[Trans] 130821- Majú idoly budúcnosť aj v iných oblastiach ako v speve?


slider_f08447753f0b127aa411cf49446e000f

Variety šou. Hranie. Muzikály. Čo by sme si mali myslieť o idoloch, ktorí sa začínajú venovať aj iným odvetviam?

Odhliadnuc od ich hlavnej úlohy – spevu, viac a viac členov idol skupín venuje svoju pozornosť hraniu, variety šou a moderovaniu. Okrem práce na ich speváckych a tanečných schopnostiach ako trainees, boli trénovaní v jazykoch, hraní a vo výrečnosti, spolu s podporou špeciálnych talentov. Takým spôsobom je očakávané od idolov odbočiť a skúsiť aj iné oblasti. Ale je rozdiel v tom, ako sú v každej tejto individuálnej oblasti videní. 

8a80efa032c5c9fc5ab783493fa74eca

 

Variety šou: Zaistenie sledovanosti

Číslo idolov objavujúcich sa vo variety šou v poslednej dobe rapídne vzrastá. V minulosti by sa idoly ako rookies objavili v ktoromkoľvek programe a neskôr, po získaní popularity, by si začali vyberať tie najlepšie, ale v týchto dňoch je to odlišné. Stále viac idolov sa objavuje v dokumentárnych formách variety a kvíz šou, ktoré majú zvyčajne nižšiu sledovanosť. Je to kvôli systému hodnotenia v hudobných programoch. Pretože počet vystúpení vo vysielaní hrá veľkú úlohu v hodnotení hudobných programov, idoly sa musia dostať na verejnosť tak často, ako to je možné. Jeden zástupca vyhlásil: „Nezáleží na tom, ako populárny spevák je. Je ťažké získať prvé miesto, ak sa neobjavujú v televízii často. Pri SBS ´Inkigayo´ a MBC ´Show! Music Core´ je situácia trochu lepšia, keďže hlasy fanúšikov majú väčší vplyv na hodnotenie, ale pretože je účasť fanúšikov v KBS2 ´Music Bank´ nízka, skupina sa môže umiestniť vyššie, ak sa častejšie objaví v TV. A práve preto by sa idoly mali zúčastňovať na hociktorom programe, na akom môžu, nehľadiac na to, ako malý je.“

Táto beznádej znamená, že idol skupiny vydajú vo variety šou zo seba to najlepšie. A takisto skvelo poslúžia na propagovanie programu. V prípade slávnych skupín, ich čierna minulosť alebo drobné príhody medzi členmi sa stanú horúcou témou. Aj rookie skupiny sa stanú centrom pozornosti, ak rozprávajú o svojich ctiteľoch, milostnom živote, plastických operáciách a diétach. Je to výhra pre každého a idoly sa môžu zúčastniť ktorejkoľvek variety šou, či už sú to vzdelávacie, športové alebo talk šou. Dobrými príkladmi sú idol špeciály v MBC ´Infinite Challenge´, potápačský projekt SBS ´Barefooted Friends´, MBC ´Idol Track and Field Competition´ a KBS2 ´Dream Team Season 2´. 
Nielenže sa môžu venovať rozličným šou, ale takisto môžu vďaka podpore svojich fanúšikov zaistiť vyššiu sledovanosť, čo znamená, že idoly vítajú v sektore variety programov s otvorenou náručou. 

e35e3d9cb1bfac0be96a7ce9cd3778db

 

Herectvo: Vedia, čo robia!

