[Trans] 131029 Rozhovor s Jaejoongem pro ELLE Japan


Je to jen pár dní,  co Jaejoong (JYJ) vydal své první sólové album. Jak se cítí? Co ho v poslední době baví a co naopak trápí? Kdy se plánuje oženit?  To vše nám prozradil v rozhovoru pro prosincové číslo ELLE Japan.

651738982010

 

Pláž, dvě hodiny cesty od Soulu.

Protože Jaejoong předešlý den skládal své písně až do půlnoci, probudil se až po poledni při cestě na místo konání. Na tomto místě, kde se všude dokola ozývala korejština, řekl: „Konničiva (Dobrý den v japonštině)“. Řekl to nevědomky, a je to jazyk, který Jaejoong už delší dobu nepoužil.

Protože jsme Jaejoonga požádali, aby si přinesl knihy, které v poslední době četl, donesl s sebou ‚How About The Big Stuff‘ od Richarda Carlsona. „Tuto knihu mi dal fanoušek. A obsah… je trochu složité popsat, je to o životě, ale není to emočně náročné.“ Na toto téma začal, a tak jsme začali s focením. Na Jaejoongovu žádost byla při všem používána pouze japonština.

Mitsumani_09

Již to bylo dlouho, co jsi přijal možnost od japonského magazínu, že?
Ano. Také to byla už i delší od japonského interview. Vlastně jsem již dlouho takto nepoužil japonštinu.

Díky tomu, že máš hodně přátel, mluvíš s nimi japonsky při telefonátech, viď?
Nemám moc rád volání, ale když komunikuji s přáteli pomocí LINE či KAKAOTALK, použiji japonštinu.

V listopadu budeš mít v Japonsku aktivity. Také jsi v Japonsku již tento rok aktivity započal JYJ koncertem v dubnu a sólovým koncertem v červnu.
Z vystoupení v Tokyo Dome v dubnu jsme byli opravdu nervózní, hlavně z prvního dne. Nebyl čas na přípravu a načasování uspořádání bylo těsné. Měli jsme starosti, jestli lidé přijdou a zúčastní se. Protože se koncert konal přes pracovní dny a všichni si museli vzít volno, aby přijeli z místa, odkud pochází… (jemně) promiňte. Bylo to opravdu dlouho, co jsme se potkali a já nepřestával přemýšlet, jestli na mne všichni nezapomněli. Je ohromné, že přišlo tolik lidí.

Mitsumani_08

Co se chystá k novému albu a turné?
Ačkoliv jsem vydal mini-album, tohle je poprvé, co vydávám regulérní album rockového žánru… Také později poprvé dojde k sólovému koncertu pro album… Jaké to bude? Ve srovnání se řízením pódia, prezentováním koncertu pro všechny, cítím, že vystoupení bude mnohem svobodnější. Je škoda, že všechny písně na albu jsou nazpívány v korejštině, chci zpívat i v japonštině, chci zpívat japonské písně v Japonsku… Přestože jsem v Jokohama Aréně pět ze šesti písní zpíval japonsky, nehledě na to se má japonština zhoršila, protože ji nepoužívám často. Co nadělám… takže  mám spíše očekávání od tohoto výletu do Japonska – nakupování, potkávání se s přáteli a tak.

O čem se bavíš se svými japonskými přáteli?
Témata bez významu. (smích) Protože se vidíme po delší době, dáme si společně jídlo a drink a budeme dělat hlouposti. Popravdě existuje i mnoho jiných lidí, než mých pár blízkých přátel, se kterými se chci setkat, ale témata, o kterých se bavíme, nemají nic společného s prací.

Mitsumani_05

Věci, pro které jsi nyní zanícený?
Skládání písní a textů. Texty na mém albu jsem v podstatě skládal já. Nebudete mít spoustu vzpomínek, když skládáte? Téma je láska, potkávání toho druhého, pak zamilovávání se, hluboká láska, poté rozchod. Vložil jsem cokoliv, co jsem zažil, ať už štěstí či bolest, do svých textů. Ačkoliv jsem to úplně vše nezažil přímo já. (smích) Mám pocit, že psaní textů upřímně je nejlepší způsob vyjádření emocí. Dovést veškerou pozornost na myšlenku: ‚Napíšu dnes píseň! Napíšu dnes dvě písně!‘ – je to jako dávat sám sobě úkoly a pak sepsat písně. Co se týče písní a textů, obvykle mám první píseň a poté doplním slova, ke skládání písně použiji klavír.

