[Trans] 130411 Riaditeľ amerického A&R podpísal zmluvu s africko-americkým K-pop umelcom a odhalil “pravú“ stránku JYJ


Exkluzívne: Riaditeľ/producent amerického Artist and Repertoire, ´Niddy´, rozpráva o podpísaní zmluvy s prvým africko-americkým K-pop umelcom a o práci s JYJ.

slider_b1cbe3a499b73831ece441ab24c1da37

Keď sa rozprávate v Amerike s fanúšikmi K-pop-u, najviac sťažností sa väčšinou sústredí na nedostatok pozornosti, ktorej sa tomuto žánru na hlavnej hudobnej scéne dostáva a ako sa už zmienené prehliadanie stalo škodlivou prekážkou na ceste rozsiahlym K-pop turné do Ameriky. Zatiaľ čo K-pop pomaly získava istejšie miesto na trhu, veľa spoločností a producentov už malo možnosť si tento žáner zamilovať.

 

„Nikdy som nevidel niekoho, kto by dokázal vystupovať tak oduševnene a fyzicky na úrovni iných pop umelcov tu v Amerike a mal také publikum, aké K-Pop má.“

 

Ako sme sa hlbšie ponorili do tohto nešťastného problému, narazili sme na človeka, ktorý nielenže v minulosti pracoval s K-Pop umelcami, ale aj zdieľa tú ohromnú vášeň, ktorú K-Pop fanúšikovia majú. Nechávajúc sa viesť jeho láskou pre tento žáner, sa zameral na urovnanie mylných predstáv o K-pop-e a usiluje sa priniesť K-Pop na americkú hudobnú scénu vo veľkom štýle.

NIDDY-RED-VEST

Tyrone “Niddy“ Buckner, vedúci Billboard Entertainment Group LLC a A&R pre C-JeS Entertainment, začal v tomto biznise v mladom veku ako vytrvalý umelec/rapper v Atlante, v Georgii. Po ukončení strednej školy študoval hudbu a film na Full Sail University a získal titul v oboch oboroch. Potom začal svoju kariéru ako hľadač talentov pre Transcontinental Records/Fashion Rock, pracujúc so skupinami ako N´SYNCBackstreet Boys. V priebehu svojej kariéry pracoval s obrovskými menami ako PitbullNelly/St. Lunatics na hudobno-filmových projektoch a nedávno získal pozornosť K-Pop fanúšikov z celého sveta, keď spolupracoval so spevákom spoločnosti C-JeS Entertainment, Xia/Kim Junsuom z JYJ.

 

Nedávno sme si sadli s Niddy, prostredníctvom satelitu z ústredia Qubeey v Los Angeles, aby sme prediskutovali, ako sa dostal ku K-Pop-u, čo to pre neho znamená, aké to bolo pracovať s Kim Junsuom a aké má plány do budúcnosti pre K-Pop v Amerike a vo svete.

 

O: Čo vás priviedlo ku K-Pop-u? 

Niddy: Pracoval som so spevákom menom Francis Kim. Bol to môj naozaj dobrý priateľ. Keď som ho videl spievať, bol proste tým úžasným K-Pop umelcom. Keď som počul jeho hlas, bol som ako “Bože, tento chlapík je neuveriteľný“. Takže on je tým, čo ma tak trochu predstavil K-Pop-u. A keď som si začal o tomto žánri zisťovať nové veci, bol som ešte viac ohromený. Bol som naozaj prekvapený, keď som si začal všímať americké pop charts a uvedomil si, že tam nie je ani jeden K-pop spevák.
O: Čo konkrétne vás prinútilo zamilovať sa do tohto druhu hudby?

Niddy: Samotné vystúpenia K-Pop umelcov. Nikdy som nevidel niekoho, kto by dokázal vystupovať tak oduševnene a fyzicky na úrovni iných pop umelcov tu v Amerike a mal také publikum, aké K-Pop má. To bolo ono, to konkrétne si získalo moju pozornosť. Sledoval som to a uvedomoval si, že tu ázijská komunita v Amerike skutočne nemala svoje vlastné útočište v populárnej hudbe a zaujímalo ma, prečo. Hudba presahuje hranice rozdielov medzi rasami, pohlavím, národnosťou a všetkým ostatným. Takže som cítil, že K-Pop si naozaj zaslúži miesto na mainstreamovom trhu, pretože je ako droga.

