[Trans] “Je zpět, KIM JUNSU” – rozhovor pro Marie Claire


Nejen o své pocity ohledně svého připravovaného alba se s námi Kim Junsu z JYJ podělil skrze rozhovor v červencovém vydání magazínu Marie Claire.

9083636724_e2e17a22a5_o

Dnešní hudební kulisa začala Mikkou a pokračovala Bruno Marsem, Taio Cruz, Foo Fighters, Calvinem Harrisem, Adele, Jasonem Mrazem, Wanted a Jin Hyelim (Kelly Chen).

Playlist byl zvolen hvězdou photo shootu. Rozeznatelný i ze 100 metrové vzdálenosti, jeho charakteristický, zastřený hlas k nám dosáhne obklopený hudbou v pozadí.

Během více než půldenního focení je ten, kdo si nepřestával pobrukovat ani když pil vodu a neustále vtipkoval, Kim JunsuJYJ. On, jež se brzy vrátí s jeho druhým sólovým albem, zkrášlil obal Marie Claire.

Mezitím byl velmi zaneprázdněný. Minulý rok v tomhle čase první sólové album Kima Junsua ukázalo jeho vlastní osobitou barvu, nejen jako Junsua z JYJ, a dosáhlo až znepokojivě vysoko na mnoha hudebních žebříčcích jako Billboard a japonském iTunes a také nastartovalo světové turné, které začalo v Soulu a pokračovalo do míst jako je Indonésie, Čína, Hongkong, New York, Evropa, Chile, Brazílie a Mexiko.

Vedle toho také vyléval svou energii na muzikálových pódiích. Kim Junsu v průběhu velkých muzikálů dokázal svou moc v prodeji lístků a talent, stávajíc se zaručeným kasovním trhákem v muzikálové historii. Je ohromující, jak jeho muzikálový debut ovlivnil začátek rozšíření korejských muzikálů na zahraniční trh. Na těchto příbězích je těžké najít cokoliv obyčejného. On, kdo byl již od jeho debutu vždy hvězda, je stále hvězda s impozantní sílou. Zároveň je ale i úžasný muž, který si vážně zvolil svou cestu a je odhodlaný za ní brát zodpovědnost. Měli bychom se podívat na cestu, kterou si tento muž zvolil, a na „události“ a „fenomén“, které vytvoří tenhle rok? V prvé řadě víme, že mnozí z vás jsou zvědaví na jeho připravované  album. Vše budeme přesně vědět za měsíc. Ale prozatím se budeme moci dozvědět nějaké vodítka z jeho jasných odpovědí.

9081417673_431e512fce_o

Už to není moc dlouho do tvého comebacku. Jsme zvědaví, jak se právě teď cítíš. 

Když jsem minulý rok vydal své první sólové album, byl jsem pod velkým tlakem. Ačkoli to první bylo pro mě, chtěl jsem začít správně pro členy JYJ, protože jsem byl mezi nimi první, kdo vydává sólové album. Poté, co jsem se vrátil zpět z vydávání alba a světového turné, se mé myšlenky pozitivně změnily a já nabyl nekonečné energie.

Také jsem získal jistotu. Co jsem potřeboval pro vydání prvního alba byla kuráž. Ale teď je má chamtivost silnější. Mluvím o chamtivosti po vytvoření alba, které může být obdobou toho prvního, nebo jej dokonce překonat. Co v této chvíli můžu s jistotou říci je, že druhé album bude mít  úplně jinou atmosféru, než to první. Je také odlišné od singl alba.

Dej nám nějaký náznak o tvém albu. 

