[Trans] JYJ magazín vol. 2, část 5 – Kim Jaejoong – Proměna v rockera


Kim Jaejoong je nyní uprostřed příprav pro své první sólové album, které vyjde na konci října. A bude opět rockové. Pojďme si tedy nyní přečíst, co předcházelo vzniku jeho prvního mini-alba.

iWe7r2I6kIZXj

 

Dítě, které milovalo muziku. Když okolo roku 2000 všichni jeho přátelé byli závislí na nejžhavějších tanečních písničkách, tohle dítě bylo ponořené do rockového žánru, poslouchajíc Flower, YB (Yoo Do Hyun Band) a X-JAPAN. Ačkoliv nevědělo, co rock přesně je, užívalo si svobodu, která spočívala v těchto písních.

Čas plynul, a dokonce ani po debutu jako zpěvák a člen nejohromnější skupiny v zemi nikdy neztratil svou touhu po rockové hudbě. A v roce 2013 si jeho sen, který si udržoval v srdci tak dlouho, proměnil v realitu.
Jako ‚rockový zpěvák Kim Jaejoong‘, ne ‚Kim Jaejoong – leader JYJ‘.

A tohle je to, co nám k tomu chtěl Kim Jaejoong říct:

„Rock je žánr, ve kterém jsou všechny nástroje a vokály naživu a nepřestávají se pohybovat. Když jsem se ponořil do hudby, kterou vytvořilo mé srdce, byl jsem schopný cítit dojem naprosté svobody.“

TheJYJmag2_JP_060

Duch rocku: Kim Jaejoong rozproudil Asii díky jeho ‚rockovému duchu‘ 

Bylo to neočekávané. Kim Jaejoong se postavil výzvě rockové hudby.
Bylo to upřímné. Postoj Kima Jaejoonga vůči rockové hudbě.
A bylo to odvážné. Jeho vášeň a pokusy, které šly cítit v jeho rockové hudbě.

Po před-vydání ‚One Kiss‘ vydal v lednu své první mini-album ‚I‘, které brzy následovala druhá verze ‚Y‘. ‚I‘ a ‚Y‘ bylo podle Galon Charts dohromady prodáno přes 200 000 kusů, čímž se Jaejoong dostal na první místo za nejvíce prodaných alb sólovým umělcem.

Unesen touto intenzitou Kim Jaejoong učinil jeden velký krok vstříc jeho fanouškům.

Odstartováním svého korejského koncertu v Illsan KINTEX 26. ledna, potkal Kim Jaejoong své fanoušky díky jeho Asian Tour, které ho zaneslo do Bangkoku (Thajsko), Šanghaje, Nankingu (Čína), Hongkongu a Taiwanu, poslední zastávka pak byla v Japonsku 26. června.

Díky možnosti ukázat svůj talent rockového zpěváka díky mnoha vystoupením s ‚This is My Worl‘ a ‚Maze‘ prohlásil, že získal mnoho síly při vytváření svého rockového alba kvůli podpoře fanoušků.

„Když jsem na koncertech zpíval rock jako speciální performance, fanoušci reagovali pozitivně. Má nová stránka se jim zalíbila natolik, že mi sami začali navrhovat rockové písně, co bych měl zazpívat. Získal jsem díky tomu mnoho sebejistoty.“

cong02

Říká se, že rock drží duši umělce. Kim Jaejoong měl možnost zažít pravý ‚rockový duch‘ během spolupráce s rockovým zpěvákem Kimem Badou na jeho prvním mini-albu. Kim Bada se zúčastnil na vytváření písní ‚One Kiss‘ a ‚Mine‘, a byl chválen za prohloubení Jaejoongovy  interpretace rocku.

„Mnohokrát jsem slyšel, že rockerové mohou být chudí, ale jejich duše jsou ryzí. Kim Bada je typ člověka, co má nejblíže k mé představě o utopii, kde je o hudbě a životu myšleno na stejné úrovni. Řekl, že pokud hudba nevychází z mé hloubi, nikdy se nestane hudbou, kterou bych mohl nazývat svou vlastní, i když jí zazpívám A tato slova mne poznamenala. Během nahrávání mé hudby mi jeho přítomnost velmi pomohla, protože mi neustále říkal slova jako ‚Leť volně‘ či ‚Vlož všechny své emoce a myšlenky do hudby.‘“

Kim Jaejoong stále nemůže zapomenout na pocity, které cítil, když poprvé slyšel ‚One Kiss‘. Ačkoliv slyšel pouze vodící melodii této písně, cítil se jako v nebi. ‚Mine‘ měla pro změnu tak vzrušující zvuk, že měl pocit jakoby zpíval na koncertě a při nahrávání se přistihl, jak si hlavou kýve do rytmu.

