JYJ magazín vol.2, část 6 – Park Yoochun, stojící vzpřímeně jako herec


Park Yoochun se nyní pilně věnuje natáčení svého prvního filmu. Co je pro něj důležité při natáčení? Jak si vybírá role, které přijme? A co zpěv…? Další díl JYJ magazínu, dnes na téma Yoochun a herectví.
13

Každý má svou vlastní vůni. Pociťujeme dojem vřelé znalosti když tuto neměnnou vůni opět jednou cítíme. Park Yoochun, kterého jsme viděli poprvé po pěti měsících od našeho posledního setkání v mrazivém období zimy, byl naprosto stejný jako předtím. Vřelé emoce, které jsme cítili z ‚Parka Yoochuna, lidské bytosti‘, raději než ‚Parka Yoochuna, celebrity‘, k nám opět dosáhly a ovinuly nás teplem. Ani jsme si nemuseli vyměňovat zdvořilé fráze jako ‚Doufám, že se vám dařilo dobře.‘ S výrazem na tváři, který ukazoval, jak moc rád nás opět vidí, Park Yoochun stále vydával svou vlastní unikátní vůni. To bylo proč jsme byli dokonce ještě více rádi, že vidíme my jeho.

Od našeho posledního setkání přidal Park Yoochun do své filmografie drama ‚I Miss You‘. A během 49th Baeksang Arts Awards konajících se tohle jaro obdržel Popular TV Autor ocenění za jeho roli v tomto drama. Tuto cenu držel již třetí rok v řadě a dokázal tak, že jeho reputace je opravdu zasloužená. Předtím také vyhrál ocenění za nejlepší mini-série při 2012 MBC Drama Awards. Za jeho roli v ‚Rooftop Prince‘ vyhrál celkem čtyři ocenění v SBS Drama Awards, a to Nejlepší herec, Hvězda teenagerů, Nejlepší pár a Popularita diváků.

Tyto produkce byly pro Parka Yoochuna místem k potvrzení jeho top postavení v průmyslu a k ukázání, jak moc jako herec vyrostl a vyroste. Vidíc ho, jak si buduje svou vnitřní sílu a krůček po krůčku jde vstříc budoucnosti, zdálo se, že vřelé emoce, se kterými nás poprvé přivítal, a také dobře známá vůně, kterou vydává, se kolem nás ovinula ještě pevněji.
BQU1DvhCUAA-_3J

Jiné já 

Speciální vztah vytvořený s Han Jung Wooem.

‚I Miss You‘ je produkce, která má v Yoochunově srdci speciální místo. Možná je to proto, že je to první produkce, které se zúčastnil po objevení radostí z hraní, ale zdálo se,  že má pro ni spoustu citů. Muselo zabrat spoustu času distancovat se od jeho charakteru po skončení drama. Byla to nejspíše produkce, která ho psychicky i fyzicky nejvíce týrala.

‚Rooftop Prince‘ a ‚I Miss You‘. Ujmout se dvou dramat v jednom roce není lehká cesta.

„V prvé řadě to bylo opravdu těžké pro mé tělo. Měl jsem pocit, jakoby z něj bylo vše vysáváno, protože jsem musel zahrát spoustu emocionálních scén. Po skončení jsem se prostě vrátil ke svému normálnímu životu. Nejel jsem na žádné speciální výlety či tak. Před skončením drama jsem si říkal: ‚Až tohle dokončím, udělám tohle a tohle.‘ Ale.. Nevím.. Na konci jsem se prostě cítil trošku divně.“

Park Yoochun řekl, že po konci ‚I Miss You‘ zažil spoustu bolesti. Ačkoli byl schopný zahnat naše starosti o něj slovy, že ta zmatená doba, kterou zažil, je dávno za ním, mohli jsme z jeho pohybů cítit dojem přetrvávající unavenosti. „Začal jsem cvičit a cítím se skvěle.“ Před tímto drama by Park Yoochun po skončení nedělal nic jiného, než odpočíval.

