[Trans] Tohoshinki “El Sol“ interview: 3. časť


Tretia časť rozhovoru s Tohoshinki v Španielsku. Čo pre nich znamenajú fanúšikovia? To prezradili v ďalšom pokračovaní “El Sol”.

slider_d63631c3d240d7a2f291dc38900eba84

Tretia časť rozhovoru s Tohoshinki v Španielsku. Čo pre nich znamenajú fanúšikovia? To prezradili v ďalšom pokračovaní “El Sol”.

1fff95f5818a41a78606df62a9f42a5d

Changmin: Mojím snom je, ako sa dalo očakávať, postúpiť ešte kúštik a konečne dosiahnuť Dome Tour. Možno je Yunhov štýl odlišný od môjho. Nestaviam si tak vysoké ciele hneď od začiatku, skôr by som si splnil každý krok za krokom. Už od debutu v Japonsku to začalo s Budokanom, potom turné po arénach a nakoniec Tokyo Dome. A keď sa nás pýtajú, čo ďalej po splnení týchto snov… Myslím, že nie je iná odpoveď, ako turné po piatich hlavných japonských štadiónoch (Tokyo, Nagoya, Osaka, Fukuoka, Sapporo, pozn.red.). Je to niečo obrovské, ale aj tak si želám, aby sa to splnilo. Nechcem sa toho vzdať. S Yunhom môžeme byť cudzinci v Japonsku, ale žili sme tu mesiace a roky. Nahromadilo sa mnoho vecí, ale kedykoľvek sa nám jednu za druhou podarilo vyriešiť, cítili sme veľkú radosť a pracovali ešte tvrdšie, aby sme sa dostali k ďalšiemu kroku. Dome Tour ním je.

e37e23537db7a0f8554a56c8b7ca3be8

A ešte jedna vec: ak dokážeme dosiahnuť milión v predajnosti, myslím, že si ako odmenu na pamiatku kúpim Lamborghini (smiech). Nezvykol som v minulosti premýšľať nad odmenami pre mňa…možno iba dobré jedlo a tak. V poslednom čase, ako som dospel, začal som sa zaujímať o autá… Alebo sny ako mesiac prázdnin. Vždy som bol workoholik a aj keď mávame čas na oddych, je celkom desivé, keď sa prichytím, ako si vravím “ak sa to stane, stane sa to, teraz, prosím, pracuj (smiech).“

Na druhej strane sa zdá, že Yunho našiel na výlete v Španielsku inšpiráciu pre vystúpenia. Aby sa Tohoshinki vyšplhali ešte vyššie, musia byť neustále v strehu a jeden krok popredu.

7932988a3a1df910faa62e0a68db8848

Yunho:  Pre mňa je Tohoshinki ako domov, kam sa môžem vrátiť. Minulý rok som vďaka sólo aktivitám počas hiatusu získal mnoho dobrých skúseností, ale keď som sa vrátil na pódium ako Tohoshinki, pomyslel som si, “toto je dôvod, prečo žijem.“ Neexistuje nič, čo by to mohlo nahradiť. Je to skutočne až do takej miery, keď chcem umrieť na pódiu, pretože bytie na pódiu mi dáva viac než čokoľvek iné dôkaz, že som stále nažive. Ak by nebolo Tohoshinki, toto pódium by takisto neexistovalo. Ak by zmizlo, bolo by to, akoby život nemal zmysel. Tohoshinki je pre mňa všetko a chcem, aby uspeli. Prostredníctvom týchto zdrojov priniesť šťastie svetu. Ak by som to nedokázal dokončiť počas tejto generácie, prevezmem to na seba v tej nasledujúcej. Zanechajúc za sebou takýto odkaz, zanechá stopy aj po existencii Tohoshinki.

729db7b796c4e567e902dd6cbb55d916

Preto by som chcel byť ako Michael Jackson, ktorého som rešpektoval, a tancovať aj keď budem mať 40 či 50 rokov. Mojím cieľom je stále mať ducha, ktorý pokračuje v prijímaní nových výziev. Od debutu sme sa postavili výzvam ako je acapella a tanec a tie sa stali zbraňami Tohoshinki. Ale to nestačí. Myslím, že je našou povinnosťou zakaždým ukázať všetkým nových Tohoshinki. V podstate, myslím, že veci, ktoré som sa naučil počas hrania a v muzikáloch, by sa dali aplikovať na súčasné Tohoshinki. Takýmto spôsobom môžeme prezentovať náš nový štýl a medzitým očakávať ďalší krok. Želám si, aby Tohoshinki takí boli. Momentálne mám veľa nových nápadov. Myslím, že mojím problémom je teraz to, že chcem robiť veľa vecí naraz.(smiech)

Popravde, bolo veľa vecí, ktoré v tomto photobooku chceli povedať, nech sa deje čokoľvek. Slová pre ich fanúšikov. Počas fotenia v slnečnicovom poli si nepovedali navzájom ich prvý dojem, ale jednomyseľne sa zhodli na tom istom.

a5654503e768177b69ddb07f5227bbd9

Yunho: Slnečnice sú moje obľúbené kvety už dlhý čas, preto som tam bol nadšený. Až tak, že som improvizoval a zložil pieseň ´Sunflowers´. Vlastne som vtedy myslel na fanúšikov. Slnečnice v jazyku kvetov majú význam “Vždy čakajúce na svojom pôvodnom mieste“, a to sú pre nás fanúšikovia. (Neviem, či je chyba v preklade, ale slnečnice predstavujú zvyčajne lásku a nevinnosť. Nájde sa aj “lojálnosť“. Ale možno to je skôr spôsob, ako si to vysvetľuje Yunho,pozn.red.) Tomuto verím. Tie najlepšie, najvýbušnejšie vystúpenia nie sú len vďaka nám samotným, je to vďaka spojeniu s energiou a vzrušením fanúšikov. Toto je ich význam a pre mňa sú aj fanúšikovia konečnými členmi Tohoshinki.