 

O: Ako si začal pracovať so C-JeS Entertainment na mieste nezávislého co-producenta a A&R? 

Niddy: Pracoval som s Kim Francisom a Dr. Dre ma vtedy požiadal, aby som zohnal nejakých skladateľov pre nové nahrávanie. Tak som priviezol Francisa a strávili sme s Dr. Dre v štúdiu deväť hodín. Po tom ma predstavil C-JeS.


“Mohol som vidieť, ako mocní a úžasní JYJ skutočne sú. Do konca života nezabudnem na ten moment.“
O: Pri spolupráci Brucea “Automatic“ Vanderveera a Kim Junsua pre jeho anglické sólo album Uncommitted si bol takisto zapojený do tvorby. Môžete nám povedať, ako sa k takému projektu prišlo?

Niddy: V tom čase som bol A&R pre C-JeS a prišlo mi okolo 75 žiadostí s piesňami od rôznych producentov a skladateľov. Automatic a ja sme sa zoznámili vďaka priateľovi a Automatic mi poslal zopár nahrávok, jednou z nich bolo Uncommitted. Keď som si to vypočul, ostal som ako “Chlape, toto je bomba. Toto je presne ono.“ Zábavné je, že to pôvodne bolo pre celú skupinu JYJ. No riaditeľ C-JeS, Ray Yeom, si to zamiloval a chcel ju len pre Junsua. Dalo by sa povedať, že sa to stalo iba náhodou.

Niddy: C-JeS vtedy ani neoznámilo, že sa pre Junsua chystá sólo album. Tak som s myslel, že to použijú pre chalanov, ale skončilo to ako sólo projekt, čo bola naozaj dobrá vec pre mňa, pre Automatica a i pre spoločnosť, pretože sa Uncommitted stalo veľmi úspešnou anglickou piesňou. Som na to naozaj veľmi hrdý.

534266_10200104371953575_566872197_n_zpsbc64c396

O: Môžete nám trochu povedať, aké to bolo pracovať s Automaticom a Kim Junsuom? 

Niddy: Samotná skúsenosť zo štúdia bola úžasná, pretože to bolo prvýkrát, čo som sa naozaj stretol s Junsuom. Bolo to fakticky vzrušujúce, pretože vysiela také skutočne ´cool´ vibrácie. Má obrovskú energiu a veľa sa smeje. Zábavná vec na Junsuovi je jeho úsmev. Viete, kedy je v dobrej nálade, na dobrom mieste a kedy má tú dobrú energiu naokolo, pretože sa stále smeje. Bol úplne skvelý a zábavný. Tvrdo a usilovne. Chcel sa uistiť, že bude nahrávka v poriadku. Bolo to úžasné.
O: Nedávno JYJ mali v Japonsku koncert “The Return of JYJ: Tokyo Dome. Následne Uncommitted získalo prvé miesta v japonských Amazon K-Pop rebríčkoch. Ako si sa cítil, keď si sa dozvedel tieto novinky?

Niddy: V skutočnosti som vtedy bol na stretnutí s mojím synom a zavolal mi Automatic. Bol ako “Hej, Niddy! Sme tam, synak! Zvládli sme to, baby!“ a ja “Čo sa stalo?“ Povedal mi, že Uncommitted sa dostalo na vrchol japonských Amazon K-Pop rebríčkov a ja som ostal užasnutý. Bol som kvôli tomu tak vzrušený, pretože to bol obrovský úspech, ak vezmeme do úvahy, čím si JYJ za posledných pár rokov prešli. Vidieť, ako tento boj žačína prinášať ovocie, cítil som sa naozaj skvelo.
O: A ako si sa cítil, keď si sa dozvedel, že Junsu spieval Uncommitted pred 210 000 japonskými fanúšikmi?