„Když jsem dokončil drama, cítil jsem prázdnotu kvůli ztrátě charakteru, ale vzpomněl jsem si, jak těžký byl proces natáčení. Existovaly momenty, kdy byly testovány limity mé výdrže. Proto jsem chtěl jedině odpočívat po konci ‚SungKyunKwang Scandal‘ a ‚Miss Ripley‘. Ale po ‚Rooftop Prince‘ jsem cítil podivnou potřebu co nejdříve začít novou produkci. Myslím, že to bylo proto, že jsem konečně objevil, jaká zábava může natáčení být. Cítil jsem se ambiciózně a lačně, a v tu chvíli mi bylo představeno ‚I Miss You‘, což vedlo k mému okamžitému rozhodnutí objevit se v tomto drama.“

Ano. ‚I Miss You‘ byla produkce, ke které přivedlo Parka Yoochuna spíše jeho tělo než mysl. Postava Han Jung Wooa okamžitě uchvátila Parka Yoochuna.

„Je to charakter, který v sobě nese pocit touhy, která hrozí, že spolkne jeho srdce, a já tu roli chtěl vyzkoušet. Mohl jsem se s ním v jistém smyslu spojit. To byl případ i ostatních charakterů, které jsem hrál, ale Han Jung Woo pro měl byl někdo speciální.“

Zdá se, že jeho vůle se prosadila, když byl pod velkým tlakem, aby si vedl dobře. Protože děti, které vedly drama až do páté epizody si počínaly tak dobře, Park Yoochun cítil při svém prvním vystoupení potřebu udržet se na stejné linii.

Mé první vystoupení bylo velmi důležité, ale jsem s ním nejméně spokojený. Očekávalo se ode mne pořádné vysvětlení mého charakteru, ale bylo těžké to vše shrnout a vyjádřit v jedné epizodě.“

Han Jung Woo kterého Park Yoochun ztělesnil byla postava pracující v policejním sboru, která neposlouchá ostatní a má výbušný temperament. Bylo to kvůli ráně, kterou Han Jung Wooovi zanechala nezapomenutelná a trnitá minulost. Fakt, že to právě on byl důvod, proč jeho první láska Lee Soo Yeon (Yoon Eun Hae) byla před čtrnácti lety poznamenána způsobem,  jaký nemohl být nikdy odstraněn, byl břímě, které musel snášet celý svůj život.

Park Yoochun popsal Han Jung Wooa jako „přítele trpícího hlubokou a bolestivou osamělostí.“

„Nemyslím si, že  jeho život byl úplně tragický, protože se mu dostávalo lásky od Lee Soo Yeoniny matky. Ale věc, kvůli které jsem se cítil špatně byla, že neměl na vybranou a musel žít nesobecký život. Když po čtrnácti letech hledání konečně potkal Soo Yeon, musela být prázdnota, kterou cítil poté, co popřela, že by ho znala, obrovská. Při hraní jeho postavy jsem se nemohl zbavit lítosti, kterou jsem pro něj cítil.“

Tohle je důvod, proč musel přetrpět extrémně citlivý čas během tohoto drama na rozdíl od ostatních dramat, ve kterých se objevil. Nemohl se nesoustředit na každou jednotlivou scénu. Neustále se mu něco dělo.

„Ačkoli byl Jung Woo schopen najít svou první lásku, pocit viny ho zastavil, aby ji naplno miloval. Chtěl popřít pravdu za vztekem na své rodiče, a také se musel vypořádávat se stresujícím životem detektiva. Ve scénáři nebyla jedna jediná stránka, která by mu dala oddych. Brečel a brečel, nebo předstíral úsměv, zatímco zadržoval své slzy. Byl to nekonečný proud takovýchto momentů. Ale díky tomuto drama jsem se naučil zahrát různé míry emocí a také jak je od sebe odlišovat.“

BQTm0NTCMAAnRbx
Hercův příběh

Ctitelé, kteří byli se mnou.

Muset ho sledovat, jak prochází takto složitou situací fanouškům moc nesedělo. A existovala další osoba, která zažila závist a žárlivost jeho fanoušků. Byla to Yoon Eun Hae, která hrála Park Yoochunovu druhou polovinu, Lee Soo Yeon. Ona je také osoba, která od Parka Yoochuna obdržela polibky na čelo, nos a rty.