O vzniku tohoto textu s námi sdílel překvapivý příběh ‚ze zákulisí‘:

„Předtím, než byl text pro ‚Mine‘ dokončen, zazpíval jsem při následování vedoucí melodie ‚Badaya (Je to oceán)‘, odvozené z Kim Badova jména. To je kdy mě napadlo: ‚Měl bych napsat text, ve kterém by střed všeho byl ‚oceán‘. Takhle vznikla taková slova jako ‚Nechoď sem / Tohle je můj oceán / Bojím se, že i tohle místo se stane znečištěným.‘“

reicoc

Obavy a tlak, které Kim Jaejoong cítil před představením svých písní fanouškům, byly větší, než očekával. Bylo to proto, že měl pořádat koncerty jako sólový umělec, ne jako člen naprosté harmonie JYJ. Fakt, že rock je hudba, ve které je nejdůležitější harmonie se skupinou, se pro něj stal ústřední bod. Vyplněním pódia s rockovými verzemi svých oblíbených písniček jako ‚For You‘, ‚Though I Loved You‘ a ‚I Have Always‘ byl Kim Jaejoong schopný načerpat sílu od povzbuzujících fanoušků.

V případě Japonska, velkého finále jeho turné, byl počet lidí, kteří zažádali o lístky, čtyřnásobek počtu dostupných míst, který byl 39 000. Po vyprodání dokonce i bočních míst a míst, která měla částečně zablokovaný výhled, přilákal Kim Jaejoong v průběhu tří dnů na své koncerty 45 tisíc lidí a opět tím dokázal, jak moc je populární. Pro své fanoušky, změnil obsah svého fanmeetingu a zpíval tak japonské písně místo těch ze svého alba. Bylo to podle jeho plánu ohledně „chtění spojit se s našimi fanoušky v Japonsku, které jsem dlouho neviděl, na hlubší úrovni.“

Kim Jaejoong doufá, že jeden den bude moci uspořádat koncert v malém divadle, co pojme jen okolo 200 až 300 lidí. Chtěl by totiž opět zažít pocity, které měl při svých prvních návštěvách Japonska, kdy se svými fanoušky měl možnost se blízce setkat v malých divadlech.

Toto pětiměsíční turné také přímo Jaejoongovi přineslo výraznou změnu. Výzva, kterou přijal při přeměně v rockera mu dodala jistotu a přesvědčení o tomto žánru. Zdálo se jakoby zářil jistotou, když prohlásil: „Rock je můj oblíbený žánr a to je to, co jsem zrcadlil v mém prvním albu. Kdybych měl vydat další, asi by to bylo druhé rockové album.“

Díky živému vystupování s kapelou se začal zajímat o učení se hry na nové hudební nástroje, jako je třeba kytara či bicí. Tyto změny, které přišly během a po koncertě, vysvětlil slovy: „Když jsem se přestěhoval, koupil jsem si klavír. Je snadnější ponořit se do nezbytných emocí při vytváření nové hudby, když mám po ruce piano, a celý proces to zlehčuje. Myslím, že i kytara je stejně okouzlující nástroj.“

iXLyVmr3Iyaaw

Sympatie… Milován fanoušky: fanmeet… Moment, kdy se ty a já staneme jedním 

Asijské turné Kima Jaejoonga bylo oboje – fanmeet i mini koncert, aby tak fanouškům dopřál nejlepší okamžiky jejich životů. Protože specifika fanmeetu naplánoval sám a dokonce pro své fanoušky připravil ‚ramen ddokppoki‘ akci, pojďme si o tomto fanmeetu poslechnout přímo od něj.

