[Trans] 130415 Kim Jaejoong v interview so Sina Music


Meno Kim Jaejoong nie je natoľko známe ako skupina, v ktorej debutoval, TVXQ. Je to nepríjemná situácia, ktorej musel čeliť ako člen skupiny vystupujúcej ako kolektív. Z pracovného hľadiska, spoločnosť môže naďalej zarábať aj ak sa vymenia členovia, len čo meno skupiny ostane nedotknuté.

slider_1b358b44ca0e4606156fc37faf753226

Pri Kim Jaejoongovi sa nesmie zabúdať na jeho úspech počas TVXQ éry. Od debutu 26. decembra 2003 až po súdenie sa s jeho minulou spoločnosťou spolu s členmi Park Yoochunom a Kim Junsuom, meno, ktoré vybudovali, už nie je naďalej ich titul.
Chce to neobyčajnú odvahu začať úplne odznova, pokiaľ bol na vrchole svojej kariéry a kvôli tejto skutočnosti čelil ťažkým výzvam.

Od podania žaloby na predchádzajúcu spoločnosť prežíval Kim Jaejoong dva roky prázdnoty. Je ťažké uveriť tomu pri populárnom spevákovi vo svojich skorých dvadsiatych rokoch. Čelil jeho silnej a mocnej bývalej spoločnosti a zažil zákazy v Kórei aj Japonsku, neschopný objaviť sa v nejakej variety šou alebo propagovať svoju hudbu. Bolo to, akoby sa stal internetovým spevákom. Ostatní členovia JYJ takisto padli do tohto ´čierneho tunela´. Na radu svojho otca sa Kim Jaejoong pozbieral a našiel cestu k televíznym seriálom vďaka účinkovaniu v “Protect the Boss“. Neskôr sa zúčastnil ďalších dvoch projektov, “Dr. Jin“ a “Jackal is Coming“. Konečne, prekonajúc to prázdne obdobie, povedal Kim Jaejoong svojim fanúšikom s povzdychom: „Ak je mladosť bolesť, potom nechajte tú bolesť silnieť.“

704_940249

Keď Kim Junsu vydal sólo album, Kim Jaejoong takisto predstavil svoje prvé sólo album “I“. Tento rokový kúsok sa vypredal rýchlosťou svetla a mohol odštartovať svoje turné, ktoré bolo nesmierne populárne. Nenájdete na jeho mini albume žiadne mainstream ani stereotypné piesne. Vznikli na základe jeho osobných pocitov, s kompozíciou, akoby rozprával poslucháčom citlivý príbeh. Album je tiež Kim Jaejoongov najväčší hudobný úspech za posledných deväť rokov od jeho debutu. 

V rokovom albume “I“ zobrazuje svoje ideály v hudbe. Nevytvoril zo seba Kim Jaejoonga zo skupiny, skôr jednoducho ukázal Kim Jaejoongovo smerovanie k vlastnému hudobnému štýlu. Na každom svojom koncerte sa predstavil rovnako: „Som roker Kim Jaejoong.“

Kim Jaejoongove skladby dokazujú, že ako spevák nepotrebuje žiadne tituly, aby bol výnimočný. Hudobná cesta speváka Kim Jaejoonga sa začína práve teraz.

Kapitola 1: Deväť rokov pre jeden dôvod

Dôvod, prečo sa Kim Jaejoong stal umelcom, je podobný tomu, ktorý mávajú aj mnohí iní. Páčil sa mu nejaký spevák a tak začal s cvičením spevu. Avšak čelil väčšiemu množstvu prekážok než ostatní. Pochádza z rodiny s deviatimi deťmi a jeho prísny otec nepodporoval jeho voľbu. Pätnásťročné dieťa bez akejkoľvek finančnej podpory sa nevzdalo dokonca ani keď čelilo najťažším výzvam. Bolo by nemožné prekonať to, ak by nebol rozhodnutý nasledovať cestu hudby.

Po debute Kim Jaejoong zvykol hovoriť, že mu chýbajú časy, keď bol v zácviku, pretože sa mu cnie po pocite úplného ponorenia sa do trénovania. Porotca “I am a Singer Korea“, ´The One´, takisto už povedal, že Kim Jaejoong je jeho študent, na ktorého je najviac hrdý.