Takže se nyní rozvíjíš ve dvou oblastech – hudební skladatel a herec?
Ano, upřímně jsem při skládání více sám sebou. Když jsem hercem, musím se opravdu snažit o ‚produkování‘ emocí. Tohle hraní je, ale přijde mi zajímavé.

Mitsumani_01

Kdybys nebyl zpěvákem, čím bys byl?
…to je složité. Nevím… protože mám rád vaření, designování, kreslení a projektování interiérů, pravděpodobně bych se vyvíjel v těchto oblastech. Také v oblasti krásy.

Jaký typ jídla umíš dobře uvařit?
Rád vařím vynikající jídlo za použití opravdu mála ingrediencí! Nutí to lidi si pomyslet: ‚Je tam tak málo přísad a přeci z toho je tak chutné jídlo.‘ Umění není v přidávání ingrediencí podle instrukcí receptu, ale ve schopnosti udělat něco chutného bez potřeby mnoha ingrediencí. (smích) Vařím, když jsem sám doma, ale samozřejmě také něco jednoduchého udělám, když mě navštíví přátelé. Nesnáším čekání na servírování jídla, pokud už jsem hladový. (smích) Takže se pro přítele vždy snažím vařit něco rychlého ale chutného. První dám vařit vodu, pak přidám ostrou omáčku, cukr, ocet a nakonec přidám škeble. Ah, v Japonsku tyhle škeble nejsou, jaká škoda. Nudle bývají bez polévky, přidání škeblí navrch nudlí je má vlastí kreativita.

Mitsumani_04

Navštěvují tě Yoochun a Junsu?
Nenavštěvují, jsme teď více zaměření na osobní životy. V minulosti jsme se navzájem pravidelně navštěvovali u sebe doma a bavili se.

Jak bys popsal představování tvých členů ostatním lidem?
Nemůžu to dobře popsat, protože před členy a před ostatními lidmi se projevuji jinak. Ale pokud někdo mluví o jednom členovi špatně, určitě řeknu: „Co ty víš? Zmlkni, když nic nevíš!“ Mezi členy jsem jiný, stanu se před nimi upovídanějším, je to až do té míry, že jsem super hlučný. Lidé okolo nás říkají: ‚Navzájem se znáte už 10 let, proč stále máte tolik témat k povídání si?‘

Máte mezi sebou při práci protichůdné názory?
Ne, máme jasno v našich preferencích a averzích, všichni je dobře známe.

Jaejoongovy silné a slabé stránky?
(přemýšlí…) extrémně předpojaté komentáře jako: ‚Jaejoong je tak chladný‘, ale když se pak potkáme, řeknou: ‚Je překvapivé, jak Jaejoong vlastně hodně mluví.‘ – jsem na tohle celkem pyšný. Ačkoliv existuje představa o Jaejoongovi žijícím život celebrity, doopravdy to tak není. Každý si myslí, že jím luxusní jídlo, že? Ve skutečnosti jím v Japonsku jen ramen, katsudon rýži a podobně, mé jídlo nepřesáhne 1000 jenů (cca 210Kč)! (smích) Má osobnost je taková, že se s každým okolo mě dovede rychle spřátelit. Slabá stránka je… Neumím odmítnout. Pokud musím vstávat další den brzy, ale kamarád mě někam pozve, neumím odmítnout. Když pijeme a já opravdu potřebuji jít zpátky domů brzy, vážně neumím říct věci jako ‚musím jít domů‘, protože jsou kamarádi opravdu šťastní. (smích)

Mitsumani_10

 Jak jako opilý vypadáš?
Má japonština se stane plynulou! Lidské schopnosti jsou opravdu úžasné. Pomyslím si pak: ‚Ah, skutečně znám tohle slovo?‘

Přestože piješ, tvé tělo je celkem svalnaté. Cvičíš?
Mám typ těla, který neztloustne. Také před focením držím dietu. Běhám třikrát týdně. To je ale spíše než sebe-udržování způsob k pocení jak moc jen chci. Co se týče sportování, v podstatě je to golf, horolezectví, cyklistika, basketbal apod. Sportuji pokud mám volno nebo pokud nemám co dělat.

Jaejoong má volný čas?
Čas, kdy jsem tak zaneprázdněný, že ani nemůžu kontaktovat své přátele? Nemyslím si, že bych někdy byl zaneprázdněný do téhle míry.

Způsoby k snížení stresu?
Nakupování – kupování interiérového zařízení atd. Rád doma aranžuji zařízení. Je to trochu… extrémní, ale nemohu vystát, když věci nejsou správné uspořádané, i když je to jen trošku nepořádné. Nemám rád, když můj dům je nepořádný. Máte pocit, že chcete jít ven, když si koupíte nové oblečení, že? Tohle je stejné, když je můj dům čistý, chci se domů vracet každý den, ten pocit je opravdu svěží. Není otravné muset uklízet, když už jste unavení?

