[Trans] 130124 JYJ Kim Jaejoong: „Existuje nespravodlivý svet, ktorý ľudia nemôžu vidieť.“


Kim Jaejoong hovorí o svojich pocitoch týkajúcich sa nedávno ukončených súdnych sporov a o svojom novom sólovom albume Mine.

l_2013012401003088500242211_59_20130124080202

Jeho súdny spor sa po troch rokoch skončil… Vyšiel jeho prvý sólový album za 10 rokov

JYJ Kim Jaejoong, s ktorým sme sa stretli 21. januára v hoteli Soul Plaza, vyzeral byť obozretný pri výbere svojich slov. Keď sme sa ho opýtali ako sa cítil ohľadom nedávno ukončeného súdneho procesu, zdalo sa, že sa striasol predtým než prehovoril. Povedal: „Som naozaj šťastný,“ a „Asi neviete, aký veľký bol môj úsmev, keď som počul novinky.“

Súdne konanie JYJ (Kim Jaejoong, Park Yoochun, Kim Junsu), ktorí sa odčlenili od TVXQ v roku 2009, proti SM Entertainment skončilo vyrovnaním v novembri minulého roku. Skupina takisto zvíťazila pokiaľ ide o neplatnosť ich exkluzívnej zmluvy a náhradu škôd v súdnom spore voči najväčšej japonskej hudobnej agentúre AVEX 18. januára. Tá podpísala s JYJ kontrakt vo februári 2010, aby im pomohla s ich aktivitami v Japonsku, ale potom oznámila, že zastavia všetky ich činnosti v septembri. Okresný súd v Tokiu vydal verdikt: „Avex nemôže viac tvrdiť, že sú výhradnou agentúrou zastupujúcou JYJ.“ AVEX musí JYJ zaplatiť 7.8 biliónov Wonov (660 miliónov Yenov) ako odškodné. 

„Z nášho pohľadu, to bolo niečo, o čom sme vedeli, že sa stane, ale boli sme frustrovaní, pretože sa o tom rozhodovalo dlho. Všetci traja sme si povedali: ´Bolo to tvrdé, ale dostali sme sa cez to.´

No je tu isté sklamanie na margo toho všetkého. Kim Jaejoong: „Nespravodlivé veci nelimitujú zákony a zmluvy. Jestvuje bezprávny poriadok, ktorý ľudia nevidia, že existuje svet, v ktorom sú tak absurdné veci prípustné.“ 

Ako náhle sa začal ich súdny proces, pre JYJ bolo ťažšie objaviť sa v televízii. Vyjadril sa: „Kedykoľvek PD alebo scenáristi hovoria: ‘Prečo sa neukážete v TV?’ odpoviem im: Zoberte odvahu a buďte prvý, kto nás zavolá.“

Situácia sa príliš nelíši ani v Japonsku. Keď si prenajímali miesto na koncert, bránili im rozličnými spôsobmi. Prezradil: „Zo všetkého najviac si želám mať v Japonsku koncert hneď ako to bude možné.“

Hoci skupina JYJ čelila mnohým prekážkam, zožali aj veľa úspechov. Kim Junsu a Park Yoochun zažiarili každý zvlášť v muzikálovom a seriálovom odvetví. Kim Jaejoong, ktorý na seba prevzal úlohu javiskového režiséra pre svetové turné JYJ, 17. januára vydal svoj sólový album a vykročil na dráhu individuálnych aktivít. Albumy JYJ vždy napĺňal precítenými kompozíciami a teraz dal všetko do vlastného sólového albumu. 

Téma albumu je ‘rock’. Z piatich skladieb na albume boli ‘MINE’ a ‘One Kiss’ vytvorené prostredníctvom spolupráce s rockerom Kimom Bada, ktorý si zobral na starosti hudbu kým Jaejoong texty. Kim Bada pomohol aj s réžiou vokálov a refrénov piesní. 

Kim Jaejoong priznal: „Viem, že je pre speváka s koreňmi v ‘idol’ skupine nebezpečné spievať rockové piesne. Kim Bada mal tiež obavy. Nehľadiac na to, som chcel naozaj pracovať s veľkými rockovými hudobníkmi a vytvoriť silné, rockom inšpirované vystúpenie.“

Neustále predstavoval rockový element na svetovom turné JYJ, tvoriac skladby s rebelantskými odkazmi. Ohľadom jeho titulnej skladby ‘MINE’ vysvetlil: „Je to príbeh o mojom malom svete a pieseň varuje iných, aby sa neopovážili siahnuť mi na túto slobodu.“ Dodal: „Bál som sa, že undergroundoví umelci odmietnu moju prácu so slovami ‘Dieťa, ktoré o rocku nevie vôbec nič, spieva rock. ’ Ale našlo sa veľa ľudí, ktorí ma hodnotili kladne. Myslím, že preto, lebo som zmiešal K-pop s rockom, namiesto toho, aby som naplno šiel cestou tradičného rocku, alebo kvôli Kimovi Bada.“ Iné dve skladby ‘Comfort for Myself’ a ‘All Alone’ úprimné a premyslené piesne, zložil Kim Jaejoong sám. 

Kim Jaejoong debutoval ako člen TVXQ v roku 2004, odvtedy uplynulo už desať rokov. Povedal: „Včera som nemohol zaspať (20. 1.), tak som počúval všetky piesne, ktoré som doteraz naspieval a postrehol som, že je ich 120 – 130. Pozrel som sa späť na uplynulých desať rokov kým som počúval všetky tieto skladby a zistil som, že som si spomenul skôr na to dobré ako zlé.“ Usmial sa a dodal: „Je to môj prvý sólo album, odkedy som pred desiatimi rokmi debutoval, a som šťastný, pretože sa cítim, akoby som sa znova stal nováčikom.“ Kim Jaejoong sa v prvej polovici roka sústredí na svoje samostatné aktivity a v druhej polovici obnoví s ostatnými členmi JYJ aktivity skupiny.

Zdroj: [kyunghyang]
Preklad a zdieľanie: dongbangdata.net & TVXQ Slovakia
Pre DBSKCZ preložila: lisbet
