[Trans] 130131 – Kim Jaejoong z JYJ se chce stát rockerem


Kim Jaejoong, sedmadvacetiletý člen skupiny JYJ, se snaží předělat sám sebe po deseti letech působení jako zpěvák. Otevírá si vrátka do světa rocku, díky svému mini-albu „I“, které je jeho první sólovou prací.

30211401 Jaejoong potvrdil, že napsal veškeré texty, obsažené na albu, a také říká, že prozatímní reakce jsou pozitivní. Podle C-Jes Entertainment se během týdne od vydání prodalo už 60 000 výtisků.

Na to, abychom posoudili, jestli bude Jaejoong v tomhle žánru úspěšný, je stále ještě brzy. Nicméně může být rozhodně alespoň poslíčkem, který mladé fanoušky popu převede právě k rocku.

Deník JongAnd Ilbo nedávno získal od Jaejoonga interview a zde přinášíme některé úryvky:

Určitě jste slyšel o Moon Hee-Junovi, který musel projít těžkým obdobím a dost silnou kritikou, když se prvně dal na dráhu rockera, poté, co byl dříve členem popového boybandu. [Moon byl dříve členem skupiny H.O.T., jedna ze základních skupin K-popu] Nebojíte se, že se něco podobného může stát i vám?

Jaejoong: „Vždycky jsem chtěl vyzkoušet tvrdou, rockovou hudbu. Jen jsem do toho nebyl nikdy tolik zapálený. Zbožňoval jsem korejské rockové skupiny jako N.E.X.T. Nebo YB a už od dětství jsem je poctivě poslouchal.

Takhle dobré album jsem mohl vydat díky Kim Ba-Dovi, zpěvákovi proslulé skupiny Sinawe [složil pro Jaejoongovo album hudbu k titulní skladbě a písničce „One Kiss“] Dal si opravdu záležet na tom, aby se ujistil, že hudba bude skutečný rock a ponese nějakou hloubku.

Já jsem také změnil způsob mého zpěvu, aby ladil k tónu hard rockové hudby na mém albu.“

Zatímco „One Kiss“ a „Mine“ jsou čistě hardrockové skladby, písničky, které jste skládal vy – „Healing for Myself“ a „All Alone“, připomínají spíše rockové balady. Čím to?

Jaejoong: „Popravdě jsem si nebyl jistý, jestli zvládnu vytvořit dobré skladby pro hard rockovou scénu. Proto jsem si nechal pomoct od Kim Ba-Dy, který je rockerem do morku kostí. K písni, kterou jsem tvořil, jsem vložil nějaký rock díky kytarám a bicím. Stále se ale bojím, že je mezi těmi dvěma hard rockovými skladbami a rockovými baladami příliš velký rozdíl. Mohlo by to být lepší, kdybych přidal ještě jednu nebo dvě písničky, které by byly někde mezi.“

Co pro vás bylo nejobtížnější?

Jaejoong: Musel jsem hodně přemýšlet nad texty. Nejtěžší bylo určitě psát text k „One Kiss“. Kim Ba-Da mi kladl na srdce, aby byl text jednoduchý a smysluplný, ale aby zároveň působil velkolepě a úžasně. To pro mě bylo opravdu složité.

Snažíte se zbavit se své pověsti Idola?

Jaejoong: Ne, kdybych se snažil téhle image zbavit, nedával bych si záležet na make-upu, oblečení a doplňcích.

Nechci zajít příliš daleko od stylu, který mí fanoušci milovali už od začátku. Myslím, že vůči lidem, kteří mají mou image rádi, by to bylo nezdvořilé, kdybych řekl „Už se mi tenhle vzhled nelíbí“ nebo „Chci vypadat jinak.“

Zdroj: Lee Kyung-hee [estyle@joongang.co.kr]
Sdíleli: Korea Joongang Daily & JYJ3
CZTrans: @Babu