Mitsumani_02

Kam bys jel na osobní výlet?
Upřímně, Japonsko. Přestože existuje mnoho zemí, které chci navštívit, Japonsko chci navštívit teď, kvůli spoustě dobrých přátel (tam). Také odtamtud mám spoustu vzpomínek na časy, kdy jsem byl stále začátečník, takže se rád o samotě procházím po místech plných vzpomínek.

Existuje někdo, kdo má vliv na tvůj život a kariéru?
Nezáleží zda jde o soukromí či kariéru, staly se mi případy, kde jsem někoho potkal jen jednou a i přesto jsem se cítil vážně podnícený. Existuje tolik typů podnětů, ať už malých či velkých.

Oblíbené slovo/výraz?
Mám dvě. ‚Děkuji‘ a  ‚Promiňte‘. Osobně mám pocit, že kultura používání omluvy je v Japonsku silnější. (smích) ‚Promiňte‘se používá, když se člověk cítí lítostivě, nezdvořile a vděčně. V korejštině není takové slovo.

Mitsumani_03

Jak se vzchopíš když máš špatnou náladu?

Nechám to být. Po nějakém čase se vzchopím. Prostě budu pozvolna čekat, až ten moment dorazí.

Co se změní v 10 letech?
Stále nebudu ženatý!

Tak jistý!
Ano, jsem si jistý, že chci pokračovat jako doteď kvůli různým důvodům.

Žádné myšlenky na svatbu? Nebo na děti?
…v poslední době jsem o tom zrovna přemýšlel. Chci se oženit! Chci mít děti! Ale jak se očekávalo, tohle je možná můj osud – život  předurčený tak, že se nemohu oženit brzy. Protože jsem milován tolika lidmi, není oženit se zrada? Ale je to v pořádku pro každého, uzavřete sňatek a mějte děti. Je důležité mít svého vlastního hrdinu a superstar,  není snad? Jako člověk, kdo je respektovaný idol, cítím že je nezbytné být zodpovědný. Ačkoliv je v pořádku pro každého uzavřít sňatek, mám pocit, že já nemohu. Je to dobrá myšlenka, správně? Mohou existovat lidé, kteří nemohou žít bez Jaejoonga. Měl bych pro tohle být zodpovědný.

Ale je v pořádku oženit se za 10 let, že?
Hmm? Mám tohle předsevzetí i po deseti letech. Význam zodpovědnosti je i péče o můj vzhled. Jsou lidé, co mají rádi Jaejoongovu image. Pokud bych stárnul rychleji než fanoušci, a když se mé vrásky začnou objevovat… Letos jsem se fanoušků během koncertu v Japonsku zeptal, jesli jsem se změnil, a všichni odpověděli, že vůbec. Tak jsem řekl: „Takže pak všichni zestárli~“ (smích) Je v pohodě, když každý zestárne, já budu stárnou pomalu.

Mitsumani_06

Ideální typ ženy?
Je v pořádku, když není chytrá, (korejsky:) pokud to nebude násilný člověk. (japonsky:)  Takhle se řekne násilný v japonštině, že? Jsem dominantní či submisivní osobnost? Mění se to v závislosti na té druhé osobě.

Cítil jsi se v poslední době dojatý?
…ano. Má pracovní skupina pro mě pracuje extrémně tvrdě. Poslední dobou byla hodně zachycována má image mimo kamery a to přineslo personálu potíže…  kvůli tomu jsem měl pocit, že nemůžu jít ani nakoupit; nic nedělat a snížit svou existenci na minimum. Poté, co jsem se omluvil svému personálu, řekli: „Tohle není Jaejoongova chyba.“ Ačkoliv to bylo v práci, stále jsem se kvůli tomu rozplakal.

Mohl bys nakonec zanechat nějaký vzkaz fanouškům v Japonsku?

(Manažer řekl „Proč nenapíšeš ‚promiňte‘“ a všichni se zasmáli)

To je tak vtipné (smích)… ‚Promiňte‘ není smysluplné po tom, co jsem vás všechny nechal na mě čekat. Ten pocit je mnohem výše. Takže bych měl napsat něco, co se bude líbit všem fanouškům na světě!

(A napsal to nejznámější slovo, komentář, na který všichni čekali. PS: napsal ‚Miluji vás.‘)

 

Mitsumani_07

Zdroj: DBSKnights
CZ trans: @HirokoKawauchi

