[Trans] JYJ magazín vol. 2, část 7 – Kim Junsu, vytvářející nové sny na jevišti


Junsu (JYJ) je nyní ve stádiu pilných příprav pro jeho novou roli v muzikálu December. Pojďte si tedy nyní přečíst, jak se cítí nejen ohledně svých předešlých muzikálových rolí, ale i své sólové dráhy.

313

„Ah~. Stop!“
Zdvihne obě ruce nad hlavu a zakřičí.
Znova jsme mu položili stejnou otázku, ale odpověď byla opět stejná.
„Ne, ne~. Stop!“
Byli jsme uprostřed photoshootu či tak něco? Ne. Tohle je, na co jsme se ho zeptali:
‚Hypoteticky… Co bys dělal, kdyby ti byla nabídnutá role v muzikálu na Broadwayi či West End?‘

Ano. Tato otázka mohla být trošku zasahující. Ale to neznamená, že musel křičet ‚Stop‘. Má největší prodejní sílu v muzikálovém průmyslu. A sesbíral všechna ocenění, jaká v Koreji existují. Okamžitě jsme obdrželi odpověď: „Nátlak.“ Měl výraz někoho, kdo nikdy ani nepřemýšlel o ‚vstoupení‘ do nových muzikálových trhů.

Zdá se, že Kim Junsu věří, že je „příliš brzy“ na přemýšlení o muzikálech takto do budoucna.  Je mnohem více ostražitý a opatrný když přijde na řeč o jeho práci než kdokoliv jiný. Popravdě ze sebe sype slova ohromnou rychlostí spíše když mluví o osobních věcech, něco, v čem jsou ostatní hvězdy spíše nesmělé.

Opět jsme se potkali s Kimem Junsuem a setkali se i s jeho charakteristickým ‚neočekávaným šarmem‘, šarm, který  vyzařoval během našeho interview.

6z6bl

Sen, to je můj svět!

Splň si svůj sen!

Koncem minulého roku vypiloval Junsu další úspěšné vystoupení. Během posledních tří dnů v roce stál na pódiu a sdílel se svými fanoušky vášnivé momenty.

Koncert na závěr roku s názvem „2012 XIA Ballad&Musical Concert with Orchestra“. Skvostné vystoupení,  jež kombinovalo populární, hudbu, muzikály a živou orchestrální hudbu, znamenalo, že se ‚sen‘, o kterém Kim Junsu již dlouho snil, stal skutečností.

„Ještě před pěti lety bych si nedokázal ani přestavit, že bych na závěr roku stál na jevišti se svým sólovým koncertem. Když dám stranou všechny ostatní důvody, bylo to pravděpodobně proto, že na konci roku jsme byli vždy nejvíce zaneprázdnění, účastnění se předávání cen tady a tam.“

Sny, které se vyplní neočekávaně, jsou ty nejdrahocennější ze všech. Proces přípravy Kim Junsuova koncertu k uzavření roku byl takovou událostí.

Nebylo to dlouho poté, co dokončil své světové turné, které ho zaneslo do 12 měst.
Ačkoliv si původně plánoval udělat dlouhou pauzu, v jeho hlavě nastala nečekaná chemická reakce.

„Co kdybych na konec roku uspořádal koncert, který by mísil balady a muzikály? Začal jsem pociťovat silný pocit naléhavé potřeby. Ten nápad se vytvářel v mé hlavě… když jsem začal mluvit o svých snech. Snech! Ano! ‚Sny‘ by byly skvělý motiv.“

Sny? Co byl sen Kima Junsu?
„(Bez chvilky zaváhání) Zpívání! Zpívání před lidmi, kteří pro mne znamenají nejvíce! Musel jsem si tento sen splnit na svém koncertu k závěru roku. Zpíval jsem všechny písně živě, s doprovodem orchestru. Nechal jsem svůj hlas spojit se s akordy kytary, a dokonce jsem hrál při zpěvu na klavír. Ah! Měl jsem pocit, jakoby to byl malý divadelní koncert, na kterém jsem mohl komunikovat s publikem. Malý divadelní koncert, kde jsme se mohli spolu navzájem bavit a kde jsem jim mohl zpívat!“
Mnoho pódií, které nesly jeho staré sny, se staly zdrojem pozitivní inspirace. Nápady začaly zaplavovat jeho mysl. Stejně jako zahajovací video pro jeho koncert. Koncept malého dítěte kreslícího si do skicáku své sny pocházel z jeho hlavy.

