[TRANS] 130130 – Americký producent hitů: Kim Junsu mi připomíná Michaela Jacksona


Jak K-POP pokračuje ve svém rozmachu do světového hudebního obchodu, je obdařen v mnoha příležitostech také příspěvky hlavních přispěvatelů a hvězd amerického průmyslu. Od předchozí spolupráce JYJ a Kanye Westa a Wonder Girls, které vydaly píseň “Like Money” s Akonem, k dlouho očekávaným kolaboracím mezi PSY a Scooter Braunem nebo 2NE1 a spoluprácí s Will.I.AM, je více a více mezinárodních hudebních producentů a umělců zasaženo K-Popovým virem.

junsuuncommittedwall

Nedávno jsme hovořili s producentem a skladatelem Bruce “Automatic” Vanderveerem, který debutoval na K-Popové scéně se svojí spoluprací s Kimem Junsu, dojemným vokalistou JYJ, na jeho anglickém singlu ‘Uncommitted’, který byl vydán v srpnu 2012. Setkali jsme se s ním nejen abychom Mr. Vanderveera poznali lépe, ale abychom také dostali představu, jak jeho spolupráce ovlivnila jeho pohled nejen na K-Pop a jeho počet fanoušků, ale také neomezený talent a globální potenciál JYJ a jeho členy.

Automatic, jak mu říkají jeho přátelé a rodina, se narodil v Brooklynu v New Yorku a v současné době pracuje jako producent a skladatel v Sony Music. Spolupracova s velkými umělci jako Pink, The Pussy Cat Dolls a Snoop Dog společně s ikonami jako Cher, James Brown a Michaelem Jacksonem ve své více než dvacetileté kariéře. Přestože je velmi známý v americké hudební scéně, globálně už tolik není. Když jsme s ním dělali rozhovor, začali jsme se pomalu dostávat do historie a poznávat jak se dostal k práci v hudebním průmyslu a on nám věnoval příběh vzniku jeho přezdívky.

automatic

Jak jste dostal přezdívku “Automatic”?

Automatic: (směje se) “Můžu začít příběhem, kdy jsem hrál na kytaru. Popral jsem se s klukem v Brooklynu (New York), protože mě nechtěl nechat si zahrát na jeho kytaru. Nakopal jsem mu zadek hodně rychle a potom jsem mu vzal kytaru a pokusil se na ni rychle zahrát, protože jsem věděl, že jeho rodiče by mě nechaly zavřít nebo tak. Ale, rychle jsem napsal písničku, během 15 minut, a moje máma vyšla ven a místo toho, aby mi vynadala, že jsem toho kluka zmlátil, mi řekla: “Jak jsi to mohl stihnout tak rychle?” Ona je ta, kdo mi dala přezdívku “Automatic”. Říkala něco jako: “Automaticky jsi to zahrál.” Volala svým známým a říkala jim: “Můj syn zahrál automaticky na kytaru.” “Malý Automatic” (Já) jsem začal to jméno používat jako svůj pseudonym.

Můžete nám říci trochu o tom, jak jste se dostal k hudebnímu průmyslu?

Automatic: “Začal jsem v jedné skupině v New Yorku a hráli jsme všude možně, the Cat Club a v Palladiu a měli jsme spoustu fanoušků. Zůčastnil jsem se mnoha konkurzů hudebních společností a nakonec jsem podepsal smlouvu s Creek Polygram Records. Takhle jsem se k hudbě dostal.”

Poté, co nám pan Vanderveer letmo popsal svoji historii v hudebním průmyslu, jsme změnili téma na spolupráci s Kimem Junsu a diskutovali jsme o tom, jak spolupráce vznikla, příběh v pozadí skladby zamotné, jeho první dojem z Junsu a jaké to bylo s ním pracovat ve studiu.

automaticinthestudiowit

Už jste v hudebním průmyslu docela dlouhou dobu, vaše závislost na K-popovém světě vznikla až po vydání “Uncommitted”. Můžete nám říci trochu o tom, jak tato spolupráce vznikla? Kdo vás nejprve kontaktoval?

Automatic: “Nejšílenější věc na tom celém byla, že jsem netušil, kdo Junsu z JYJ je. Nevěděl jsem o K-popu do srpna. Moje dcera mi pořád říkala o skupinách z Koreje a Japonska, které poslouchá (již několik let). Říkávala: “Tati, slyšela jsem skvělou korejskou skupinu.”, bylo to šílené.”

Automatic: “Zástupce CJes, Niddy (Tyrone “Niddy” Buckner) mi zavolal a ptal se mě, jestli jsem “Automatic” ze Sony Music, protože jsem vydal hitovou nahrávku Bettiny Bush z American Idolu před několika lety. Řekl mi: “Pracuji pro skupinu s názvem JYJ. Máte nějaký song, který byste nabídl?” Zeptal jsem se: “Jaký typ hudby asi dělají?” a on odpověděl: “Ó, jsou z Koreje, ale dělají Pop a R&B. Takže, pokud máte nějaké písně pro muže, velmi nás zajímá, co byste nám nabídl.” Tak jsem jim něco dal. Uncommitted byla píseň, kterou jsem napsal před několika lety a ani jsem tu písničku nechtěl poslat, ale na poslední chvíli jsem ji tam stejně přidal.”