Väčšina idolov sa vrhá do hereckého priemyslu, kde sú momentálne aktívni ako ´acting-dols´ (hrajúce idoly, pozn.red.). Hoci sú názory divákov na také idoly rôzne, produkčné spoločnosti prácu s nimi preferujú. Nielenže si pýtajú menej peňazí než prvotriedni herci, ale aj prinášajú so sebou ´domino efekt´. S idolmi ovládajúcimi Hallyu Wave a získavajúcimi v zahraničí popularitu, je vďaka nim čoraz viac ich tvorby exportovanej do cudziny. To znamená, že výnos vysoko prevyšuje pôvodné náklady. I keď boli v minulosti obklopení spormi o nedostatku ich hereckých schopností, čoraz viac idolov dnes debutuje už s hereckou kariérou dopredu naplánovanou, čo je pre nich pozitívum, keďže to znamená, že ich herecké schopnosti môžu súperiť s väčšinou hercov. Dokonca aj filmový priemysel, ktorý zvykol byť pri použití idolov opatrný, zmenil svoj názor. S narastajúcim počtom produkcií najímajúcimi idoly na väčšie i menšie úlohy, ako ´Noblesse´ (Yuri z Girls´ Generation, Ah Young z Dalshabet), ´Lawyer´ (Lim Shi Wan zo ZE:A) a ´Alumni´ (TOP z Big Bang), sa zdá, že sa priemysel prikláňa na stranu idolov. 
Zástupca povedal: „Idoly sú lepší vo vyjadrovaní a hraní viac než si väčšina ľudí myslí. Sú zvyknutejší na kameru a vyzerajú prirodzenejšie ako rookies, ktorí ešte nepreukázali svoj talent. Sú schopní rýchlejšie zachytiť celkový pocit a atmosféru produkcie. Fakt, že nie je veľa populárnych hercov vo svojich skorých dvadsiatich rokoch, ktorí dokážu prevziať úlohu postáv, sa stáva obrovskou príležitosťou pre idoly. I keď diela, v ktorých účinkujú idoly, nemajú veľký úspech v Kórei, bývajú zvyčajne exportované do Japonska alebo čínsky hovoriacich krajín. V týchto dňoch sa stále viac scenárov odosiela idolom a niektoré spoločnosti dokonca vytvárajú drámy pre tínedžerov, aby prilákali idol hviezdy k svojim dielam.“

484e6deb81326eeb9b6803784a0736bd

 

Muzikály: Idoly nie sú tak vynikajúce

Muzikálový priemysel je taktiež jedno z miest, kam veľa idolov mieri. Je to pre nich najlepšia oblasť, keďže už dokážu spievať a tancovať zároveň. Napriek tomu bolo prijatie vcelku chladné. Všeobecná zhoda medzi produkčnými spoločnosťami nastáva pri váhaní najať idoly, okrem JYJ Kim Junsua. 

Veľa hovorcov zvolilo za najdôležitejší faktor neúprimný prístup idolov. Sú časy, keď sa nezúčastňujú nácvikov kvôli zahraničným aktivitám a mnohí sa buď neobjavia, alebo prídu neskoro s preplneným rozvrhom ako výhovorkou. Preto nie sú herci schopní sa prepojiť a to sa očividne preukáže na javisku. 
Vysoký plat je takisto problémom. Zástupca prehlásil: „Hoci Kim Junsu prijme 15 miliónov wonov (približne 10 464 EUR, 269 602 CZK, pozn.red.), za tú cenu stojí. Má tak úprimný prístup k svojej práci, že ho má každý rád, od kolegov z muzikálu až k členom štábu. Na druhej strane, väčšina idolov nie je ako on a napriek tomu si pýtajú plat od 8 do 9 miliónov wonov. Problémom však je, že neprinášajú so sebou toľko, ako by mali.“
„Pretože sa muzikály vytvárajú v biednom prostredí, výdavky produkcie sú obmedzené a veľká čiastka z toho putuje k idolom. To znamená, že muzikály musia znížiť výdavky na iné oblasti a ľudia, ktorí zvyčajne pre to trpia, sú členovia súboru. Tí sú hodnotení aj podľa talentu a skúseností, teda produkcia nemôže najať dobrý súbor. Nielenže idoly neprispievajú, keď sú na javisku, ale ani súbor nie je natoľko skvelý, takže nie je divu, že niektoré muzikály zlyhajú.“
Je nemožné pre idoly získať pozitívne hodnotenie, keď ani nemajú silnú predajnosť lístkov na záchranu situácie. Ďalší zástupca uviedol: „Žiaden idol spevák, okrem Kim Junsua, nemá dostatočnú moc v predajnosti, aby uspel. Spočiatku veľa muzikálov najímalo idoly na základe ich popularity v hudobnom priemysle. Ale pretože vekové rozpätie väčšiny fanúšikovských základní sa pohybuje medzi –násť a v skorých dvadsiatich rokoch, existuje limit v počte ľudí, ktorí si môžu dovoliť kúpiť drahé muzikálové lístky. Až 90% muzikálov hrajúcich vo veľkých sálach, ktoré vložili svoju vieru do fandomov idolov, trpeli stratami. Spolu s upadaním sily v predajnosti lístkov, sa číslo muzikálov najímajúcich idoly znížilo takisto.“

Zdroj: dongbangdata.net
Pre DBSKCZ preložila: @voldeminnie29

Advertisements