„Z těchto scén jsem se cítil tak trapně, že jsem zíral na scénář a přemýšlel, jak je vlastně zahraji. Ale poté, co tyto scény byly odvysílány, obdržely pozitivní ohlas. Myslím, že kdybych měl ve svém životě svou drahou polovičku, tyto scény by mi přišly přirozené. Ah… Ale stále ještě nemám přítelkyni.“

Další osoba, které hned po Lee Soo Yeon Yoochunovi fanoušci záviděli, byla Song Ok Suk, Park Yoochunova ‚milenka‘. Díky náklonnosti, kterou ti dva sdíleli, měli všichni pocit, jakoby byli opravdu matka a syn.

„Opravdu byla jako moje matka.  Při filmování v Paju, Gyeonggi-do byla opravdu zima, ale ona se o mě opravdu dobře postarala a ujistila se, abych se nenachladil. Běžně nikomu neposílá textové zprávy, ale mě posílala dlouhé podporující zprávy a říkala mi, co viděla po sledování mých scén. Byl jsem jí natolik vděčný, že jsem koupil set ladících péřových bund z Kanady a podělil jsem se s ní o ně. Tento dárek opravdu zbožňovala, skoro jakoby dostala dárek od vlastního syna, a to mne učinilo ještě šťastnějším.“

7

Tohle není konec seznamu. Další přichází multi-talentovaná děcká herečka Kim So Hyun. Po spolupráci v ‚Rooftop Prince‘ i ‚I Miss You‘ se o něm často zmiňovala ve svých rozhovorech. Park Yoochun také několikrát prohlásil, že by si přál dceru jako ona. Se zářivým úsměvem nám pověděl: „Ona je opravdu roztomilé a hezké dítě.“

„Kdybych ji měl vystihnout jedním slovem, bylo by to, že je pěkná. Je také radostná a pozitivní osoba. Skvělá herečka. Až jednou budu mít děti, budu mít dceru přesně jako je ona.“

Když jsme zaskočili na toto téma, Park Yoochun začal mluvit o lidech, které potkal skrze natáčení drama a nyní jsou jeho přáteli. Při mluvení o Han Ji Min z ‚Rooftop Prince‘ a Oh Jung Sae z ‚I Miss You‘, zdálo se, že mluví non-stop a dokonce bez potřeby nadechnout se. Tyto dvě osoby mají v Park Yoochunově srdci velmi speciální místo.

„Nejlepší chemii jsem pociťoval při práci s Ji Min, a v případě mužských herců to byla má ‚manželka‘ Jung Sae.“

Vyhradil si moment, aby nám poskytnul záplavu chvály na Han Ji Min.

„Díky Ji Min jsem byl schopný vyjádřit emoce, které jsem předtím neznal. Ona byla partner, který mě donutil uvědomit si, že scéna oživne snadněji, když pracujeme společně a ne o samotě. Byla ohleduplná přesně jako postava Park Ha, kterou hrála, a skvěle se o mě starala.“

Hodně mu pomohla, když musel během natáčení překonat smutek ze ztráty otce.

„Natáčel jsem drama a zároveň koncertoval, takže když se to stalo, byl jsem fyzicky vyčerpaný. Ona zakročila a postarala se o mě.“

Chvála pro ni pokračovala.

„Při závěrečné párty se starala o štáb tak úžasně, že jsem si musel opět jednou uvědomit, jak bych měl být vděčný za privilegium, že  ji mohu nazývat svým partnerem. Poté, co jsem dokončil své kolo rozhovorů za mnou přišla se sklenicí soju a řekla: ‚Hej, Park Yoochun! Slyšela jsem tě, jak říkáš, že jsem jako ta holka odvedle, huh?‘ Dala mi tu sklenici do ruky a řekla, abych se napil. Opravdu mi v tom momentě připomněla Park Ha. Haha!“

Další na řadě byl Oh Jung Sae. Park Yoochun ho nazýval ‚prvotřídním hercem‘. Řekl: „Díky němu jsem si opravdu užil všechny scény, které jsme natáčeli v policejní kanceláři. Jeho přítomnost mi pomohla hrát více rošťácky a dětinsky. Stále mezi sebou udržujeme kontakt a kdykoliv ho potkám, pomyslím si: ‚On je pravý herec.‘ Samozřejmě není potřeba dodávat, že je také úžasný člověk. Je herec, ale je to opravdu zábavný muž. Chci být jako on. Oh, a kdyby to bylo možné, opravdu bych s ním chtěl hrát ve filmu kámoše.“

Jeho chvála pro Oh Jung Sae byla série zvolání. Ačkoliv běžně nechodí na VIP promítání filmů, neváhal jít na promítání Oh Jung Saeho filmu ‚User Manual For Men‘.