82dcd3223514d942cb313a99f802c25a

Počas rok a pol trvajúceho hiatusu som premýšľal, že nemôžem nič spraviť s tým, ak sa naši fanúšikovia stanú fanúšikmi iných spevákov. Chcel som si myslieť, “je to dobré pre nich“ a že aj keby sa to stalo, chcel som sa im ospravedlniť a povedať “Je mi to ľúto“.
Ale keď sme obnovili naše aktivity a videl som na vlastné oči všetkých fanúšikov, ktorí v nás verili a čakali na nás, dalo mi to toľko šťastia, že som to jednoducho nemohol vyjadriť slovami. Bol som predtým našim fanúšikom vďačný, ale ani jednoduché “ďakujem“ nie je dostatočné. Chcem to čo najviac vyjadriť z hĺbky môjho srdca. Práve to sa teraz snažím na každom vystúpení  prejaviť. Pridať viac spevu a tancovania, očného kontaktu, výrazov, vložiť do toho 2 až 3-krát viac energie než zvyčajne, vyzerá to, akoby som zakaždým prekračoval vlastné hranice (smiech). Ale myslím, že prenášame tie pocity fanúšikom úspešne. Je to rovnaké, ako keď sa necítim dobre. Ak čo i len trošku preukážem ako mi je, ihneď sa to prenesie na fanúšikov.

1351caa8a35cfd1a1c3d7f2326beaab0

Počas hiatusu som pozeral veľa vystúpení a učil som sa z nich. Vtedy som si ako divák znovu uvedomil silu odovzdávaných emócií a odrazu mi bolo jasnejšie, čo by som ja sám mal na pódiu urobiť. Ak vykonám jednu vec, potom uvidím, čo by som mal urobiť ďalej. To je to, čo znamená rásť a je to niečo, čo môžeme oplatiť našim fanúšikom. Tváre fanúšikov sú moja vlastná tvár.Fanúšikovia sú ako zrkadlo. Z tohto dôvodu je dôležité užiť si každé vystúpenie a chcem, aby ľudia vraveli, že Tohoshinki a ich fanúšikovia sa skutočne zabávajú. Hiatus bol bolestivý, ale myslím, že bolo dobré mať možnosť vrátiť sa na ten neskúsený začiatok. Jedného dňa chcem vytvoriť pieseň s názvom “Sunflowers“(Slnečnice) a venovať ju fanúšikom!

3yuusyc

Nie tak dávno štáb, ktorý pozná duo veľmi dobre, ilustroval Tohoshinki ako “Yunho je slnko a Changmin je mesiac.“ Ich individuálne osobnosti sú ešte viac zdôraznené Changminovými slovami o tých istých slnečniciach.

Changmin: Slnečnice kvitnú a otáčajú sa za slnkom. Rastú vďaka živinám prijatým zo slnka. Premýšľal som, že sme ako tie slnečnice. Cítim, že pripomínajú nás, keď stojíme pred fanúšikmi, ale niekedy sa to stáva aj opačne. Pravdepodobne sú fanúšikovia a naše pozície zameniteľné. Ale jedna vec, ohľadom ktorej sa cítim nesvoj je, ak my predstavujeme slnko, dúfam, že fanúšikovia nepreberú pozíciu slnečníc a nebudú existovať tak, že my budeme pre nich všetkým.

29upun8

Priznávam, že existujeme vďaka podpore fanúšikov. Napriek tomu, v živote fanúšikov speváci nie sú ich skutočnými životnými partnermi. Prostredníctvom vystúpení, aktivít a rôznych produktov môžeme oplatiť fanúšikom očakávania, ale my nenesieme zodpovednosť za ich životy a budúcnosť. Ste kvôli nám smutní a skľúčení, a to je pre nás takisto bolestivé. ´Ale nie je nič iné, čo môžeme urobiť než spievať´. Takže aj keď zvládame urobiť iba toto, dúfam, že fanúšikovia budú ako slnečnice a polepší sa im pri pozeraní sa na slnko. Získajú od nás potrebnú dávku živín a budú potom pokračovať v tvrdej práci. Dúfam, že vás všetkých tak uvidím.

3fdda057409d84ae3905e2f2287b9476

Ja, rovnako aj Yunho a každý fanúšik… všetci máme jeden jediný život. Je veľa šancí na stretnutie s ľuďmi a myslím, že je to prekrásna vec, keď sa medzi nimi vytvoria putá. Ale nechcem, aby tu bolo prostredie, kde sa tie putá nútene udržujú na podporu jeden druhého. Také isté to je medzi mnou a Yunhom. Nechcem, aby sa náš vzťah nasilu riadil slovami: “Malo by to byť takto“. A prečo som to povedal? Tvrdé materiály sú citlivé na náraz. Naopak, flexibilné veci ako guma môžu meniť tvar a nezlomiť sa tak ľahko pri použití tlaku. To bude najlepšie pre vzťahy, ktoré si cením.

Zdroj: sharingyoochun.net
Pre DBSKCZ preložila: @voldeminnie29