Jsem zklamaný, ale musím říct, že zatím opravdu nemůžu mluvit o detailech. Celkově, přemýšlím o zahrnutí písniček z mnoha žánrů, jak jsem už dosud dělal, ale tohle album bude mít více R&B a Hip Hop písní, než to první. Také plánuji na zahrnutí swingové či jazzové hudby. Na prvním místě je, že i když jsem udělal konečné rozhodnutí o titulní písni potom, co obdržela zpětnou vazbu od spousty lidí, byla to skladba, kterou jsem dostal již dříve a střežil jsem jí jako šperk. Když jsem se připravoval na práci pro tohle album, najednou jsem dostal chuť poslechnout si tuto píseň. A ihned, co jsem jí slyšel, jsem udělal na místě rozhodnutí.
I když jsem měl dobrý pocit hned  poprvé, kdy jsem obdržel  tuto píseň, ten pocit se ještě zlepšil při poslouchání ten den. Je to písnička, která se hodí k létu. Z alba budete mít pocit jako z párty v horký letní den. Ačkoliv bude méně temné než první album, neznamená to, že bude nesmírně veselé či bude mít lehkou atmosféru. Myslím, že to, na čem záleží, je mezi tímto najít rovnováhu.

9083637300_ea715b3ffc_o

Pokud to srovnáme s prvním albem, které jsi připravoval velmi dlouho, druhé album se vyvíjelo značně rychle. Měl jsi nějaký čas na to se vzpružit? 

Naštěstí mé dny, kdy pracuji a kdy nepracuji, se od sebe jasně liší. Je to úplně jiné, když pracuji a když odpočívám. Měl jsem 3 měsíční pauzu. Během téhle pauzy jsem psal písně a jel na výlet na Maledivy. Ve skupině 4 mužů! Nejsem na to moc pyšný. (smích) Ale byla to zábava, ačkoli to bylo jen s muži.

Prakticky jsem žil ve vodě. Barva oceánu byla neuvěřitelná. Preferuji dovolenou v letovisku nad tou ve městě. Mám rád scenérie s oceánem, západem slunce, a s palmami.

Zdá se, že Kim Junsuovo druhé album je spíše vhodnější k poslouchání na dovolené v letovisku, než na  dovolené ve městě. 

To je pravda, to je pravda. Je to písnička perfektní k poslouchání při upíjení koktejlu na pláži. Fanoušci ze zemí, kde je horko, by jí také mohli mít rádi, Protože je to vášnivá píseň!

Když přistaneš v cizích zemích, jaký je to pocit vidět tolik fanoušků na tebe čekat na letišti? 

Je to úžasné. Je úžasné, že ví, kdo jsme a je to ještě více fascinující, když vystupujeme. Protože s námi společně zpívají všechny korejské písničky. Kromě stahování hudby JYJ, je těžké nás slyšet ve vysílání. Ale na druhé straně zeměkoule, kde je těžké jet, si uvědomím, že existují fanoušci, kteří jsou schopni následovat všechny naše písničky a připomenu si své odhodlání k tomu nestát se unaveným.

K dnešnímu focení jsi sám osobně zvolil muziku a to, co jsi řekl, když hrála píseň „Lover’s Concerto“ od Hyelim (Kelly Chen), bylo velmi zajímavé. 

V deštivý den, navíc to musí být v deštivý den, kdy se cítíte opravdu dobře, je to dobrá skladba pro poslouchání v autě. Ale jen v autě nestačí, musíte být uvnitř taxi. Na předním sedadle sedí cizí řidič (smích), padá déšť, a vy můžete vidět zapadat slunce mezi budovami ve městě. To je ta chvíle, kdy začne hrát hudba. Kdykoliv poslouchám tuhle píseň, vidím Evropu. Jsem na osmi proudové silnici  před Vítězným obloukem v Paříži a cesta je kompletně ucpaná. Na jedné straně ulice je vše červené kvůli zadním světlům aut, které jsou u sebe nesmírně blízko. Koukám se na to zezadu. Den se stává potemnělejší a potemnělejší, a zdá se to dobré, ale zároveň smutné, a to mi dává pocit vzrušení.