„Obvykle když chci vidět film, čekám, až je vydaný oficiálně. Ale div jsem neběžel na VIP promítání tohoto filmu, protože to bylo jeho. Během celého filmu jsem si nepřestával myslet: ‚Oh, on je ten nejlepší. Jak svůj charakter tak dobře zobrazuje.‘ a přistihl jsem se, jak tleskám jeho práci. Tolik jsem se od něj naučil.“

6

Pro Melodrama 

Intenzita hraní narůstá se starostmi.

Přestože měl takové spolupracovníky, se kterými sdílel hluboké porozumění a přátelství, první osoba, které při hraní čelil, byl on sám. Existuje důvod, proč mnoho herců tvrdí, že hraní je ‚boj se sebou samotným.‘

Trápí se Park Yoochun při ohlédnutí zpět na své projekty a přemýšlí: ‚Proč jsem to udělal?‘ nebo to nechá být a myslí  si: ‚Ne, prostě to příště udělám lépe.‘? Odpovědí je možnost druhá. Nelituje ničeho, co v minulosti udělal.

„Normálně se neohlížím na věci z minulosti, a hlavně ne na ty, u kterých mám pocit, že jsem je mohl udělat lépe. Cokoliv jsem mohl udělat lépe je buď okamžitě na place opraveno a nebo utříděno v mé hlavě při přesunování se z placu a znovu zpracováno při zkušebním vysílání. Nedržím se věcí, které jsem udělal špatně, protože si je raději uvědomím v ten moment a nechám být. Nemyslím si, že je dobré ohlížet se na věci zpátky, ať už jsou dobré či špatné, jakmile jednou dokončíte produkci.“

Mis Ripley‘ byl Park Yoochunův první pokus v melodrama. Ale brzy zjistil, že není jednoduché vyjádřit emoce lásky a byl schopný překonat tuto zeď skrze ‚I Miss You‘. Ale stále mu připadá obtížné vyjádřit se v takovém ohledu. Co pro něj znamená hraní v melodrama?

„Je to výzva. Nemyslím, že k tomu moc sedí slovo ‚trauma‘. Je to jeden z žánrů, ve kterém bych rád při stárnutí pokračoval. Jsem si jistý, že jednou přijde čas, kdy budu moci ukázat svou novou stránku, která bude odlišná od toho, kým jsem nyní.“

Se slovy „Přiznávám, že je to obtížné.“ se ohlédnul zpátky na drama ‚I Miss You‘, které ho kvůli brečící scéně alespoň jednou v každé epizodě psychicky vyčerpalo.

„Tato produkce má tak silné emoce v každé postavě, že jsem musel hodně přemýšlet, kdykoliv jsem obdržel nový scénář. Dokonce během natáčení jsem se snažil zjistit více ohledně postav ostatních herců a nebo jsem mluvil o Jung Woo-ovi. Už tak jsem byl při zapamatovávání si všech mých textů v časové tísni, ale i tak jsem cítil potřebu podívat se na toto drama s odstupem a přemýšlet o tom, co jsem viděl.“

Když nad tím zapřemýšlíte, Park Yoochun měl možnost prodělat každý dostupný žánr skrz čtyři produkce, kterých se zúčastnil od svého hereckého debutu v roce 2010.
‚SungKyunKwan Scandal‘ bylo historické drama, ‚Miss Ripley‘ melodrama, ‚Rooftop Prince‘ byla směs historického drama a romantické komedie, zatímco ‚I Miss You‘ bylo další melodrama, které mu přidalo tolik věcí k trápení.

„Natáčení žánru romantické komedie pro mě znamená spoustu zábavy během natáčení. Tolik jsem se bavil při tvoření scén s mými třemi vazaly v ‚Rooftop Prince‘. Měl bych to nazývat radost z vytváření něčeho nového, jen my čtyři. A melodrama jsou věci, které bych si přál, aby se mi staly. Protože v mém životě se neděje nic jiného, než chození na golf a sledování dokumentárních kanálů. Haha!“

Ačkoliv se tomu zasmál jako vtipu, jeho slova nesly naději herce. Přestože o tom žertuje, Park Yoochun vždy přemýšlí a dělá si starosti nad svou rolí, což mu pomohlo dospět o krůček dále s velkou chválou pro jeho herecké schopnosti. Nejen, že ho ‚Miss Ripley‘ naučila ‚ostré bodnutí‘ melodramat, ale také mu pomohla stát se více vážným ohledně volby nových rolí.