Okrem profesionálnej speváckej schopnosti sa Kim Jaejoong vášnivo venuje aj skladaniu. Od debutu vydal veľa vlastných piesní. Dokonca pomohol napísať piesne aj pre člena jeho skupiny, Kim Junsua, keď vydal svoj sólo album. Na zaistenie najvyššej kvality pre album “I“, pozval veterána, kórejského rokera Kim Bada, aby pre neho skladal. Kim Jaejoong sa zúčastnil písania textu a tiež zahrnul niekoľko piesní, ktoré sám zložil.

Trinásteho apríla sa v Taipei skončilo Kim Jaejoongove prvé sólo turné. Od odštartovania v Soule na jeho narodeniny, 26. januára 2013, ponúkol sedem koncertov v šiestich ázijských mestách za menej ako tri mesiace. Kim Jaejoong vykonal dôležitý krok v jeho hudobnej kariére. Po “I“ a jeho “Your, My, Mine“ koncertoch, môžeme predvídať pokračovanie v skladaní, ako aj predvedenie nám viac z jeho osobného štýlu prostredníctvom jeho práce a vystúpení.

704_940251

Sina Entertainment: Čo pre vás znamená ázijské turné?

Kim Jaejoong: Naša skupina mala veľa šancí stretnúť sa s fanúšikmi, ale Kim Jaejoong ako jedna osoba nie. Pomocou tohto koncertu chcem každému ponúknuť prekrásne spomienky. Plus, toto je skvelá príležitosť, ako vám všetkým splatiť vašu lásku a podporu. 

Sina Entertainment: Ako si sa cítil počas druhého fanmeetingu v Nanjing?

Kim Jaejoong: Bola zábava stretnúť sa minule s fanúšikmi. Preto som si myslel, že tentoraz bude tiež veľa radostných spomienok. Pretože to bolo druhý raz, cítil som, že by som mal preukázať, ako som šťastný, že sa môžem s nimi vidieť. Ale necítil som sa nepohodlne alebo zvláštne, keďže to nebolo prvýkrát.

Sina Entertainment: Produkcia vášho nového albumu sa uskutočnila v krátkom čase, napriek tomu konečný výsledok bol vynikajúcej kvality. Ako sa vám podarilo vytvoriť tak úžasný album za tak krátku dobu? Túžili ste už dlhšie vydať sólo album? 

Kim Jaejoong: Vedel som, že len čo sa naskytne príležitosť, určite by som vydal sólo album. Vybral som si rok, pretože som ho mal rád už dávno. Nikdy som si nemyslel, že by som vytvoril album (rokový žáner), ale naskytla sa tá možnosť, tak som si vybral rok, ktorý mám rád, ten štýl aj tému. 

Sina Entertainment: Veľa fanúšikov očakáva váš druhý sólo album a koncert. Máte nejaké plány na jeho vydanie?

Kim Jaejoong: Konkrétne som nad tým nepremýšľal, ale chcem vydať ďalší. Ak bude na to čas, tak by bolo skvelé mať nielen JYJ album, ale aj sólo. Aj keď tentoraz bol témou rok. Ľutujem, že to úplne neznázornilo divokosť a intenzitu roku. Ak budem mať šancu na ďalší sólo album, chcem predviesť rôzne stránky roku.

704_940252

Sina Entertainment: Bolo povedané, že keď píšete slová, nejedná sa o vymyslený príbeh, ale skôr píšete vlastné emócie a spomienky. Neprekáža vám to, keď potrebujete do textu vložiť vlastné skúsenosti?

Kim Jaejoong: Text vyjadruje odkaz, takže cítim, že úprimné slová sa dotknú publika. Preto vkladám moje príbehy lásky a skúsenosti až po dnešok do piesní. 

Kapitola 2: Náročné hranie roznietilo nové túžby

V porovnaní s Park Yoochunovou záľubou v hraní, sa zdajú Kim Jaejoongova vášeň pre hudbu a nedostatok záujmu pre herectvo očividné. Keď skúšal po prvý raz hrať, možno to bolo preto, lebo nemal inú možnosť. Konfrontácia s ich predošlou spoločnosťou viedla k zabráneniu objavovania sa JYJ v kórejských médiách, tak sa musel Kim Jaejoong dostať na nové územie a vyhľadať prospech v odvetví televíznych seriálov. Táto sféra bola pre neho kompletne neznáma.

