, se potřebujeme podívat zpět na cestu, po které jsme kráčeli a překonat naše vlastní rekordy.“

AS10PKfSDFFpy
-Čeho jsi se při vydávání alba TVXQ jako dua od začátku bál nejvíce?

Yunho: Od začátku jsem byl člen, který byl známý spíše pro jeho tanec než zpívání. Mám pěkně hluboký a silný hlas, takže když jsem změnil svůj tón hlasu a zpíval falzet, mnoho lidí si myslelo, že zpívá Changmin a ne já. Byly časy, kdy jsem si pomyslel: “Ah, tak to není…“, ale abych byl upřímný, i já jsem viděl, že čím šel zpěv výš, tím jsme zněli podobněji… Ale od té doby, co jsme se stali duem, jsme velmi tvrdě pracovali na rozšíření našich vokálních rozsahů, a tak jako Changmin dokázal veliké zlepšení jako tanečník, já chtěl dokázat to samé se svým zpěvem.

-Celkově se na albu tvé hlasové schopnosti zvětšily a vy dva jste byli schopní vyplnit „How are you“ se souladem dvou lidí, jak to šlo?
Yunho: Měl jsem s tím spoustu zábavy. Ale protože je těžké změnit vaše zvyky a zkusit něco nového, dělal jsem si s tím velké starosti. Zahrnoval jsem maximální množství individuality, jaké jsem mohl, když jsem zpíval hlavní melodii, ale relaxoval jsem při refrénu, aby posluchači nebyli rozptýlení mým zpěvem. „How are you“ je má oblíbená písnička a zpívali jsme ji v rádiu a na speciálních událostech. TVXQ byli příliš známí jako skupina se silnými vystoupeními a osobnostmi, ale také jsme zezačátku zpívali spoustu balad, které byly nenáročné pro ucho, jako „Hug“ a „I Believe“. Tak jako jsme předvedli „Before U Go“ a „Words I Don’t Want To Believe“ pro naše páté album, rád bych, abychom byli známí i pro naše jemnější písně.

-„Catch Me“ ukazuje všechny styly, které jsme u vás doteď mohli vidět, včetně rychlých kroků, vojensky přesných skupinových tanců a proměnlivou choreografii, vše ve čtyřech minutách. Změnili se tvé názory na tanec nebo scénu díky spolupráci s choreografem Tonym Testou?
Yunho: Nejprve jsem byl vážně překvapený, protože Tonyho představa scény a vystoupení byla úplně jiná, než co jsem znal. Většinu lidí by napadlo umístit dva členy přímo doprostřed světla reflektorů, ale Tony chtěl, aby i tanečníci byli součást TVXQ a s jeho prací vytvořil příběh, když přemýšlel o celkové scéně celého vystoupení. Vojenská přesnost byla trend v 90. letech, nyní je to více o pouličních tancích, co reprezentují individualitu, a práce s Tonym mi pomohla spatřit, že můžeme vnést i více klasiky do našich tanců.

-Měl jsi hodně starostí kvůli vytváření koncertu jen s dvěma lidmi při turné v Japonsku a Asii minulý rok?
Yunho: Protože je jen omezené množství způsobů, jakými se můžeme projevit jako dvojice, přirozeně jsme museli být více fyzičtí, když jsme chtěli zanechat větší účinek. Museli jsme překonat fyzické limity našich těl, a abychom toho mohli dosáhnout, museli jsme přijít s více nápady. Také jsme museli vytvořit unikátní barvu, která definuje, kdo jsme. Na našem minulém turné jsme zpívali spoustu dřívějších písniček. Jsou to písničky, které nás dostaly tam, kde nyní jsme a mysleli jsme, že k dalšímu kroku bude potřeba odpovědět na pochybnosti kolem nás ohledně vyjádření TVXQ z minulosti jako dvoučlenní TVXQ. Byla to dobrá zkušenost, která nám dala možnost přijmout výzvu a podívat se zpět na cestu, kterou jsme doteď kráčeli a překonat naše vlastní rekordy. Samozřejmě, zpívání „O-Jung.Ban.Hap“ mě nutilo myslet si: „Na téhle zemi neznám žádnou jinou písničku, která by byla tak únavná, jako je tahle.“ (smích)

-Když místo silných a složitých vystoupení zpíváte radostné a optimistické písničky jako „Easy Mind“, máš nečekaně roztomilé výrazy a choreografii.