5

Zítřek… Budoucnost… Opravdový herec 

Výhoda jednoduchosti, příjemně prostá.

S úspěchy, které sklízel, bylo zvýšení očekávání fanoušků předpokládané. Možná si všichni herci užívají prohlubující se vnímavost, jaká přichází s takovým očekáváním. Zdá se, že Park Yoochun v tomto požitku našel místo, které může nazývat svým vlastním.

„Lhal bych, kdybych řekl, že necítím žádný nátlak, ale není tak veliký, jak si lidé myslí. Vím, že má další produkce je velmi důležitý krok. Ale důvod, proč se cítím klidně je myšlení si: ‚Měl bych vzít roli, kterou opravdu chci.‘ Také se ohlížím zpátky na to, co jsem se jako herec naučil díky rozdílným rolím, které jsem přijal v minulosti.“

S tolika zkušenostmi ze čtyř dramat, každé v jiném žánru, si musel vytvořit bystré oko pro jeho práci. Ale nespoléhá jen na svou intuici. Místo toho se pro reakce a rady otevírá těm okolo něj se záměrem udržet si objektivní smysly.

„Ať už čtu souhrn či scénář, přijmu to pokud je to schopné udržet mou pozornost po celou dobu čtení. Protože vím, jak těžké je vytvořit charakter, musí se mi produkce opravdu líbit, abych se na tento proces mohl soustředit. Stále se snažím zaměřit svou pozornost na scénáře, které první četl a vybral náš výkonný ředitel a manažer. Dělám to protože je těžké učinit rozhodnutí čistě na základě souhrnu či scénáře, ať už je sebelepší. Takže se rozhoduji na základě kolektivním názorů ostatních.“

Park Yoochun se přistihl, jak říká: „Hraní je to, co si užívám nejvíce.“

„Pokud nad tím zapřemýšlím, cítil jsem se úspěšně kdykoliv jsem se viděl užívat si hraní dané role. Chci být herec, který se beze strachu zhostí role bez ohledu na to, jakou si zvolím.“

1

Co Parku Yoochunovi dodalo pocit úspěchu nebylo jen hraní role nebo drama samotné, ale také důležitost atmosféry na place. Zdá se, že myšlenka: „Synergie se stává silnější, když atmosféra na place je skvělá.“ není lež. Možná právě proto se nespoléhá čistě na svou intuici v záměru zachovat svůj level objektivity.

Očekávání, která byla vytvořena skrze drama  se nyní přesouvají k plátnům kin.
Po dokázání jeho talentu v dramatech mnoho lidí věří, že uspěje také v jakémkoli filmu, jež si zvolí. Ale on sám na to nespěchá.

„Načasování není správné a zatím jsem neobdržel dobrý scénář. Samozřejmě bych to rád vyzkoušel, kdybych našel správnou roli, protože filmy v sobě mají nekonečný šarm. Kdykoliv doma sám sleduji filmy, což je celkem často, přemýšlím, že filmový žánr je vážně úchvatný.“

Při povídání o ‚New World‘, ve kterém hlavní role hrají Lee Jung Jae a Choi Min Shik, Park Yoochun prohlásil: „Chci být jako tito herci, kteří mohou poskytnout tak ohromující výkon ve věku čtyřiceti let.“ Zeptali jsme se, jak se cítil ohledně Kima Jaejoonga jakožto prvního člena, který měl filmový debut. Žárlí kvůli tomu někdy?

Park Yoochun odpověděl pevně a ostře. Jistěže ne.

„V rozhovorech se mě na tohle ptají často, ale já nežárlím ani trochu. On se cítí stejně. Každý máme odlišný styl, každý vyhledáváme odlišné věci a odlišné body, které přinášejí radost. Takže si závidíme věci, které my sami nemáme, a navzájem se povzbuzujeme.“

Když tohle Park Yoochun řekl, zírali jsme na jeho obličej. Zdálo se, že má v sobě pocit míru, něco, co jen člověk, který dělá to, co miluje, může mít. Tohle se stalo zřetelnějším když začal projevovat svou náklonnost pro japonského herce/zpěváka Masaharu Fukuyamu.