Niddy: Bol som v Peru, keď som JYJ videl prvý raz vystupovať. Mal som privilégium, že ma C-JeS poslali do Peru pozrieť si ich spievať pred asi 18 000 fanúšikmi. Keď som sa tam dostal, mohol som vidieť, ako mocní a úžasní JYJ skutočne sú. Do konca života nezabudnem na ten moment. Boli tam tisícky fanúšikov s farebnými lightstickmi mavajúc vo vzduchu, bola tma a oni kričali a skandovali meno JYJ. Moje srdce proste búšilo, pretože som vedel, že jedného dňa budú spievať pieseň, ktorej som bol súčasťou, ktorú som urobil.

Keď som videl Junsua spievať Uncommitted pre fanúšikov v Tokyo Dome, bolo to ohromujúce, pretože to prinieslo späť spomienky na Peru a vtedajšie pocity. Bolo úžasné vidieť, ako sa všetka naša snaha, ktorú sme do nahrávky vložili, začínala vyplácať a fanúšikovia ju milovali. Bol som vzrušený.

Niddy-and-Automatic-1

Niddy a Automatic

V tom momente Mr. Automatic vtrhol do štúdia pozdraviť Niddyho a pozrieť sa, čo robí. Z ich vzájomného správania sa jedného k druhému je ľahké vidieť, že sú to skutočne veľkí priatelia. Spýtali sme sa Automatica, či chce našim čitateľom povedať niečo o Niddym a ochotne odpovedal takto.

 

Automatic: Som šťastný za môjho chlapca Niddyho a za to, že som súčasťou tohto tímu. InRage Entertainment miluje C-JeS a JYJ. Celá táto skúsenosť bola fenomenálna a to všetko začalo s mojím chlapíkom Niddym. Je to proste neuveriteľná banda a som hrdý, že som toho súčasťou! Chystá sa na nejaké veľkolepé veci, tak sa na to pripravte.

NIDDY-WITH-PERUVIAN-FANS-1
Niddy s fanúšíkmi v Peru

Potom sme interview priviedli k predmetu K-Pop fanúšikov a diskutovali, ako sa on cíti, byť sám K-Pop fanúšikom, ako vidí ostatných fanúšikov tohto žánru a ako sa k nemu správali, odkedy vyšlo Uncommitted.

 

O: Pokým samotná K-Pop hudba sa môže chváliť mnohými vyznamenaniami, sú to práve oddaní a milujúci fanúšikovia, ktorí sa stali srdcom K-Pop-u. Čo na fanúšikoch tohto štýlu máte najradšej?

Niddy: Ako profesionáli sa stále snažíme nájsť cestu späť k esencii pravých fanúšikov. Keď som narazil na K-Pop fanúšikov, videl som znovuzrodenie tejto podstaty. Videl som skutočných fanúšikov. Fanúšikov, ktorí plakali, ktorí bojovali za ich spevákov a verili, že nemohli spáchať nič zlé. Milujú svojich spevákov bezpodmienečne, milujú ich hudbu a sú ochotní bojovať za nich a za to, za čo hudba stojí – takže to je miesto v hudobnom priemysle.

Preto milujem K-Pop fanúšikov. Prijali ma. Rozprávajú mi o ich snoch, nádejach, príbehoch, túžbach, čo milujú na K-Pop-e, čo chcú, aby sa v K-Pop-e stalo, čo sú ochotní spraviť, aby to dosiahli a ako aktívni oni sami sú. Nevidel som spoločnosť takých fanúšikov už veľmi dlhý čas. Myslím, že ak by sa “veľkí“ ľudia v Amerike mohli naozaj pozrieť na K-pop fanúšikov a skutočne ich aj vidieť, ozaj by zbadali silu hudby a ako si to tu zaslúži svoje miesto. Fanúšikovia si tu zaslúžia miesto.

 

O: K-Pop fanúšikovia si vždy radi užívajú svojho obľúbeného umelca s priateľmi. Ako jeden z nich, kto sú vaši obľúbenci a prečo?