Yunho: Myslím, že nejdůležitější věc při koncertě je radši si užít ten moment, než se předvádět. Takže pro tuhle písničku opakuji gestikulaci malých dětí. Je to metoda, kterou jsem objevil, když jsem zjistil, že malé děti ukazují více odlišné reakce, když si písničku můžou užít všichni dohromady. Protože se přednosti lidí mění s každou zemí, kterou navštívíme, procházím strastmi a pochybeními, abych na některé věci přišel.

„Slyšel jsem, že děti ze základních škol nás poznávají a napodobují naši choreografii. Hodně to pro mne znamená.“

 AS10PYRfzsGVbW8oDtB8N

-Právě je ti 26, jsem si jistý, že jsi přemýšlel o tvých tělesných limitech jako zpěvák, jehož kariéra je založena na vystoupeních.

Yunho: Myslím, že ve chvíli, kdy nad tím začnu přemýšlet, to bude znamenat konec. Jakmile jednou srdce, motor, začne chladnout, bude chladnout i dál. Samozřejmě, že jsou chvíle, kdy si pomyslím: „Ah, myslím, že asi umřu.“ Cítil jsem se tak při „Catch Me“ a také při „Humanoids“, i když to vypadá jako méně intenzivní písnička, museli jsme držet vrchní část našeho těla nehybnou, takže jsme neustále měli pocit, že naše nohy se pohybují jako ty od labutí pod vodou. (smích) Důležitější je to, co ukazujeme lidem, než limity našich těl. Nutí mě to přemýšlet o různých věcech, jako třeba jaké by to bylo zakombinovat tanec s rychlými kroky do lyrických balad. Stále musíme pracovat na vytváření dobrého dojmu s naší hudbou, ale také chceme vytvořit něco nového přidáním našich vlastních, unikátních vystoupení k takovým písničkám.

 

-Když se ohlédneme zpátky, vaše „Catch Me“ aktivity byly částí procesu, který začal od základů a tolik toho překonal, když jste museli začít od úplného začátku a znova předvést styl a osobnost TVXQ veřejnosti. V podstatě to byla skupina, která vystupovala 8 let a najednou se vrátila na úplný začátek. Jaké to bylo jít tímhle procesem?
Yunho: Poslechl jsem si všechny naše písničky, které jsme zpívali od prvního alba až doteď. Neměli jsme jinou možnost, než opět vrhnout rychlý míč s našimi aktivitami, a kdyby se lidem nelíbilo, co slyšeli, přijali bychom jejich rozhodnutí, trénovali tvrději a zkusili to znova. Když nad tím zapřemýšlíte, pokud jednou dostáhnete vrcholku hory a chcete vyšplhat na další, musíte první pomalu sejít z té první. Zkoušet skočit z vrcholu by vás zranilo nebo zabilo. Popravdě jsem byl vyděšený. Protože já jsem byl leader. Takže když jsme teď duo, jsem leader jen jménem, ale v podstatě jsem leader. (smích) Ale cítil jsem, že potřebujeme, aby se věci takhle pohybovali kupředu. Když jsme hodili ten rychlý míč, naše tempo se mohlo zpomalit, ale já jsem rád vběhl po hlavě do rvačky. Díky tomu jsme mohli udělat další krok vpřed. Slyšel jsem, že děti ze základních škol nás poznávají a napodobují naši choreografii. Hodně to pro mne znamená. A získal jsem tolik z jejich lásky pro naše vystupování ve variety show. (smích)

