[News] Xia Junsu exkluzívne pre GRAMMY.com!


Juhokórejský spevák/skladateľ prehovoril o svojej láske k hudbe a novom albume, Incredible.

Junsu_grammy

Foto: grammy.com

Juhokórejský spevák/skladateľ/herec Xia Junsu si nedávno našiel čas na exkluzívny GRAMMY.com rozhovor a hovoril o najväčších momentoch vo svojej kariére, o špeciálnom vzťahu s hudbou a nedávno vydanom albume, Incredible.

„Už keď som bol dieťa, hudba bola vždy v mojom živote,“ povedal Junsu. „Je to jediná vec, ktorú poznám a ktorú viem robiť. Aj predtým než som sa stal spevákom, počúvanie hudby a spievanie bolo obrovskou súčasťou môjho života.“

Junsu debutoval v roku 2003 ako člen juhokórejskej skupiny TVXQ, s ktorou vydal štyri kórejské albumy, vrátane debutového Tri-Angle (2004) a nasledujúceho Rising Sun (2005). V roku 2010 spolu s ďalšími dvoma členmi TVXQ, Kim Jaejoongom a Park Yoochunom, vytvorili JYJ. Trio vydalo ich debutový anglický album The Beginning v 2010, po ktorom nasledoval prvý kórejský full album In Heaven (2011).

V roku 2012 Junsu vydal svoj prvý sólo album Tarantallegra pod prezývkou Xia. Kolekcia dvanástich piesní zahŕňa elementy dance, pop-u a R&B a dosiahla 10. miesto v Billboards World Album chart. Titulná skladba, ktorá obsahuje vokály newyorského rappera/producenta Flowsika z Aziatix, získala dodnes viac ako 6 miliónov zhliadnutí na Youtube. V 2012 Junsu takisto vydal anglický singel Uncommitted, ktorý napísal a produkoval Bruce “Automatic“ Vanderveer (spolupracoval s hviezdami ako Christina Aguilera, Leona Lewis, pozn.red.) a vyšplhal sa na prvé miesto v juhokórejskom Hanteo music chart. Odhliadnuc od hudby, Junsu vystupoval v niekoľkých kórejských muzikáloch, vrátane “Mozart!“ (2010) a “Tears of Heaven“ (2011).

Vydaný 15. júla, Incredible obsahuje 11 piesní spolu s tanečnou titulnou skladbou, v ktorej sa objavil Quincy Brown, nevlastný syn Seana “Diddy“ Combsa.

Preklad rozhovoru s Junsuom nájdete pod videom.

O: Na čom momentálne pracuješ?

Junsu: Album, ktorý teraz pripravujem, je odlišný od toho prvého. Hlavná pieseň albumu má letnú atmosféru, aby si to každý užil. 

O: Ak by si mal opísať seba ako umelca, charakterizovať Junsua, čo by si povedal?

Junsu: V minulosti som si myslel, že sa potrebujem dostať na vrchol, získať ocenenia, ale dnes…budem veľmi šťastný, ak si ma fanúšikovia zapamätajú ako večného speváka.
Už keď som bol dieťa, hudba bola vždy v mojom živote a je to jediná vec, ktorú poznám a ktorú viem robiť. Aj predtým než som sa stal spevákom, počúvanie hudby a spievanie bolo obrovskou súčasťou môjho života. Nesnažím sa preceniť sám seba či niečo podobné, ale Hudba som ja. Proste…hudba je ako môj najstarší priateľ, najlepšie ma opisuje. Vždy bola so mnou a takisto aj bude po zvyšok môjho života.

O: Aké sú niektoré z najväčších momentov, ktoré si vo svojej kariére zažil?

Junsu: Je ťažké zvoliť si len zopár chvíľ, keďže je toho tak veľa, ale ak by som si musel vybrať…úplne prvé debutové vystúpenie (v Kórei), prvý raz v Japonsku a prvý koncert v Tokyo Dome. To všetko sú pre mňa vzácne spomienky. 

O: Ktorí umelci ťa najviac ovplyvnili? 

Junsu: Môj najobľúbenejší spevák je Michael Jackson a myslím, že jeho vplyv je po celom svete. Jeho hudba je nestarnúca. Je to skutočne úžasné, ako všetky jeho albumy stále vynikajúco znejú a túžim sa stať umelcom ako on. 

O: Ak by si sa mohol vrátiť v čase a porozprávať sa so svojím mladším, práve začínajúcim ja, akú radu by si mu dal?

Junsu: Ako umelec je najdôležitejšie nájsť svoje pravé ja, o čo sa stále ťažko snažím. Naokolo je tak veľa talentovaných ľudí a mnohí sa pokúšajú podobať svojim vzorom. Ale ak chcete byť pravým umelcom, potrebujete nájsť, kto v skutočnosti ste. A ja viem, že to je tá najťažšia vec, aj keď to znie jednoducho, ale naozaj to je veľmi dôležité. A musíte byť trvalo usilovní. No netýka sa to iba umelcov, ale života všeobecne. 

Zdroj: grammy.com
Pre DBSKCZ preložila: @voldeminnie29