– Dokonce jen koncert by byl dostatek. Je nějaký důvod, proč jsi naplánoval také fanmeet?
„Na začátku to byl návrh našeho výkonného ředitele. Bylo to mé první sólové turné a on si myslel, že by bylo lepší vyhradit si kus času na konverzaci s fanoušky, než s nimi mluvit jen během koncertu. Myslel jsem, že je  to dobrý nápad, tak jsem s ním souhlasil.“

– Muselo zabrat hodně času projít každou částí fanmeetu, protože se zúčastnilo tolik fanoušků.
„Protože každá část vyžadovala účast všech fanoušků, zabralo to více času, než jsem očekával. Ale byl jsem šťastný, že mohu sdílet tolik příběhů se svými fanoušky. Vyřešili jsme kvízy, předvedli scénky a já pro ně uvařil. Měl jsem pocit, že jsme se stali přáteli, a tím se pro mě ten moment stal drahocenným.“

– Zažil jsi tam moment, který tě zasáhnul nejhlouběji?
„Když jsem zpíval ‚I’ll protect you‘, byl tam okamžik, kdy jsem předal mikrofon divákům. Můj koncert v Soulu byl na mé narozeniny, takže mě velmi dojalo, že si pro mě fanoušci připravili akci s cedulkami. Dokonce pokud jsem jel do zahraničí, fanoušci se mnou zpívali korejsky. Byl jsem opravdu šťastný, protože mě to donutilo uvědomit si, kolik lásky od nich vlastně dostávám.“

cong06

– Pokud se koukneme na fanoušky z pohledu pohlaví, zdá se, že máš spoustu mužských fanoušků.
„Všichni tři máme hodně mužských fanoušků. Myslím, že jejich počet se zvětšil s našim zestárnutím. Je tak roztomilé vidět teenagery, jak nás oslovují ‚hyung (starší bratr)‘ a milují naši hudbu. Když je během fanmeetu zvolen mužský fanoušek, aby přišel na pódium, vždy mu dám obejmutí navíc pro dodání kuráže. Také jim říkám, že je opravdu dobrá věc vidět jejich lásku pro nás.“ (smích)

– Zdá se, že máš mnoho oblečení, které odhaluje tvé klíční kosti.
„Haha! Není to tak, že bych záměrně vystavoval své klíční kosti. Prostě mám rád oblečení, které má vepředu trošku hlubší výstřih. Dokonce i v zimě se cítím přidušeně, pokud nosím oblečení, co zakrývá můj krk. Takže mám sklon nosit trička s V výstřihem. Hledal jsem oblečení, které by sedělo rockovému žánru těchto koncertů, a protože jsem se rozhodl nosit volněji střižené topy, myslím, že při zpěvu přirozeně sklouzly dolů.“

– Vystupoval jsi v mnoha zemích. Existuje něco, co jsi přeješ, abys udělal?
„Jsem smutný, že jsem neměl šanci ochutnat vynikající pokrmy každé země, kterou jsem navštívil. Kvůli bezpečnostním opatřením nemohu často opouštět hotel, takže je pro mě těžké dostat se do místních restaurací. Věc, které lituji nejvíce je, že se musím vrátit zpět bez pořádného setkání se s kulturou té země.“

jjcook2

„Rodné město v mém srdci“ – Mé druhé rodné místo, Japonsko 

Jedna z mnoha frází, které vystihují Kima Jaejoonga, je ‚Král spojení‘. Kontakty, které si vytvořil, neznají žádné hranice. Japonsko je místo, kde si Kim Jaejoong vytvořil některá tak speciální přátelství, že ho nazývá svým ‚druhým rodným místem‘.

Je stále blízkým přítelem japonských celebrit jako je Tomohisa Yamashita, Teppei Koike a Yu Shirota. Kim Jaejoong své přátele představil slovy: „Japonské celebrity v sobě mají celkem jednoduché kouzlo a většina z nich není okázalá či nápadná jen proto, že jsou hvězdy.“

Kim Jaejoong si je obzvláště blízký s Tomohisou Yamashitou, protože jsou spolu schopní mluvit dlouhé hodiny a mají podobný charakter. Když v dubnu navštívil Japonsko pro dovolenou, setkal se s touto japonskou hvězdou a užili si spolu skvělé chvilky – proletěli se v helikoptéře a šli do zábavního parku.