9083638082_ce71757504_o

To je opravdu specifické. (smích) Je vtipné, jak jsi přiblížil tuhle píseň. Když interpretuješ své vlastní skladby, také vytváříš představy v tomhle smyslu?

Když jsem poprvé poslouchal ‚UNCOMMITTED‘, objevil se mi pocit větru. ‚TARANTALLEGRA‘ byla pocit ohně. Na mysl mi přišly krajiny jako z fantazie.

Co si myslíš, že je síla zpěváka Kima Junsua? 

V hudebních schopnostech to je výška, zabarvení hlasu, technika, tanec a smysl pro rytmus. Když si to mezi těmihle promyslím, smysl pro rytmus je má síla. Ačkoli se může zdát, že se chlubím, když to takhle povím, osobně si myslím, že můj rytmický smysl je dobrý (smích). I když je tam v jednom taktu tak trochu „push and pull“, aniž bych si toho byl vědom, také přirozeně udělám „push and pull“. Je zábavné a pohodlné dělat muziku, která může ukázat můj smysl pro rytmus. Zrovna včera jsem cvičil a objevil rytmus, na který mé tělo nebylo zvyklé. Přestože jsem říkal „tenhle rytmus je trochu divný“, byla to také zábava. Byl to „rytmus, který jsem potkal poprvé“.

To, co vyniká v písních Kima Junsua jsou jeho emoce. 

Již odedávna jsem vždy věřil, že nejvíce důležitá věc pro hudbu jsou emoce. Ať už máte jakékoliv zabarvení hlasu či techniku, věřím, že píseň je dobrá, když k ní také správně dolehnou emoce.

Jak pokračuješ v životě, a jak se stáváš starším, emoce umírají snadněji, než si myslíš. Zdá se, že umělci vždy potřebují něco, co stimuluje jejich emoce. Co pomáhá tobě stimulovat emoce a držet je netknuté? 

To je pravda. Jak se stáváte starším, měníte se v realistu. A s tím můžete ztratit svou představivost nebo smysl pro výzvy. To je pro umělce osudné. Avšak, paradoxně si myslím, že zkušenosti, které získávám stárnutím, chrání mé emoce. Zatímco vytvářím hudbu, můj vlastní příběh se vynoří. Zpívání je jako hraní. Musíte se do něj propadnout,  abyste to mohli dělat. Pokud je hudba s textem o získání někoho, podle mě musíte opravdu zpívat se záměrem někoho svést.

9081416773_aeea58464a_o

Co pro Kima Junsua znamenají muzikály?

Mozart! má význam začátku práce, která mi opět dovolila stát na pódiu. Po prožití obrovského utrpení v roce 2009 jsem byl osobně zraněný. Místo, abych byl vyděšený z pódia, jsem byl vyděšený ze světa. Ačkoliv to bylo frustrující a smutné, skrze tuhle práci jsem zjistil, že místo, na kterém mohu opět stát, je pódium. Také jsem měl pocit, jakoby muzikálová čísla mluvila k mému srdci, a ztvárnění temného příběhu Mozarta, geniálního hudebníka, který uchvátil celý svět, se pro mě jako umělce stalo dobrou příležitost.

Jsem zvědavý ohledně zpracování tvého mladého a sexy ztělesnění charakteru ‚Smrti‘ z Elizabeth. 

Upřímně, po dělání Mozarta jsem opravdu propadl muzikálům a šel shlédnout všechny možné druhy produkce. Přitom se mé myšlenky rozšiřovali. V muzikálu všichni účinkující musí být postava sama a zaměřit se na svou energii při jejím předvedení. Metoda, kterou jsem si zvolil, byla zasvětit se nacvičování a během toho najít řešení. Pozorně jsem sledoval, jak ostatní lidé vytvářejí své postavy. Vytvořil jsem svou vlastní postavu při pochopení všech dalších, které se ve hře objevily. Byla to dost vášnivá a zábavná práce. V srpnu se zúčastním přídavku Elizabeth. Popravdě proto, že jsem cítil větší zodpovědnost po obdržení ceny za nejlepšího mužského muzikálového herce, měl jsem starosti při prohlížení si všech druhů produkcí. Není tam mnoho práce pro muže v jeho 20. letech. Z tohoto důvodu chci mít rychle přes třicet. Když mohu tento muzikál dělat znovu, přemýšlel jsem o vytvoření postavy, která by překonala tu první, a přestože se čas překrývá s aktivitami pro mé sólové album, mám sebedůvěru, takže zkusím opět vytvořit charakter ‚Smrti‘ v Elizabeth.