Niddy: Najprv musím spomenúť mojich chlapcov JYJ, pretože som s nimi pracoval a sú extrémne talentovaní. Okrem nich, je tu iná skupina, o ktorej si tiež myslím, že sú ako droga: Big Bang. Naozaj mám Big Bang rád. Majú pieseň Bad Boy, ktorá sa mi páči. A videoklip je tiež úžasný. Mám rád aj BoA, Girls Generation, 2NE1, Tablo, Wonder Girls, 2PM, Aziatix a rozhodne aj Jay Parka. Chcel by som pracovať s Jay Parkom, pretože je vynikajúci. Rád by som s tým chlapíkom urobil niekoľko vecí.

junsu-uncommitted_wall

Zaujímalo vás niekedy, či si vás obľúbený spevák naozaj číta listy od fanúšikov, alebo či oceňuje dary? Rozoberali sme K-Pop fanúšikov nejaký ten čas, keď si Niddy spomenul na jeden veľmi zaujímavý incident, ktorý sa stal na turné JYJ v Peru a rozhodol sa s nami oň podeliť. Počúvajúc jeho príbeh zobrazuje podstatu dôvodu, prečo sú JYJ milovaní po celom svete.

 

Niddy: Keď som bol v Peru, naskytla sa mi príležitosť byť svedkom lásky, ktorú fanúšikovia dávajú. Pretože sú tak úžasní, nájdu si čas na vytvorenie rôznych druhov darov – od tašiek a plagátov po kupovanie rôznych predmetov – pre skupinu. Bol posledný deň turné v Peru a všetci sme sa vybrali von na prehliadku mesta. Ako sme opúšťali hotel, všade boli fanúšikovia, dávajúc nám do rúk dary pre skupinu – prosiac nás, aby sme to odovzdali JYJ a dokonca ich prehadzovali cez okno autobusu. Keď sa chlapci zastavili a zdvihli niektoré z nich, ako nové Samsung tablety a pár od Beats By Dre, nastúpili sme znovu do autobusu a dokončili prehliadku.

Keď sa spevák stane takým známym, viete, fanúšikovia sa vždy zaujímajú, či si naozaj zachovávajú toto osobné spojenie s ich fanúšikmi.

Sedel som v autobuse a Junsu sedel priamo predo mnou. Požiadal som ho, aby ohodnotil nahrávku, ktorú som počúval, tak som mu podal môj mobil. Zatiaľ čo ju počúval, načiahol sa na sedačku vedľa neho a začal si prezerať darčeky a čítať listy. Myslel som, že to bolo naozaj super, pretože som tak vedel, že bol stále normálny človek, že sa stále držal pri zemi a že sa skutočne staral o svojich fanúšikov. Proste som si myslel, že to bolo ´cool´. To bola jedna z najlepších skúseností za ten čas strávený s nimi, než som ich lepšie spoznal a chcel som, aby to fanúšikovia vedeli. Všetci v JYJ sú takí. Oni naozaj milujú svojich fanúšikov.

musicproducerjukebox

“JukeBox”

Po skončení príbehu o Jusnuovi, nás Niddy predstavil jednému z jeho najbližších priateľov a takisto K-Pop fanúšikovi, super producentovi Jukebox.

Jukebox sa stal vysoko úspešným producentom v hudobnom priemysle vďaka práci so slávnym spevákom a hercom, Willom Smithom, a produkcii megahitov ako Everyday Birthday od Swizz Beatz ft. Chris Brown, Ludacris, a s Jukebox a pop senzácie Whip My Hair od Willow Smith. Spýtali sme sa Jukebox na názor ohľadne Niddyho práci pre K-Pop a on nám odpovedal.

Jukebox: (smiech) On je “Diddy“ K-Pop-u. Myslím, že čo sa Niddy snaží urobiť, je veľká vec pre hudbu všeobecne. Ma veľmi kreatívnu myseľ a naozaj sa snaží vrátiť hube tú nefalšovanú lásku. Myslím, že to je rozhodujúca vec, ktorá by sa mala stať, najmä v dnešnej americkej hudbe.

NIDDY-Image-White-Suit

Niddy

Ako sa interview blížilo ku koncu, spýtali sme sa ho, čo jeho spoločnosť robí, aké majú ciele do budúcnosti a čo plánujú vykonať pre K-Pop trh. Takisto nám poskytol exkluzívne, nikdy predtým nevyhlásené oznámenie o novom umelcovi, s ktorým Billboard Entertainment Group LLC nedávno podpísali zmluvu.

 

O: Mohli by ste nám trochu vysvetliť, o čom vlastne Billboard Entertainment Group LLC je? Aké je vyjadrenie vašej spoločnosti?