„Osobně chci stárnout jako Masaharu Fukuyama. Chci být význačný herec, který není stíhán svou prací a má rodinu, a chci být zpěvák, který má jednoduchou hudbu s příjemně prostým šarmem.“

Takhle si sebe představuje jako „jednoduchého a příjemně prostého“ zpěváka:

„I kdybych měl vydat sólové album, rád bych ho naplnil instrumentály, jednou či dvěma písněmi a esejí. Chci předvést své písně speciálním způsobem.“
 27

Klíčová slova k definování Parka Yoochuna 

Oholení si hlavy?
Po skončení ‚I Miss You‘ si Park Yoochun oholil vlasy a překvapil tím jak své fanoušky, tak lidi v jeho společnosti. Ale fanoušci se vzpamatovali rychle a řekli: „Dokonce i jeho hlava má krásný tvar.“ Proč to udělal? Odpověď, co jsme dostali, byla celkem prostá. Náhodou narazil na foto Wentwortha Millera, hlavní hvězdy z amerického seriálu ‚Útěk z vězení‘. Prostě se kvůli tomu cítil na osekání všech jeho vlasů a udržování jich krátkými.

Extrémní svéhlavost?
Ti kolem něj se jej od oholení hlavy snažili zastavit.Ale když se nedlouho poté objevil, přišel s méně vlasy na jeho hlavě. „Vždy neříkám, že je to má cesta či tah. Vím, že lidé se mnou nemusí souhlasit, jen chci, aby respektovali můj názor. Mám svou vlastní filozofii a myšlenkový proces pro každé udělané rozhodnutí. Ah! Když jsem si chtěl oholit své vlasy, posuzoval jsem své pocity, jestli to opravdu chci či nechci udělat.“

Pijan?
Lidé, kteří o tom ví, o tom ví. Existují chvíle, kdy do sebe hodí pár drinků, když je sám doma. Existují chvíle, kdy někdo překvapí Parka Yoochuna objevením se vedle něj, přestože předem nezavolal. Tenhle někdo je jeho manažer. „Pokud se cítím sklesle, obvykle jsem sám, ale můj manažer si vždy najde způsob, jak mě najít. Přistihuji se, že se potápím, když piji sám, ale cítím se šťastnější, když ho vidím. Jsem mu vždy vděčný.“ Existuje něco, co Park Yoochun dělá kdykoliv jede do Japonska. Jí ramen. Olíznul si rty a prohlásil: „Japonský ramen je tak dobrý.“

26

Vzpomínky minulé zimy 

Před pěti měsíci věc, které se Park Yoochun nejvíce obával ohledně natáčení ‚I Miss You‘, byla zima. Ale nyní říká, že se to změnilo. Abychom byli přesní, co má na mysli je, že nejvíce nenávidí natáčení drama během zimy.

„Natáčeli jsme SungKyunKwan Scandal během října a já měl pocit, že umrznu. Muset natáčet drama uprostřed zimy…, bylo to jako na Antarktidě. Jednou jsme natáčeli scénu v domě Soo Yeon, který měl výhled na řeku Han. Zdálo se, že teplota spadla pod mínus 20 stupňů Celsia. Musel jsem natáčet scénu, která zahrnovala mě vyhozeného venku bez bot. Jakmile režisér řekl ‚Střih‘, zakřičel jsem ‚Ack!‘ Ale protože byla taková zima, tolik jsem neusínal, i přestože jsem byl vzhůru dvě noci za sebou. Haha!“

Ale na jedné straně vzpomínky na minulou zimu stále spočívají v jeho hlavě.

„Mám rád zimní období. Myslím, že by bylo správné říci, že mám rád vše, na co si vzpomenu, pokud přemýšlím o zimě. Krajina se sluncem vykukujícím mezi dvěma horami pohřbenými ve sněhu, potůček prolamující si svou cestu dolů v ledu, nekonečná škála lyžařských svahů, teplá miska rybí polévky, okna pozlacená mlhou…“

4

 

 Zdroj: dongbangdata
CZ trans: @HirokoKawauchi