Vďaka presviedčaniu jeho otca bol zapálený Jaejoongov bojovný duch a prevzal úlohu v “Protect The Boss“ a iné projekty. Aby lepšie stvárnil svoju úlohu, bral špeciálne hodiny herectva. Natáčanie seriálu “Dr. Jin“ so Song Seung Hunom a filmu “Jackal is Coming“ so Song Ji Hyo prebiehalo súbežne. Musel natáčať oboje, film aj seriál, a zostali mu iba 2-3 hodiny na spánok. Raz, počas filmovania “Jackal is Coming“, zamestnanci pracujúci s oceľovými drôtmi držiacimi Jaejoonga vo vzduchu urobili chybu a Jaejoong padol priamo na strechu. Mal opuchnutú ruku, ale trval na pokračovaní natáčania. Dokonca sa zúčastnil svojich aktivít nasledujúci deň podľa rozvrhu.

Jaejoong raz rozprával o výzvach v hraní. Už od začiatku mu hudba, ktorá je pre neho známe teritórium a cíti sa v nej sebaisto, dala zmysel pre hrdosť. Na druhej strane, hranie, s ktorým nie je oboznámený, mu poskytlo znovu objavovať pocity začiatočníka, povzbudzujúc jeho vôľu postaviť sa tejto výzve. Od zdráhavej voľby na začiatku až po postupné objavovanie lásky pre herectvo, začal zvažovať ďalší seriál alebo film.

704_940253

Sina Entertainment: Keď hovoríme o hraní, čo je váš osobný cieľ, ktorý chcete najviac dosiahnuť? Alebo čomu by ste sa chceli najviac postaviť?

Kim Jaejoong: Ako spevák či herec vlastne nemám jasne stanovené ciele. Iba chcem veľa času, pracovať dlhú dobu, mať stále nejaké aktivity. Môj záujem by mohol byť ovplyvnený pri hraní a produkovaní novej hudby, skúšaní nových úloh a podobne v procese takých aktivít. Môžem zlyhať alebo uspieť. Pre veľmi dlhý čas, bolo by skvelé, ak by som mohol naďalej mať opakovane také pocity.

Sina Entertainment: Ako by ste zhodnotili Park Yoochunove hranie?

Kim Jaejoong: Myslím, že Yoochun sa ako herec dostane veľmi ďaleko. Je vhodný pre akúkoľvek úlohu. Cítim, že je veľmi dobrý v hraní, keď ho sledujem.

Sina Entertainment: Ako ste dali dokopy unikátne MV pre “Mine“?

Kim Jaejoong: Povedal som režisérovi, že by som chcel vybrať tému MV zo slov piesne. Na druhý deň mi poskytol 6-7 rôznych typov tém a mnohé som si prehliadol. Natáčali sme počas noci, takže to bolo veľmi unavujúce. Napriek tomu je to kus práce, s ktorým som najviac spokojný. Je to extrémne umelecké. 

Sina Entertainment: V albume sú piesne, ktoré ste sám zložili, ako aj text, ktorý ste zas sám napísali. Osobne, ako ich hodnotíte?
Kim Jaejoong: Myslím, že sú dobre napísané. Napísal som ich celkom rýchlo. Možno by to zabralo viac času, ak by sa jednalo o vymyslený príbeh, ale ja som si nič nevymyslel. Teda to bolo hotové dosť rýchlo. Prehľadával som svoje spomienky a dával ich dokopy v priebehu jedného dňa. Slová k “One Kiss“ mi doteraz trvali napísať najdlhšie. Približne tri dni. “I´ll Protect You“ a “Fleeting Life Like An Empty Dream“ naopak obe 15 až 20 minút.