-Tvé druhé drama od tvého hereckého debutu v „Heading to the Ground“, „Queen of Ambition“, se brzy začne vysílat. Co si myslíš o téhle nové výzvě?
Yunho: Nemůžu říct, že se svým hraním můžu udělat „takhle moc“. Ale myslím, že za poslední 4 roky jsem nasbíral trošku víc zkušeností. Nebyl jsem dítě, co bylo dobré ve zpívání a tanci. Kdekoliv jsem mohl jsem tvrdě pracoval a zlepšoval své dovednosti. Když začnete ze dna, můžete se díky tvrdé práci dostat výše. V „Queen of Ambition“ budu hrát postavu, která je v mém věku a je více upřímná, takže chci být prostě vidět jako „Baek Do Hoon“ místo U-Know Yunha, když hraju. Nebude to jednoduché, ale je to něco důležitého, co musím udělat.

-Vždy jsi byl top star, už od momentu, co jsi debutoval v TVXQ. Nemyslím, že by jsi někdy upustil od vyrovnanosti, dokonce i když jsi čelil spoustě potížím a obrovskému množství stresu.  Co znamená deviace pro Jung Yunha?
Yunho: Myslím si, že jsem typ člověka, který by byl úspěšný, kdyby mě někdy napadlo odchýlit se od normálu, ale nemyslím si, že jsem to někdy předtím udělal… (smích) Byl jsem prostě dítě, co chtělo stát na pódiu, zpívat a tančit, a TVXQ mi tohle umožnila. To vedlo k bohatství a slávě a já jsem za to vždy velmi vděčný. Samozřejmě, protože dělám tolik věcí, občas se bojím, že jsem ztratil své původní úmysly. Většinou jsem upřímný a vyjadřuji to, co cítím, ale občas nechám věci nahromadit se uvnitř mě a potom převládají bolestivé pocity. Přeci jen, jsem člověk s krevní skupinou A. (smích) Ačkoli mě lidi vidí neustále v dobrém světle, pokud mi není nejlépe, vypínám si telefon a dávám si načas, mám příjemnou konverzaci sám se sebou a užívám si o samotě přírody.

V pořadu KBS „Story Show – Do Dream“ jsi sám sebe popsal jako „chlapce, co se honí za svým snem“. Jaký sen máš právě teď?
Yunho: Mezi mnou a Changminem je podobné, že si ke splnění nestanovujeme specifické sny. Věříme, že v momentě, kdy uděláte nějaké rozhodnutí, uzamknete své myšlenky v dané formě. Rád udržuji svou zvědavost naživu a na vše se ptám, a protože nesnáším nechávat něco nedokončené, když už to jednou začnu, přemýšlím daleko do budoucnosti. Tento rok bude 10. Výročí TVXQ. Od začátku jsme měli titul idolových zpěváků a já jsem na tohle označení pyšný. Rád bych, abychom byli skupina, co trvá dlouho, jako Shinhwa. Můj celkový cíl je, aby TVXQ byla skupina, která nikdy nepřestává přijímat nové výzvy a ukazuje konstantní zlepšení. Můj idol je Michael Jackson, který se držel zpěvu a tance až do jeho padesáti. Pokud budeme moct být skupina, která zpívá a tančí až do jejich čtyřiceti nebo padesáti jako on, myslím, že by se mohly splnit věci, kterých jsme zatím nedosáhli.
-Tento rok přichází 10. Výročí TVXQ. Co si myslíš o minulých deseti letech a tvých dvacátých letech?
Yunho: Přišlo mi to jako puberta. Ale nemyslím to špatně. Myslím, že po pubertě lidé upevňují směr, jakým chtějí jít a styl, který chtějí mít. Řekl bych, že tvá dvacátá léta jsou, když se učíš nové věci a máš možnost dát své vše do něčeho, ať už je to práce nebo láska. Věřím, že TVXQ jsou ve stavu přítomnosti, protože jsme mládí věnovali naší práci.

Zdroj: DBSKnights
CZ překlad: @HirokoKawauchi