 

V průběhu posledních 10 let jsi zažil jak dobré, tak špatné zkušenosti. Jsou mezi nimi věci které víme, a také věci, které nevíme. Myslíš si, že všechny tyhle zkušenosti byly užitečné? 

Přestože je mi jen 28, rád bych si myslel, že všechny mé špatné zkušenosti byly v mých brzkých 20. letech (smích). Ale nemyslím si, že by některé z nich byly zbytečné. Dospěl jsem k myšlence, že kdyby tam byly jen dobré zkušenosti, nebyl bych připravený pro život. Stalo se dost věcí a já se hodně  naučil. Zbývají mi 2 roky, než dosáhnu 30, ale pro mě jsou má 20. léta 10 let učení, ať už se mi to líbilo nebo ne. Myslím, že je to 10 roků, které budou pokračovat v kontrole směru, kterým se má léta třicátá, čtyřicátá, a zbytek života vydá.

9081416233_3de72a6ef5_o

Zdá se, že jsi se za dobu těchto 10 let stal velmi silným. 

Možná je to tím, že jsem v mém týmu nejmladší, ale fanoušci si o mě stále myslí, že mám ‚woochuchu‘ atmosféru (fanoušci se o něj starají a chovají se k němu jako k vlastnímu dítěti). Zdá se, že musíte mít ‚přizpůsobivou sebejistotu‘. I když můžete ztratit sami sebe při řízení se slovy těch okolo vás, pokud přemýšlíte stylem ‚jen má odpověď je ta správná‘, nemáte žádný vývoj. To, co chci říci je, že postupný vývoj je založený na ‚přizpůsobivé sebejistotě‘. Ah, když jsem poslouchal ‚Bounce‘ od Cho Youngpila, byl jsem velmi překvapený a znova se nad tím zamyslel. Ačkoliv k sobě chci i při stárnutí být upřímný, chci zároveň vytvářet hudbu, kterou si zrovna žádá čas.

Poslední dobou sleduji skupinu Shinhwa, která obnovila své aktivity, a myslím, že je zábavné je sledovat, i když jsou stále cool. Také vztah mezi třemi muži v JYJ se zdá, že se stal velice úzkým, a můžete mezi sebou vážně mluvit. Představoval sis, jak na tom budou JYJ po deseti letech?

Pamatuji si, že jsem od nich slyšel něco podobného. Pokud jsou sami, chovají se podle svého věku, ale jakmile jsou spolu jako Shinhwa, jsou jako středoškoláci. Je to proto, že spolu takhle vyrostli. U JYJ je to stejné. Zatímco jsme oddělení, nejsme takoví, ale ve chvíli, kdy se my tři sejdeme, staneme se velmi dětinští (smích). Přeháníme to s našimi vtipy a kvůli instinktu chtít se smát vždy skončíme tak, že naše hlasy jsou příliš hlasité a děláme podivné věci.

Za 10 let? Doufám, že to bude stejné. Při poslouchání příběhů skupiny Bum-Yurum-Gaul-Gyoul na Radio Star si říkám, že by bylo fajn, kdyby takhle JYJ dopadli také. (Skupina Bum-Yurum-Gaul-Gyoul = Jaro-Léto-Podzim-Zima debutovala v roce 1986 a je stále pohromadě.) Při pohledu na japonskou acapella skupinu Gospellers, jejíž členové jsou všichni ženatí a mají děti, ale stále se spolu setkávají a dokonce jejich rodiny jsou si blízké mě napadá, že přesně takhle chci zestárnout.