704_940254

Kapitola 3: Muž ako sa patrí

Všetci ľudia, ktorí poznajú Kim Jaejoonga, hovorili o ňom úctivo, ako o srdečnej a ohľaduplnej osobe, o citlivom mužovi, ktorý nemá žiadne predsudky, ani keď stretne neznámeho človeka. Kim Junsu raz rozprával príbeh v interview o skutočnom Jaejoongovi. Kim Junsu povedal, že keď sa jedného dňa zobudil v dorme v Japonsku, objavil v dome cudzinca. Neskôr sa dozvedel, ako bol Jaejoong minulú noc vonku piť a stretol tohto muža. Pokojne sa s ním porozprával a potom ho jednoducho nechal odpočívať v dorme JYJ. Iný priateľ Kim Jaejoonga odhalil, že raz tak popíjali u neho doma do neskorej noci a keď zaspal na zemi uprostred obývacej izby, Jaejoong s ním nedokázal pohnúť. Avšak neopustil ho tam samotného, namiesto toho si zohnal deku a pripojil sa k spiacemu kamarátovi na zemi.

Kim Jaejoongov život bol ako na horskej dráhe, raz hore a raz dole. Jeho mama ho nemohla kvôli finančným ťažkostiam slobodnej matky vychovávať, tak ho dala jeho adoptívnym rodičom, ktorí už mali 8 dcér. Po debute ako člen TVXQ ho biologická matka konečne našla a dúfala v opätovné stretnutie. A on súhlasil. Jeho biologický otec, ktorého predtým nikdy nestretol, začal súdny proces, naliehajúc na Jaejoonga, aby znovu používal Han ako priezvisko. Kim Jaejoongovou odpoveďou bolo, že by chcel preukázať úctu ako syn obom, biologickým i adoptívnym rodičom. Prial si, aby ani jedna strana už nemala žiadne spory. Nakoniec, v celom incidente bol práve on nevinnou obeťou a napriek tomu všetkým odpustil s tolerantným srdcom.

704_940255

V zábavnom priemysle nie je nezvyčajné vidieť umelcov s jedným rodičom. Títo ľudia väčšinou majú so svojimi rodinami chladné a izolované vzťahy, to je prirodzené a normálne, s malým dôvodom pre kritiku. Kim Jaejoong zaobchádzal so svojou biologickou matkou, ktorá už mala novú rodinu, a s polovičnou sestrou ako s rodinou. To vyvoláva v ľuďoch rôzne druhy pocitov.

Medzi fanúšikmi bol tento názor na Kim Jaejoonga: „Toto je muž, ktorý ronil slzy, zatiaľ čo sa smial, ktorý na pleciach niesol horu smútku a starostí. Napriek tomu, na jeho tvári môžete vidieť iba priezračnú rieku odvážnej a nespútanej radosti.“ Môže to byť presne ako slová, ktoré si Kim Jaejoong nechal vytetovať na hruď, “Deferto Neminem (Nikoho neobviňovať).“ Toto je filozofia jeho života. Akoby hocikto mohol nemať z neho príjemný dojem, s jeho tolerantným a vznešeným srdcom?

Sina Entertainment: V minulosti ste povedali, ako si želáte pracovať s Hyde a dokonca ste spievali na koncerte v Tokyo Dome jeho pieseň. Poznáte ho osobne alebo máte iba rád jeho hudbu a chcete s ním spolupracovať?

Kim Jaejoong: Zapáčil sa mi už v detstve. Jeho sila je neuveriteľná a jeho vzhľad je príkladom v rokových kruhoch, preto som sa s ním chcel už dlhú dobu stretnúť. Nedávno sa mi to podarilo a rozprávali sme sa o hudbe. Spieval som “Glamorous Sky“ v Tokyo Dome, ale vybral som si to ešte pred stretnutím s ním.

704_940256

Sina Entertainment: Jaejoong bol vždy veľmi srdečný a slušný. Nevideli sme vás stratiť kontrolu nad svojimi pocitmi. Ako sa zbavujete stresu, okrem pitia alkoholu?

Kim Jaejoong: Mám okolo seba veľa priateľov, čo však zároveň môže byť problémom. Ak sa spoznajú vďaka mne, a neskôr sa ich vzťahy zhoršia, nevedel by som, čo povedať. Avšak po nejakom čase si pomyslím “Nestrachuj sa už o to.“

Hovoriac o úľave od stresu, nedávno som získal elektronický orgán a uložil ho v mojom dome. Je úžasné hrať niekoľko hodín a teraz môžem zložiť pieseň za jeden deň, haha.

