Tohoshinki “El Sol” interview: 1. časť


Prvá časť staršieho rozhovoru s Yunhom a Changminom počas fotenia v Španielsku. El Sol vznikol v 2011 a opisuje okrem iného aj pocity Tohoshinki ako dua.

slider_d1675f993510e883711f6c5b35cd76e7

V júni 2011 to bol takmer rok a pol po opätovnom štarte ich aktivít. V tento deň prileteli do Costa Del Sol v Andalúzii na juhu Španielska, pripravení fotiť pre prvý photobook dua počas 5 dní a 4 nocí trvajúceho výletu po troch mestách. Od prvého dňa bolo možné zaznamenať rozdiely medzi Changminom, ktorý fungoval podľa vlastného tempa, nehľadiac na miesto a čas, a Yunhom, ktorý je typ človeka, ktorý sa dokáže prispôsobiť prostrediu, v ktorom sa nachádza.

a805844c49c9d445f63099d598485758

Yunho: Zdalo sa mi, že ak majú Španielsko a Tohoshinki niečo spoločné, potom to je “vášnivosť“. Aj keď sme mali preplnený rozvrh, ak sme sa pokúsili komunikovať s okoloidúcimi, boli vždy pokojní, vyrovnaní a mali v sebe veľa vášne. Mnoho ľudí tam na mňa tak pôsobilo, takže si myslím, že v tomto sme si podobní.

Takúto analýzu nám poskytol Yunho, líder, ktorý sám vlastní podobnú vášeň od debutu, aby viedol svoju skupinu na vrchol. A takisto to je s Changminom, síce nosiacim „poker face“, ale vo vnútri skrývajúcim rovnakú vášeň.

Minulé leto, keď obaja vstúpili na pódium SM TOWN-u ako Tohoshinki, nepokoj a tlak sa okamžite stransformovali na explodujúcu motiváciu a privlastnili si pódium s pýchou, že sú Tohoshinki. Spomínajúc na ten deň, Changmin povedal: „Stál som na pódiu a celý čas sa mi triasli nohy.“ Pravdepodobne to nebolo kvôli strachu, ale v dôsledku bezradnej doby počas prerušenia aktivít, ktorá vtedy potlačila ich spaľujúcu vášeň pre spev.

uosyc6

Changmin: Úprimne, trápilo nás, čo si budú myslieť fanúšikovia a iní ľudia, ktorí poznajú Tohoshinki, o tom, že budeme pôsobiť ako dvaja. Pravdepodobne to bolo to najviac nervy drásajúce vystúpenie, aké sme kedy mali. Napriek tomu, vo chvíli, keď sme skončili, bolo počuť obrovské fandenie. A ja som si pomyslel, “som Tohoshinki““je skvelé byť Tohoshinki“, bez pochýb. Ako som získaval späť svoju sebadôveru, nebol som tak znepokojený a ustaraný pri znovuzačatí našich aktivít tento rok. Namiesto toho som cítil, “mrzí ma, že sme vás nechali tak dlho čakať,“ a “ukážeme im, čo dokážeme“. Bolo to tak jednoduché, bez akýchkoľvek pochybností.

Aj keď som to takto povedal, počas rozhodnutia objaviť sa v televízii v ´Music Station´ som si naivne myslel, že po vystúpení v tak známom japonskom hudobnom programe budeme kritizovaní, “teraz, keď sú dvaja, niečo tomu chýba“. Ale potom som si povedal, “naozaj neznášam mať tak negatívne myšlienky““ukážme im našu skutočnú silu“. Pamätám sa, ako sme sa v šatni s Yunhom vzájomne povzbudzovali. Po úspešnom vystúpení sa mi uľavilo nad relatívne nulovou existenciu negatívnych správ. Zrejme, po povedaní si “Ideme na to!“, sme sa s Yunhom na seba pozreli. Od toho konkrétneho momentu sme strávili pol roka v rovnakej nálade. Dokázali sme to s takým myslením.

uosyc7

Po rozhodnutí pokračovať ako duo Tohoshinki, začal Yunho bojovať s vlastnou neistotou a nátlakom, prežívajúc každý deň s pochybnosťami o sebe samom.