V několika minulých rozhovorech jsi prohlásil: „Místo snahy o odtrhnutí se od představy o idolech bych rád změnil korejský pohled na idoly.“ Nezměnil jsi své myšlenky? 

Ne. Idolové jsou zpěváci, kteří dělají tu nejžhavější a nejtrendovější muziku v jejich éře, a jsou to lidi, co řídí svůj čas písněmi, tanci a pečlivě naplánovanými vystoupeními. Jen proto, že jste mladí neznamená, že jste idolové, a jen proto, že jste staří neznamená, že už jimi nejste. Hallyu Wave dostává ohromnou lásku z celého světa. To ukazuje, jak velkou sílu mají naše popové písně. Vzhledem k tomu by měly idol skupiny, místo aby byly spotřebovány a stráveny, zachovávat svou sebeúctu a pokračovat v rozvoji. Moji kolegové a já zajisté máme tuhle zodpovědnost.

9083638212_7f3cb45686_o

Zdá se, že koncert v Tokyo Dome již dříve letos byl opravdu významným místem. 

Protože nebylo snadné se tam dostat. Byla to naše první oficiální japonská aktivita po třech letech a také náš návrat do Tokyo Dome. Potom, co se stalo nemožným pronajmout si Tokyo Dome, jsme vystupovali na venkovním koncertě tři hodiny od Tokia. Byli jsme opravdu vděční fanouškům, kteří přijeli až tam a dodali nám tak odvahu. Na druhé straně nám bylo líto je nutit jet za námi tak daleko. Nebyli jsme si jistí, jestli budeme moci někdy opět stát na pódiu v Tokyo Dome. Ale i přesto vše dopadlo dobře. Popravdě jsem si uprostřed příprav pro Tokyo Dome myslel, že to může být kdykoliv zrušeno. Občas si myslím, že je lepší připravit se na ten nejhorší scénář, protože kdyby se věci pokazili, dostal bych větší šok než kdybych to nedělal. Přemýšlel jsem takto velmi často. Naštěstí jsme mohli opět stát na pódiu. Poslední den mě dusily slzy.

Máš teď stále nějaké obavy? 

Nemám žádné. Místo obav spíše mlhavě přemýšlím o tom, dokdy budu schopný vytvářet hudbu a dostávat tolik lásky. Po tři, čtyři roky potom, co se nám stala ta hlavní změna, jsme od fanoušků dostávali obrovskou spoustu lásky. Podle mě je nyní spíše řada na nás ve vracení jejich lásky, než na očekávání popularity a dělání muziky.

Když tohle říkají ostatní hudebníci nebo idolové, může se to zdát jako něco samozřejmého. Ale vzhledem k tomu, že je to Kim Junsu a také příběh JYJ, zní to trochu jinak. (více pravdivěji, upřímněji) 

Mám spoustu rolí: jsem Kim Junsu, XIA, Junsu z JYJ, syn mých rodičů a také fotbalový hráč číslo 12. Nemůžu od sebe oddělit žádnou z těchto rolí. Všechny z nich jsem já. Nemám rád faleš. V každé situaci se snažím být upřímný a chci dělat to nejlepší, co můžu, pozitivním a příjemným způsobem. Nicméně jako muzikant Kim Junsu a XIA, je pro mě v pořádku obětovat ‚sám sebe‘ trošku více pro fanoušky, co mi dali tolik lásky. Alespoň na pódiu nechci přemýšlet o ničem než o zpívání upřímně z mého srdce.

9081417009_717c268345_o

 

 

Marie Claire Korea zveřejnila dokonce i video z focení. Co na něj říkáte?

Zdroj: Marie Claire Korea
ENG trans: mindy@DBSKnights.net
CZ trans: @HirokoKawauchi