IMG_6770

Slavný pro svou lásku být mezi lidmi, Kim Jaejoong potkává v Japonsku mnoho lidí z rozdílných tříd. Kdykoliv tohle dělá, říká: „Existuje tolik věcí, jaké se můžete od člověka naučit a nezáleží na tom, kdo to je. Když cestuji do zahraničí, uvědomuji si, že svět je mnohem větší, než si normálně myslím, a vidím spoustu lidí žijících svůj život a dělajících to nejlepší co umí ve svých příslušných oborech.“

Kim Jaejoong se velmi zajímá o módní průmysl, takže se často setkává s lidmi z této oblasti. Občas se se svými přáteli prochází po Harajuku v době, kdy tam není tolik lidí, nebo hledá slavné restaurace. Tohle jsou drobnosti, které si velmi užívá při návštěvě Japonska. Místa, která Kim Jaejoong pravidelně navštěvuje, jsou Odaiba a řeka Megurogawa, která teče centrem čtvrti Nakameguro.

„Jsou to místa, která mi osobně přinášejí mnoho speciálních vzpomínek. Kdykoliv tam jsem, mé srdce je klidné, proto tam chodím často.“

TheJYJmag2_JP_058

 

Žít, milovat v bratrství – Jsme pevně držení vláknem jménem JYJ 

Tři teenageři se spojili dohromady jako jeden skrze hudbu a nyní se stali muži. Je to již 10 let, co spolu začali sdílet nejšťastnější a nejtěžší chvíle svého života od chvíle, kdy společně vstoupili do hudebního průmyslu. Kim Jaejoong řekl: „Našich uplynulých 10 let nejspíše bylo naprosto odlišných od ostatních lidí.“ a „Jsme drženi pospolu silným vláknem, které doopravdy nedokážu popsat.“

Protože sdíleli tolik času společně, stali se ‚bratry‘, a dokonce mají pocit, jakoby rodiče toho druhého byli jejich vlastní. Vzájemné respektování, poznání a zvažování názorů bylo již po dlouhou dobu zakořeněno hluboce v jejich těle.

Jako leader ostatních, Kim Jaejoongova láska pro své mladší členy je mimořádná. Kim Jaejoong, který je slavný pro své nevyjadřování lásky navenek neví, co má dělat, když vidí Parka Yoochuna a  Kima Junsu, protože jsou v jeho očích prostě tak rozkošní. Je to něco, co je těžké vidět mezi třemi muži. Ale pravda je pravdou.

‚Jestli máte někoho rádi, projevte to právě tak moc, jak jen je máte rádi.‘ Takhle Kim Jaejoong vyjadřuje svou lásku pro své členy.

„Již je to nějaká doba, co mě začali ostatní členové brát jako plot, který je obklopuje. Ostatní se co nejvíce snaží o to stát se nejlepšími v jejich vlastních oblastech dramat a muzikálů, a já jsem pyšný vidět je dosáhnout ohromných úspěchů v jejich práci. Chci, abychom se stále pro sebe navzájem cítili šťastní když se stanou dobré věci, a sdílet bolest když se stanou věci špatné. Chci, abychom vždy byli šťastní, jako JYJ.“

 cong09

 

Kim Jaejoong, vařící maniak který ví,  co dělá 

Typické korejské občerstvení ‚ramen ddokppoki‘ se stalo korejským národním jídlem, které každý fanoušek v Asii zná. Je to proto, že Kim Jaejoong vařil ‚ramen ddokppoki‘ na pódiu během svého Asia Tour fanmeetu a servíroval ho svým fanouškům, čímž ukázal své kuchařské schopnosti.

Vaření je jedna z nejoblíbenějších zálib Kima Jaejoonga. Je natolik zaujatý vařením, že při designování svého nového domu strávil kromě obýváku nejvíce času na jídelně. Ve vaření je tak dobrý, že dokonce i jeho kamarádi a spolupracovníci ze společnosti mu dávají palec nahoru.

Příhodný pro přezdívku ‚Vařící král‘, má také velký zájem o nakupování kuchyňských potřeb. Nedávno měl rozhovor s mužským reportérem a zdálo se, že konverzace se stáčí k vaření. Nakonec opravdu uzavřeli rozhovor na téma vaření. Není si jistý, zda vaření pasuje k jeho image, ale nakupování kuchyňských potřeb je další z jeho koníčků. Začal mít velký zájem o krájecí desky a nože. Fráze ‚Skvělí šéfkuchaři jsou narozeni z čerstvých ingrediencí‘ je pro Kima Jaejoong, vařícího fanatika, ‚nesmrtelné rčení‘. Pokud vaří, vždy se nejvíce zaměřuje na vybírání ingrediencí, hlavně když jde o maso či mořské plody.

