[Trans] 131103 Rocker Kim Jaejoong (koncert review)

Po vydaní svojho prvého sólo albumu WWW Kim Jaejoong (JYJ) odštartoval ázijské turné v Soule, kde zhypnotizoval svojich fanúšikov perfektným vystúpením.

slider_72afa6136e73fd3950f68fb5722f28d8

Dňa 3. novembra o šiestej večer sa uskutočnil v Soule v pavilóne D v COEX koncert Kim Jaejoonga “The 1st Solo Album Asia Tour Concert“ pre jeho prvý sólo album ´WWW: Who, When, Why´. Trval dva dni (2. a 3. novembra) a prilákal celkovo 14 000 fanúšikov, ktorí sa stali jedným spolu s Kim Jaejoongom.

e1f45c83c4d9d493c334127f851f4d98

Už od začiatku sa koncert niesol vo veľkom štýle. Svetlá sa vypli a hneď, ako začalo hrať video, fanúšikovia rozsvietili svoje červené lightsticky a vytvorili červený oceán. Spevák prinútil každého lapať po dychu nad celkovým rozsahom a javiskovými efektmi svojho prvého vystúpenia toho večera. Keď sa spustila hudba pre 9+1#, všetci fanúšikovia sa postavili na nohy, čo sa zvyčajne deje v polovici koncertu. A nielen ľudia sediaci vpredu. Všetci až úplne dozadu sa zdvihli zo sedadiel. To je vplyv Kim Jaejoonga.

07b0cfcd6e8707d4d45f25ac13b7610c

Po vystúpení zažartoval a všetkých rozosmial svojimi slovami: „Niečo je odlišné od včerajšieho večera. Dokonca vidím niekoho oblečeného v hanboku (tradičný kórejský odev, pozn.prekl.)? Atmosféra sa zdá byť trochu iná. Včera ľudia sedeli aj počas rýchlejších piesní. V polovici piesne som ich musel požiadať, aby sa postavili. Myslím, že väčšina ľudí v publiku bola medzi 40.-70. rokmi. Takže vám dnes všetkým ďakujem za také hlasné kričanie a povzbudzovanie.“

564bb1afde968ffc9999701a31db5ecb

Po tom sa vrhol na vystúpenie s Rotten LoveKiss BNow is GoodIt Used to BeSunny Day s Lee Sang Gonom (Noel) a Luvholic v sprievode Gummy. Kim Jaejoong odspieval aj svoje obľúbené Glamorous Sky, pieseň zloženú japonskou rockovou hviezdou hyde, a Ultra Soul, ktorú spievala japonská skupina B´z, ako aj Makeup, kde si sám preložil text.

5b704dcf2e39263dc3e74a026058e843

7+7 = Kim Jaejoong

Od samého začiatku upútal pozornosť každej jednej osoby v pavilóne. Objavil sa v kabáte z čiernych pierok. S odhaľujúcim outfitom si získal srdcia divákov a išiel naplno, akoby odmieňal fanúšikov za ich aplauz. Choval sa milo a povedal: „Moje oblečenie je trochu… Prepáčte, ale nemám sa do čoho iného prezliecť. Chcete, aby som si to vyzliekol? Pravdepodobne chcete, však? Ale to sa musíte vy vyzliecť tiež. Prečo by som mal byť jediný?“ Dokonca sa ľahostajne začal prezliekať na pódiu, ukazujúc, ako uvoľnený 10-ročný veterán môže byť.

b975f0b9742b893a3ec280688f5d859b

Už predtým ohlásil, že sa v nočných vystúpeniach nebude držať späť, keďže to bol posledný koncert v Soule, a jeho pravý talent rockovej hviezdy zažiaril prostredníctvom piesní Light aGlamorous Sky. V ružovej koženej bunde obišiel kolo po obvode koncertnej haly na pohyblivom pódiu, kontrolujúc tak reakcie fanúšikov. Počas koncertu Kim Jaejoong odišiel do zákulisia spolu s kamerou a úprimne sa porozprával s fanúšikmi. Zaspieval I Should Have At Least Become Your Friend od Gummy a predviedol Gwiyomi Song až po 7+7.