Sina Entertainment: Pozývate zvyčajne svojich priateľov domov? Ako trávite voľný čas s priateľmi?

Kim Jaejoong: Poslednou dobou, ak mám čas, cestujem alebo sa stretnem s priateľmi. Ten pocit je úžasný, ničnerobenie a cítiť sa uvoľnený po odpočinku. 

Sina Entertainment: Čo vám ostatní členovia závidia?

Kim Jaejoong: Mám veľa jedinečných malých schopností. Poznám mnoho bezvýznamných vecí. Haha. Členovia by ma pochvaľovali, “To je naozaj super, nie zlé.“ Ale niekedy je ich tón príliš ostrý a potom neviem rozlíšiť, či to bola pochvala alebo urážka.

704_940257

Sina Entertainment: Keď ste sa pripravovali na sólo album, aká bola reakcia ostatných členov?

Kim Jaejoong: Keď Yoochun počul “One Kiss“, povedal: „Mám chuť si niečo vypiť.“ Pretože v porovnaní s tanečnými piesňami, Yoochun uprednostňuje tie naplnené emóciami. Dokonca ju predstavil štábu hovoriac: „Jaejoong hyung (starší člen, pozn.prekl.) to zaspieval celkom dobre. Táto pieseň je celkom dobrá.“

Junsuovi sa to páčilo tiež. Vlastne som už predtým v Japonsku vydal rokový singel (“Maze“, pozn.prekl.) a vtedy povedal: „Ak hyung vydá sólo album, musí to byť rokový žáner.“

Kapitola 4: Oslobodenie z okov temnoty

Kim Jaejoong bol po debute s TVXQ v roku 2003 veľmi populárny. Nikdy nezakúsil byť na dne v Kórei. V roku 2005 debutovali v Japonsku ako rookie (začiatočníci, pozn.prekl.) J-pop speváci, začínajúc vystupovať na malých miestach iba s niekoľkými stovkami divákov, až mohli konečne stáť pred 50 000 fanúšikmi v Tokyo Dome v roku 2009. Horkosť, akú museli predtým vytrpieť, si nie je ťažké predstaviť. Japonský trh je pre nich špeciálny. Od “Thanksgiving Live in Tokyo Dome“ koncertu v 2010 boli odstrihnutí od aktivít v Japonsku, pokým sa mohli len nedávno konečne vrátiť do Tokyo Dome. Bola to dlhá, kľukatá cesta a nakoniec uvideli svetlo.

704_940258

Od 2. apríla do 4. apríla boli ich comeback koncerty úplne vypredané, presne ako v minulosti. Jaejoong dojato povedal pri sledovaní publika: „Vyzerá to, akoby sa nič nezmenilo.“ Stále sa nie celkom dostal z ´tmavého tunela´, ale už nie je znepokojený, pretože si teraz trúfa veriť, že existuje tak veľa ľudí, ktorí sú ochotní čakať a on si to zaslúži. 

Sina Entertainment: Ako ste spokojný so svojím sólo albumom?

Kim Jaejoong: Keď som si vybral rokový žáner, neočakával som, že budem mať šancu pracovať so svojimi seniormi a že by pre mňa napísali piesne. Môj nový album získal veľa podpory. Som naozaj šťastný a tiež som sa veľa naučil.

Sina Entertainment: Kim Junsu tiež vydal sólo album a dokončil svetové turné. Ako by ste zhodnotili jeho aktivity? 

Kim Jaejoong: Sú veľmi úspešné. Naozaj závidím. Vložil do svojho albumu veľa rôznych žánrov hudby. Ja, na druhej strane, som sa snažil o niečo úplne hudobne nové, a preto boli naše plánované projekty odlišné. Nemal som príliš súťaživé pocity.

Sina Entertainment: Čo si želáte povedať svojim fanúšikom v Číne?

Kim Jaejoong: Som neskutočne šťastný môcť sa opäť so všetkými stretnúť. Dúfam, že si tentoraz vytvoríme veselé spomienky a strávime spolu čas plný radosti. Som vďačný za lásku a podporu, ktoré ste mi všetci za tieto roky preukázali.

Zdroj: princejj.com, Sina Music
Do angličtiny preložili: ohmyjunsu; ning225
Pre DBSKCZ preložila: @voldeminnie29