Vidíc toto video si Kim Junsu vzpomněl na své vlastní dětství. „Byl jsem trošku odlišný.“ Takto Kim Junsu začal nostalgicky vzpomínat na svou minulost.

„Už od doby, co jsem byl malý, jsem si užíval nechávání se unášet představivostí. Dokonce jsem míval rád krajiny stejně jako teď. Ale jakmile jsem jednou začal přemýšlet, že bych se chtěl stát zpěvákem, vše, na co jsem dokázal myslet, byl zpěv a tanec. Od té doby jsem se vždy cítil nejšťastnější při zpívání. Člověk, jako který bych chtěl nejvíce být, je Michael Jackson. Pravděpodobně mám ještě stále hodně práce k udělání, pokud chci být jako on, že?“

ibcwSR1Imtakj5

Pocítění orchestru

Ozvěna emocí se stane pocitem jistoty.

Během konverzace s námi Kim Junsu řekl: „Jsou chvíle, kdy toho všeho lituji.“

„Existují věci, které mají lidé s normálním životem, ale já je nikdy mít nemohu. Kina, do kterých byste mohli jít s přáteli? Trampování? Všech takových věcí jsem se musel vzdát. To, co bych chtěl nejvíce udělat, kdybych se mohl vrátit zpátky v čase, je jít se svými přáteli do zábavního parku. Pomáhá vám to porozumět, jak se cítím?“

Pokračoval v mluvení.

„I přesto věc, které bych se při ohlédnutí na svůj život nedokázal nikdy vzdát, je pódium. To je také co pro mě znamenal můj koncert k závěru roku.“

Popravdě koncert na závěr roku není příležitost, kterou může mít každý pokud jí chce. Koncert na závěr roku je něco, co si jen ti s ‚určitými kvalifikacemi‘, které uznává umělecký průmysl, mohou dovolit uspořádat. Mohli byste říct, že zpěváci, co pořádají tyto koncerty každý rok či ‚národní zpěváci‘, kteří dokážou zaujmout i lidi okolo padesáti či šedesáti mají tuto kvalifikaci.

315

Kvůli tomuhle byl tento koncert obrovská výzva a cesta i pro někoho, jako je Kim Junsu, který koncertoval po celém světě. Ačkoliv běžně neprojevuje náznaky obav či strachu, Kim Junsu prohlásil: „Měl jsem opravdu velké obavy.“ po ohlédnutí zpět na tuto dobu.  „Je to ten nejcennější čas v roce… Pokud by lidé přišli na můj koncert, pak jsem si musel být jistý, že to pro ně bude opravdu speciální zážitek. Přestože jsem si při svém světovém turné zlepšil schopnost udržet konverzaci plynulou, stále jsem cítil mnoho nátlaku kvůli toho, že jsem byl sám.“

Tady však obavy nekončily.

„Předvést dvě  nebo tři písně s orchestrem zní uskutečnitelně, ale provedení všech písní živě s orchestrem byl risk. Ale já byl neústupný. Mám opravdu rád orchestry, a díky mé zkušenosti s  účinkováním v muzikálech jsem se cítil lépe ohledně svého zpěvu na živo. Věřím, že během zpívání je nejdůležitější vložení veškerých svých emocí do své hudby. V tomto ohledu jsem věřil, že orchestr bude schopný zvýšit emoce, které jsem doufal, že vyjádřím, a pomůže jim ozývat se hlouběji v publiku. Zdálo se, že se to také dobře hodí k atmosféře na konci roku.“

I když startovací čáru překročil s obavami na mysli, Kim Junsuova „sebedůvěra nabytá ze světového turné a muzikálů“ vybublala na povrch. Výsledkem byl obrovský úspěch.

Odpočítávání do Nového Roku s jeho fanoušky 31. prosince je něco, co si Kim Junsu bude ještě hodně dlouho pamatovat.