9a676c2022c39f806df6f6b6ba649292

Úprimný príbeh o láske

Prostredníctvom videí prehrávaných na koncerte Kim Jaejoong ponúkol úprimné priznanie o svojich myšlienkach a pocitoch. Narodený v roku 1986. V kórejskom veku 28 rokov starý. S približujúcim sa 10. výročím, ktoré pripadá na 26. decembra, sa Kim Jaejoong stal úprimnejším a odvážnejším. Neobmedzoval sa vo vyjadrení svojich myšlienok o tom, aké to je byť idolom a o svojom ľúbostnom živote. Vidieť takto idol speváka Kim Jaejoonga sa mohlo mnohým zdať čudné. Ale svojou úprimnosťou si získal fanúšikov. Jeseň je zvyčajne obdobím plným pocitov a preto to mohol byť vhodný čas na diskutovanie o láske.

bd12ed60a9a1964d25c6b39b8d7b905b

Kim Jaejoong povedal: „Chcem, aby ma volali idol spevákom navždy. Ani raz som sa toho titulu nechcel zbaviť.“ Vyjadril spokojnosť so svojím životom. Ohľadom lásky sa po pravde priznal: „Teraz, keď mám 28, začal som byť v súvislosti s niektorými vecami uvoľnenejší. Veľa ľudí v mojom okolí uzatvára manželstvá, ale ja na to zatiaľ nemyslím. I tak by som ale chcel randiť. Najťažšia vec na svete je hovoriť o láske. Bojím sa milovať niekoho, pretože sa bojím, čo sa stane, keď sa s tou osobou rozídete. Takže sa často stane, že moja láska skončí tak rýchlo, ako začala. Aj napriek tomu sa chcem zamilovať. Ako by ste vôbec mohli prežiť bez lásky hoci i jeden deň?“ Načo mu fanúšikovia ponúkli mierne chladnú odpoveď: “Môžeš prestať…“, čím všetkých prítomných rozchichotali.

da5807b64ab134038be6003f34bc7b23

Pódium, ktoré je nepochybne perfektné

Koncert začal a skončil s láskou, témou posledného Kim Jaejoongovho albumu WWW. Spevák napísal slová pre desať skladieb a vyjadril všetko, od búšiaceho srdca pri prvej láske, smutného príbehu stratenej lásky, silnej lásky ku svojim fanúšikom, až po bolesť zvrátenej lásky. Zdalo sa, že osvetlenie a koncept perfektne odrážajú tieto emócie a vytvárajú dramatický nádych.

e488f44fb69492956b3f8309bb63e6d9

Fanúšikov si získali aj 3D videá hrané na 12 m širokých a 21 m vysokých LED obrazovkách a LED plátnach inštalovaných na pódiu počas hard rock vystúpení, a špeciálne efekty a hudba na 70 m dlhom pódiu. Bolo to, akoby pódium počas grunge rock a pop rock piesní transformovalo celú halu na rockový festival.

709e1858c0b992c066cdb21486852976

Aj hostia, ktorí sa zúčastnili, boli na vysokej úrovni

Dokonca aj prítomní hostia na koncerte jasne žiarili. Deň predtým s Kim Jaejoongom vystupovali Kim Bum Soo Moo Myung Jin, a tretieho sa k nemu pripojili Lee Sang GonGummy. Lee Sang Gon rozosmial publikum zábavnými komentármi, ako: “Som trochu nervózny, tak si idem odpiť trochu z Jaejoongovej vody,“ a zaspieval skladbu Proposal, pretože: “Jaejoongova budúca manželka sa práve teraz môže nachádzať v tomto priestore.“Všetci ho povzbudzovali, keď začal spievať pieseň zložitú aj pre štyroch spevákov, nieto pre jedného jediného.

14be9b6d034b22b65eaa5e958013b439

Ani Gummy nesklamala. Objaviac sa po prvý raz, odkedy prešla pod rovnakú agentúru ako Kim Jaejoong, prišla s mocným vyžarovaním energie, ktorá zaplnila halu. Fanúšikovia fandili Gummy pri interpretácii jej piesní Childish Adult a Snowflake, OST piesne pre SBS drámu ´That Winter, the Wind Blows´. Z publika sa k nim pripojil i Hong Seok Chun, ktorý vystúpil na pódium počas ´Nevinnosť a nemravnosť´ dress code a začal apelovať na kameru. Kim Jaejoong to zbadal a zakričal: „Stop it, baby!“

0a25065f6addce72baeaf0aba6835d7e

Zdroj: dongbangdata.net
Pre DBSKCZ preložila: @voldeminnie29