[TRANS] 130124 – Kim Junsu: „V Južnej Amerike som mal kvôli vysokej nadmorskej výške ťažkosti s dýchaním.“


Pre speváka Kima Junsu (26) bol rok 2012 celkom plodný. Z jeho prvého sólového albumu ‘Tarantallegra’ sa predalo vyše 120 000 kusov a ovládol zahraničné hitparády ako Billboard World Charts, Japanese iTunes Charts a German Asian Music Charts. Čo ale robí jeho úspechy mimoriadnymi je, že to všetko dokázal bez jediného vystúpenia v televízii.

20130124_01110303000002_01l_jpg_1358900905_jpg_59_20130124070603
„Keďže som vedel, že vydám album bez toho, aby som sa objavil v televíznych hudobných programoch, chcel som natočiť videoklip, ktorý by bol umeleckým dielom. Od spoločnosti som dostal plnú podporu. Ak mám byť úprimný, peniaze, ktoré sa vynaložili na klip predstavovali trochu vysokú sumu (300 miliónov Wonov). No pevne som veril, že ak skutočne milujete hudbu, nemôžete klamať samých seba, musíte robiť to, čo cítite, že je správne a to čo chcete robiť. A spoločnosť s tým musela súhlasiť.“

Ako rozprával, jeho hlas zaplavilo vzrušenie. Stretli sme ho nedávno a vyzeral byť pyšný na svoje aktivity v minulom roku. Na čo bol však najviac hrdý, bolo jeho svetové turné po Ázii a amerických krajinách. Štartujúc v Seoule, cestoval po celom svete z Thajska do Taiwanu, USA, Mexika, Brazílie a Čile, aby vystúpil pre viac ako 50 000 ľudí. 

„V USA sa fanúšikovia dostali do rytmu piesní a fandili ako keby sa zabávali v klube. V Južnej Amerike sú veľmi vášniví a odozva, ktorú dostávate od publika je explozívna. Skáču a utekajú s vami, a boli aj mnohí ľudia, ktorí plakali. V minulosti sme mali v Čile niektorých priaznivcov, ktorí hádzali na pódium spodné prádlo.“ 

Povedal, že každé jedno vystúpenie bolo nové a osviežujúce, pretože v každej krajine reagovali fanúšikovia na koncert inak. Našli sa i situácie, ktoré ho vyčerpali. Počas jeho vystúpenia v Mexiku, sa javisko nachádzalo vo vyššej nadmorskej výške ako v Mt. Halla*, čo mu v priebehu koncertu spôsobilo ťažkosti ovládať dýchanie. 

„V Európe alebo v Južnej Amerike sa fanúšikovská základňa ešte poriadne nerozvinula, a keďže sme len v počiatočných štádiách, existujú nejaké technické záležitosti, ktoré sú nedostačujúce. No nadšená podpora fanúšikov je rovnako úžasná ako kdekoľvek inde. Nikdy nezabudnem na pohľad v ich očiach. Videl som za ním emócie, a síce, že ma vidia po prvýkrát a možno ma už nikdy znovu neuvidia a preto som sa cítil viac energický než predtým.“

Je dosť zriedkavé mať takú silnú základňu fanúšikov v Južnej Amerike, na rozdiel od Ázie, kde na trh prenikli viacerí kórejskí speváci. 

„Ľudia v Južnej Amerike sú plní vášne, páčia sa im teda speváci so silnými vystúpeniami a to je myslím dôvod prečo milovali moju titulnú pieseň a tanečné skladby. Náhodou tiež hovoria, že človek s okrúhlymi očami a milou tvárou je tam považovaný za krásneho, ale pretože je to subjektívna téma, nemôžem sebavedome tvrdiť, že spadám pod tieto štandardy.“ (smiech)

Aj tento rok plánuje pokračovať vo svojich aktivitách. Minulý rok priniesol koniec tri roky trvajúceho súdneho procesu JYJ so spoločnosťou SM Entertainment. Obidve strany sa dohodli na ukončení ich kontraktu. 

„Nie je to tak, že by sme od chvíle, kedy sa začal náš právny boj s SM boli utláčaní alebo prenasledovaní. Hoci prebiehalo súdne konanie, súdy nás podporili, keď stanovili, aby sa nenarúšali naše samostatné aktivity a naša zmluva bola protizákonná, takže sme okúsili voľnosť už pred troma rokmi. No boli tam nejaké veci týkajúce sa zúčastnených strán, ktoré vyvolávali spory, hovoriac o vonkajších tlakoch, preto som rád, že sa to vyjasnilo. Verím, že v tomto prípade zvíťazila spravodlivosť.“

Nový album JYJ vyjde tohto roku. Je takisto v procese vyberania si potenciálnych muzikálov a koncertov. Má nejaké plány pokiaľ ide o randenie? „Ak mám byť úprimný, sem-tam randím. Ale keďže nemám veľa času, dievčatá sa so mnou rozídu, pretože skončím ako zlý chlapec. (smiech) Práve teraz si vychutnávam svoju prácu. Keď nájdem niekoho, kto ma zaujme, celkom iste vám o nej poviem.“

Zdroj: [mk]
Preložil a zdieľa: dongbangdata.net 
Pre DBSKCZ preložila: lisbet

* Hallasan alebo Halla-san (tiež Hanla Mountain alebo Mount Halla) je názov v súčasnosti neaktívneho štítového vulkánu, nachádzajúceho sa v centrálnej časti ostrova Čedžudo, patriaceho Kórejskej republike. S Výškou 1 950 m je to zároveň najvyšší vrch Južnej Kórey.