Automatic: “Niddy mi zavolali za několik týdnů, že CJes se jim ta písnička líbila, a že Junsu ji chce zpívat. V tu chvíli moje dcera šílela a řekla: “Junsu! Junsu! Tati, víš kdo to je?” Já na ni koukal a řekl: “Ne” a ona mi ukázala všechno, co o něm měla. Posadila mě a dala mi JYJ a Junsu lekci. Bylo to něco, co tak často v Americe nevidíte.”

Je nějaký příběh za “Uncommitted”? Je píseň založena na nějaké vaší životní události?

Automatic: “Nebylo to z mého světa, ale jednoho přítele. Byl to velký hráč. Pokaždé jsem mu říkal, že musí přestat s takovým životním stylem, protože všichni věděli, že má takovou pověst. Bylo to velmi těžké, až zvážněl. Pořád říkal: “Nikdy to nebudu brát vážně.” (pozn.: I’m never going to get serious.) až do té doby, než si našel přítelkyni, která byla naprosto perfektní. Byla úžasná. Řekl mi: “Tohle je žena, se kterou se chci usadit.” A já měl z něho velkou radost. Řekl jí, co k ní cítí a ona ho zastavila uprostřed věty: “Jsi dobrý na randění, ale vím o tvojí pověsti. Vím, co jsi zač. Nevezmu tě domů k rodičům.” Zlomila mu tím srdce.”

Jaký byl váš první dojem, když jste se potkal poprvé s Kimem Junsu?

Automatic: “Čekal jsem, že bude mnohem víc rezervovaný, ale nejlepší věc byla, že jsme byli jako staří přátelé, když jsme se potkali. On řekl vtip a pak jsem vtip zase řekl já. Bylo to jako bychom se už dávno znali. Nebylo to vůbec takové, jak jsem si představoval. Myslel jsem si, že bude rezervovaný, tichý a stydlivý a on vůbec nebyl. Junsu byl veselý, vtipný, živý a připravený pracovat. Měl míč. Smáli jsme se spolu jako dva blázni. Bylo to šílené.”

Máte nějaké zajímavé historky, které byste s námi mohl sdílet, o vaší spolupráci s Kimem Junsu ve studiu?

Automatic: “Hodili jsme se k sobě tak dobře. Když Ebony Cunningham (Vice president InRage Entertainment a moje snoubenka) dávala hlasové lekce Junsuovi v druhé sloce a bridge sekcích (pozn. překladatele: spojovací části písně mezi slokami a refrénem, atp.) písně, rozuměl tomu velmi dobře. Obul se do toho a vždycky to udělal tak krásně, že jsem z toho byl nadšený a řekl jsem mu: “Chlape, zníš černě. Jsi prostě brácha.” na což mi odpověděl: “Nejsem černý, jsem žlutý.” a to bylo nesmírně komické. Všichni ve studiu se začali smát. Byl tak vtipný. Tohle byla jedno z nejlepších nahrávání, které jsem kdy měl.”

Poté, co jste slyšel hlas Kima Junsu osobně, co jste si myslel?

Automatic: “Moje dcera mi již ukázala repertoár JYJ. Nevěděl jsem ale, že je tak duchaplný. Jedna z nejlepších věci, které jsem si všiml, byla, že nahrál velmi dobře hodně písní, ale stále jste ještě neslyšeli z Junsu to nejlepší. Ten kluk umí hořet. Vždycky, když jsem zazpíval nějakou notu, zazpíval ji také a vyzpíval to. Zazpíval to lépe. Má v sobě velkou duši. Nevím, odkud se bere, ale nechal jsem se jí (duší Junsu) unést. Má talenty a dary, o kterých lidé ještě ani neslyšeli. Je šikovný a já bych to chtěl zaznamenat do nahrávek písní. Připomíná mi Michaela Jacksona. Pro mě je Michaelem Jacksonem z Asie.”

brucevanderveerandkimju

Potom jsme si začali povídat o hlavních bodech, kterých jsou InRage Entertainment a Automatic zastánci, když jde o hudební průmysl – volnost umělců. Je známo mezi fanoušky JYJ z celého světa, že jejich společnost CJes je velmi neoblomná v umožnění volnosti umělcům, kterou si přejí, Automatic nám dal ještě hlubší pohled na pravdu za touto skutečností.

Automatic: “Mají uměleckou volnost a to se mi na CJes líbí. Dávají jim šanci se rozvíjet v různých stylech a jazycích. CJes je skvělá v umělecké podpoře JYJ. Když jsme byli ve studiu, CEO CJes tam byl také. Byl tam po celou dobu nahrávání. Kolik CEO by tam takhle zůstalo pro své umělce? Prezidenti a CEO to nedělají. Je to vzácná věc. Vidět CEO, který se ujišťuje, že Junsu má vše, co potřebuje. Zajišťoval, aby se cítil pohodlně. To bylo úžasné.”