Yunho: Keď som sa stal lídrom, zvykol som veci zvažovať z hľadiska mojej pozície a nie brať do úvahy aj osobné pocity. Zvyčajne som premýšľal o všeličom, naozaj som tak premýšľal po celý čas. V skutočnosti, niektoré veci sa zmenili, niektoré nie. Všetko sa to muselo zvládnuť, no nebolo to jednoduché. Ale bol som presvedčený, že “ak je so mnou Changmin, zvládneme to ako duo.“ Držiac sa toho pocitu počas Summer eventu, malo to význam nového začiatku, niečo ako “naše dobrodružstvo začína!“ Prirodzene sa to stalo vzrušujúcou dennou motiváciou. V porovnaní s minulosťou sa všetko zdalo ešte dôležitejšie. Byť spevákom, ktorý zakaždým dosiahne dobré výsledky, som si nevedomky zvykol na niektoré aspekty tohto života. Moje vtedajšie ja sa v jedinom okamihu prepadlo a znovu sa šplhá hore. Je to, akoby som sa práve nachádzal uprostred tej hory. Tohoshinki ako duo musia začať od jednotky, ale mierime vyššie rýchlejšie než predtým, pretože teraz už máme skúsenosti a vieme, ako na to. Skúsenosti, ktoré sme získali v minulosti, pociťujeme ako nové a zabávame sa pri tom, trochu ako ´nováčik, ktorý ale nie je nový.´

Predtým by som sa ako líder pohyboval s nadmernou opatrnosťou a zaujímal sa, “ako toto dopadne?“ Spevák, ktorým som dnes, sa sústreďuje riadne na spev a necháva všetko ostatné v rukách divákov. Stal som sa viac uvoľnený. Aj náš štáb mi povedal, že mám teraz takú auru okolo seba a myslím, že som konečne na ceste k zisteniu, čo to skutočne znamená byť plnohodnotným umelcom.

uosyc1

 

Obaja sa rozvíjali obklopení pesimistickou kritikou a nebolo ľahké vystavať si opäť tú motiváciu. Čo cítili vo svojich srdciach počas hiatusu (obdobie, kedy prerušili svoje profesionálne aktivity, pozn. red.), je niečo, čomu nikdy nemôžeme porozumieť. Myslím, že tento photobook naznačuje, akými ťažkosťami si museli prejsť.

Changmin: V poslednom čase mi celkom pravidelne hovoria, že sa veľmi zmenil môj výzor. Je pravda, ak porovnám fotku spred debutu s fotkou o pár rokov neskôr alebo s dnešnou, nájdem značnú zmenu. Sám presne neviem určiť, čo ňou je. Ale možno sa mi na tvári odzrkadlili veci, ktoré som držal v srdci.

Yunho povedal, že začíname od jednotky, ale myslím, že pre mňa to je trochu rozdielne. Keď premýšľam nad časom, kde bolo všetko zrazu preč, za účelom držať raz hlavu opäť zdvihnutú, som mohol dôverovať iba sám sebe a skúsenostiam, ktoré som za tých osem rokov od debutu získal. Takže čo sa týka mňa, nepovedal by som, že som začínal od jednotky. Je pravda, niektoré veci sa zmenili. Napríklad ako sme niesli na pleciach zodpovednosť na pódiu iba my dvaja, ako som cítil, že pódium sa stalo rozsiahlejšie a som si istý, že diváci to zaznamenali tiež. Aby sa to nestalo, neostávalo nič iné, čo by som mohol urobiť, než vynaložiť čo najväčšie úsilie.

Ak by to vyznelo, že som v minulosti bol lepší, samozrejme by som sa cítil previnilo voči fanúšikom a rozhodne taký nechcem byť. Ale úprimne, sám som si to nechcel priznať. Bez ohľadu na to, ako sa to začalo, je to cesta, ktorú som si zvolil. Zdolať všetko kvôli správnej ceste, ak cítite, že je tá pravá, musíte po nej kráčať dobre. Takým spôsobom môžem svetu ukázať, že moja voľba nebola zlá. To bolo mojou najväčšou motiváciou.

 

Zdroj: sharingyoochun.net
Pre DBSKCZ preložila: @voldeminnie29