Niddy: Poskytujeme zábavné a hudobné služby ako marketing, A&R, manažment a väčšinovú distribúciu pre umelcov a spoločnosti – najmä pre tie medzinárodné, ktoré sa snažia dostať na americky trh a do sveta. Naším poslaním je poslanie klienta.

 

O: Chcelo by Billboard Entertainment Group LLC podpísať zmluvu s K-Pop alebo J-Pop skupinami? Ak áno, je nejaký konkrétny štýl speváka, ktorý hľadáte?

Niddy: Rozhodne. Určite chceme nájsť nejakého K-Pop a J-Pop umelca. Hľadáme rovnaký štýl, aký by sme hľadali aj v Amerike. Ak nájdem K-Pop speváka, ktorý sa venuje R&B a on alebo ona je naozaj skvelý/á, potom s ním budem chcieť pracovať. Ak to bude spevák soulu, neo-soulu, popu, hip-popu, rap, či dokonca country K-Pop spevák, chcem s nimi pracovať. Som tomu všetkému otvorený.

 

O: Akú má Billboard Entertainment Group LLC predstavu o budúcnosti K-Popu a čo by chcelo urobiť pre tento žáner?

Niddy: Predstava mojej spoločnosti, vrátane K-Pop-u, je stať sa ďalším podporným systémom, ďalšou nohou, na ktorej by K-Pop mohol stáť, ako z pracovnej, tak aj kreatívnej stránky. Chceme pomôcť K-Pop spoločnostiam a umelcom, ktorí sa snažia spolupracovať s producentmi a textármi v Amerike (alebo chcú spievať s americkými spevákmi), pomôcť umelcom z Ameriky, ktorí chcú pracovať s K-Pop spevákmi, akosi spraviť most medzi oboma stranami. Chcem ponúknuť rovnaké služby, ktoré sme ponúkli C-JeS, hocikomu, kto túži po takej možnosti. To je úloha, ktorú by chcelo Billboard Entertainment Group LLC zastávať.

 

O: Aký je to pocit, byť považovaný za jednu z najviac úspešných africko-amerických spoločností v K-Pop-e?

Niddy: To je veľmi veľká chvála. Som hrdý na to, že som Afroameričan v K-Pop-e. Som hrdý, že ja aj moja spoločnosť, sme rozpoznávaní ako lídri. Moja spoločnosť a ja máme ešte veľa toho dokázať K-Pop-u a fanúšikom. Nechcem sa ponáhľať, chcem na to mať čas. Chcem, aby mi fanúšikovia a aj K-Pop priemysel dali čas, aby som to dokázal sám sebe, tak keď prídu pochvaly, budú naozaj zaslúžené. To je pre mňa dôležité.

 

Ako ďalšie nám odhalil meno tajomného umelca, s ktorým podpísali zmluvu. Je ním prvá africko-americká K-Pop speváčka na svete, známa ako Kráľovná K-Pop coverov a jej meno je Pumashock (Natalie White). Prespievala niekoľko najznámejších K-Pop piesní a ako jediná Afroameričanka spievajúca K-Pop sa objavila v kórejskej televízii v programe Star King a iné.

 

O: Než vás opustíme, je tu niekto, komu by ste rád poďakoval? Alebo špeciálna správa pre fanúšikov?

Niddy: Rád by som poďakoval C-JeS Entertainment Inc., výkonnému hudobnému riaditeľovi Jerrold Thompsonovi a Qubeey.com. Takisto špeciálne ďakujem pre hellokpop Adrian Cheng za možnosť rozprávať sa s fanúšikmi o K-Pop-e. Ďakujem fanúšikom, že si našli na prečítanie tohto rozhovoru čas, že sa pozreli na odkazy, ktoré tu sú a bol by som rád, keby ste ma naďalej podporovali, pretože ja budem podporovať K-Pop.

 

A my by sme sa chceli poďakovať Niddymu, že si našiel vo svojom rozvrhu na nás čas a ponúkol nám pohľad na veci, ktoré pre svet K-Pop-u robí. Bolo nám potešením a tešíme sa na budúcnosť K-Pop-u v Amerike, po boku fanúšikov.

 

 

Zdroj: hellokpop.com
Pre DBSKCZ preložila: voldeminnie29

Advertisements