Po celé této zkušenosti, co jste cítil potom, co jste s ním pracoval? Věděl jste, že píseň bude hitem nebo jste se trochu bál?

Automatic: “Nejlepší část celého nahrávání bylo, že bylo strašně rychlé. Junsu byl jako droga. Byli jsme strašně rychlí. Udělali jsme si i pauzu. Improvizoval, hráli jsme na kytaru, zpíval a já hrál několik dalších písní. Pak jsme šli zpátky a doladili zbytek písničky. Udělali jsme to během několik hodin. Normálně moje nahrávání trvají den až dva. Junsu je úžasný – kompletní profesionál.

Věděl jsem, že to bude hit. Věděl jsem to, už když jsme byli ve studiu a on tu píseň zpíval. Byli jsme tak nadšení, skákali radostí a tleskali. Věděli jsme to.”

Zakončili jsme náš rozhovor diskusí o tom, že celá zkušenost nejen, že změnila jeho pohled na K-pop a JYJ, ale také na to jak s ním jednali fanoušci skupiny, a to ho osobně ovlivnilo. Bylo velmi u srdce hřejivé slyšet jak umělec ze států, nespojovaný normálně s K-pop průmyslem, mluví s respektem a oceněním o tom, jak vášniví a milující K-popoví fanoušci opravdu jsou.

Jako mnoho lidí ví, K-pop fanoušci jsou jedni z nejvíce vášnivých skupin fanoušků Světa. Když byla vydána zpráva o tom, že jste spolupracoval na této písni, oči fanoušků fanouškovské skupiny se na vás rychle dívaly. Jak jste cítil tu obrovskou lásku fanoušků, kterou jste dostal?

Automatic: “Je to ta největší odměna, opravdu. Fanoušci jsou tak milující a starají se. Fanoušci se mě ptali: “Jedl jste?”, “Jak se máte?” a “Jak se má vaše dcera.” Je to pro mě bizarní. Fanoušci z Ameriky nemají takové hodnoty. Starají se a já doufám, že Amerika se od nich naučí jak jednat s lidmi s respektem. Fanouškovská láska je neuvěřitelná. Jsou tak nadšení, aby se ujistili, že JYJ postupuje a jejich zhlédnutí na Youtube stoupají. Je to opravdu laskavý tah. Miluji to.

Jsem tak rád, že jsem měl tu šanci spolupracovat a podělit se o lásku, kterou ukazují. Jsem tak šťastný a také oceňuji všechny fanoušky, se kterými jsem mluvil. Rád si s fanoušky povídám. JYJ mají ty nejlepší fanoušky Světa. JYJ mají velké štěstí, že mají takové fanoušky. Přál bych si, aby hodně umělců v Americe mělo takové fandomy. Doufám, že se od těchto skupin fanoušků můžeme učit a eventuálně převezmeme trochu lásky a respektu. Je to vzácné a je to krásné.”

Máte něco, co byste chtěl říci našim čtenářům, než vás necháme jít?

Automatic: “Chtěl bych poděkovat fanouškům z celého světa a vzkázat jim, že jejich láska mi dala energii být lepším producentem a spisovatelem. Věřím, že nejsme pouze fanoušci, ale přátelé. Říkám hodně přátelům “InRagers”, protože stojíme za rovností hudby; stojíme za rasovou rovností a svobodou umělců. Tohle jsou všechno věci, které musí JYJ překonat. Všechny tyhle hranice, které měli v cestě, překonali je. O tom moje společnost je. Takže, všichni fanoušci tam venku jsou pro mě InRagers.”

Pan Vanderveer v současné době pracuje na spoustě projektu v a mimo K-pop svět. Jeho skupina, Asphalt Messiah, nedávno vydala novou píseň s názvem “Lets Get Dirty 2Nite”, která je nyní dostupná na ITunes a Amazonu. Rockovou skladbu doplňuje kytara a živý rytmus s textem, který zahrnuje webovou terminologii, tak aby vaše srdce bušilo a vaše nohy nezůstaly v klidu. Zatímco nám pan Vanderveer nemohl sdělit žádný z projektů, který připravuje, z K-pop strany. Jeho úsilí však jasně ukazuje, že můžeme plně očekávat zajímavé věci z této oblasti velmi brzy.

My z hellokpop worldu bychom rádi poděkovali Bruce “Automatic” Vanderveerovi za čas, který nám věnoval, a že nám dovolil sdílet s našimi čtenáři hlubší pohled na osobnost Kima Junsu a jeho hudební etiku společně s jeho vtipnými historkami o jeho zkušenostech z jejich spolupráce. Těšíme se na vše, co připravuje pro všechny K-pop fanoušky a přejeme mu hodně zdaru v jeho úsilí.

Zdroj Videa: CJESJYJ
Fotky: (Main) JYJ Official, Bruce Vanderveer
Sdíleli: hellokpop + sharingyoochun.net