Doopravdy se neřídí recepty. Množství koření a ingrediencí, které použije, se pokaždé liší. Kim Jaejoong vyzdvihnul svůj přirozený smysl pro chuť když řekl: „Tohle vytváří dobrého šéfkuchaře.“

Občas, když dokončí svůj rozvrh, vezme své spolupracovníky ze společnosti k sobě domů a nakrmí je. Všichni říkají: „Pojďme prostě jen udělat nějaké kimchi jjigae a je to,“ ale Kim Jaejoong jde raději nakoupit potraviny a vytvoří pořádné jídlo. Kim Jaejoong měl na tváři pyšný úsměv, když říkal: „Byli příliš zaneprázdnění vdechováním jídla, než aby dělali i něco dalšího.“ Není si ovšem jistý, jestli to bylo proto, že byli hladoví, a nebo proto, že to jídlo bylo vynikající.

59892

 

Pár věcí, které bychom rádi věděli o JJ (Jaejoongovi)

– Při focení pro magazín sis nepřestával pobrukovat. Jaké jsou tvé oblíbené písně ke zpěvu?
„Abych byl upřímný, normálně tolik nezpívám, pokud nejsem na pódiu. Jen na narozeninových oslavách mých přátel nebo after-parties speciálních událostí? Když jdu do karaoke baru, nemám píseň, kterou ‚musím rozhodně zpívat jako první‘, ale občas zapívám jednu specifickou píseň, abych rozhoupal atmosféru. Zazpívám ‚After Breaking Up‘ od Y2K. Každého dokážu rozproudit ve chvíli, kdy napodobuji originální verzi písně při části ‚Omlouvám se / Neměl jsem udělat ten obličej‘. Myslím, že to bylo o minulých Vánocích, když jsem se s přáteli sešel v karaoke baru a skončil jsem u zpívání směsice písní od Seotaji and Boys, písní, které jsem si již od dětství užíval. Myslím, že jsme si zazpívali všechny písně od jejich prvního až po čtvrté album, které byly v karaoke automatu.“

– JJ, nedávno si se přestěhoval do nového domu. Jsme zvědaví, jak tvůj nový dům vypadá.
„Můj starý domov znalo příliš mnoho ‚sasaeng fanoušků‘, takže jsem neměl na výběr a musel se přestěhovat. Přestěhoval jsem se na tišší místo a můj dům má ‚moderní‘ koncept. Stropy v mém novém době jsou celkem vysoké a mně se obzvláště líbí design obýváku. Obvykle tam strávím nejvíce času, sezením na gauči při čtení knihy či sledování filmu. Celkově jsem se tomu snažil dodat důmyslnou a moderní atmosféru s pár obrazy a dekoracemi pro zdůraznění. Poslední dobou jsem se začal více zajímat o umění. Oh! V obýváku mám 2 metry vysokou gorilu v životní velikosti. Našel jsem ho, když jsem nakupoval s (Jang) Geun Seukkem a stal se novým členem mé rodiny, ke kterému jsem celkem přilnul. Samozřejmě mám také mého nedražšího kamaráda, štěně ‚Hero‘. Potřebuje vytrénovat, protože je stále ještě mládě, ale je milý a roztomilý.
Můj nový jídelní pult je pro mě také poklad. Rád vařím, takže občas vařím tam, a občas poslouchám hudbu při sklenici piva. Jste zvědaví, co na sobě doma nosím? Ne, to je tajemství.“

– JJ, v první polovině roku jsi se zaměřil na svou hudbu. Máš nějaké plány ohledně návratu k herectví?
„Samozřejmě! Ačkoliv rozsah hudby je obrovský, to samé platí pro herectví. Je tolik postav, které bych rád vyzkoušel. Dříve jsem se zaměřoval na dějovou linii drama či filmu, ale nyní se přistihuji při zaměřování se na povahy postav. Mám rád postavy, se kterými se můžete běžně setkat ve svém běžném životě, a také bych se rád objevil v příběhu o hrdinovi.“

BWV2XFKCAAAH5XL

 

Zdroj: dongbangdata.net
CZ Trans: @HirokoKawauchi