IMG_4599-41e8d

Další úspěch, který Kim Junsu zdůrazňuje o svém koncertě je, že jeho ‚smysl pro humor‘ byl opět jednou oceněn. V jednu chvíli uchvátí publikum svým charisma a hlasovým talentem, a v momentě druhém ho fanoušci radostně povzbuzují po vyprávění jediného příběhu. Byl jeho smysl pro humor na pódiu ‚předem napsaný‘ či to byla ‚spontánní improvizace‘? Když jsme mu řekli, ať ‚upřímně‘ zvolí jednu z možností, odpověděl s tichým „Není to jasné?“

„Samozřejmě! Nebylo to předepsané. Vše co já či JYJ řekněme během koncertů je improvizované. ‚Genie Time‘, ve kterém jsem plnil svým fanouškům přání, je nápad, který mě napadl na místě. A každá píseň má svůj vlastní příběh a potřebné emoce. Chtěl jsem tyto emoce a příběhy vyjádřit publiku tak plynule, jak jen je to možné. Prostě jsem řekl cokoliv mi vytanulo na mysli. Není žádná potřeba přemýšlet nad tím, jak asi zním, když nejsem na pódiu. Je to naprosto stejné, jako když na něm jsem.“

iobtl

Thank U For

Láska ‚Roztomilého Junsu‘.

Vydání singlu ‚Thank U For‘ na památku koncertu byla trefa do černého. Melodie jako z koledy, která zapadala do atmosféry ke konci roku a Kim Junsuovo ‚roztomilé‘ vystoupení doháněla fanoušky k šílenství. Ohlas fanoušků na ‚roztomilého Junsu‘, stránka, kterou jeho fanouškům již chvíli neukázal, byl nad jeho představy.

Takto se při dostávání této reakce od svých fanoušků cítil:

„Nehledě na to, jak moc se opálím či si vypracuji tělo… Nazývají mě roztomilým. Pche! Je to něco, co mě trošku stresovalo. Když jsem po dokončení role v ‚Elisabeth‘ vydal své první sólové album, snažil jsem se nabýt silné image a zkusit něco, co jsem nikdy předtím neudělal. Občas jsem si ale myslel, že jsem omezený svou roztomilou image.“

A tady do hry přichází nečekaná změna. Kim Junsu trval na udržení si své silné image, ale poté došel ke změně názoru s vydáním ‚Thank U For‘.

„Ale… Poslední dobou chci vypadat roztomileji pro mé fanoušky… než dosáhnu třiceti. Občas se cítím, jakoby se má roztomilost zvětšila. Hahaha!“

junsu aegyo

Kim Junsu je ten člen, o kterém lidé přemýšlí, pokud se je někdo zeptá, kdo je napadne při výrazu ‚mocné vystoupení‘. Ale cože? Jeho roztomilost se zvětšila? Vidíc Kima Junsu zpívat roztomilou píseň… Co přesně je šarmem ‚Thank U For‘, písně, která učinila Kima Junsu dosáhnout ‚roztomilostního osvícení‘?  Nyní se do Thank U For podíváme hlouběji.

O kom přemýšlíš jako o prvním při vyslovení ‚U‘ v ‚Thank U For‘? Kromě tvých fanoušků, samozřejmě.
„(V tónu, který nás jasně donutil mu uvěřit) Ovšem, že jsou to mí fanoušci! Pro mě slovo ‚fanoušek‘ vždy doprovází ‚Thank You‘. Stejně jako ‚táta‘ vždy následuje po vyslovení ‚máma‘. Je to jako ten typ emoce, co se do mne již pevně vryl. Je to píseň, kterou jsem vytvořil při myšlence, že poslední dny roku chci strávit se svými fanoušky. Má odpověď číslo jedna budou vždy mí fanoušci.“

Mluvíc o tvých fanoušcích, zpíval jsi ‚Because You’re My Girl (Protože jsi má holka)‘ Song Ji Hyo jako ukázání podpory, když navštívila tvůj koncert. Nehledě na to, jak jsou lidé dobří přátelé, běžně se nedrží za ruce a nezpívají si tuto píseň. Věděl jsi, že se to stalo žhavým tématem?

„Hehe, poprvé jsem Ji Hyo potkal při natáčení videa k In Heaven od JYJ a od té doby jsme se stali skvělými přáteli. Stará se o mě jako starší sestra, takže jsem jí vždy moc vděčný. A když se nad tím zapřemýšlíte, mám extrémní štěstí, že se přátelím s herečkou. Co se týče tváře je Ji Hyo přesně můj ideální typ. A přestože je pěkná, je také pohodová.“

Song Ji Hyo je známá pro fakt, že je fanouškem JYJ. Dokonce během Kim Junsuova světového turné ho letěla podporovat do Thajska. Kdykoliv Kim Junsu vydá píseň, ona je první, kdo ho poslouchá a podporuje. Byl to Kim Junsuův nápad připravit jí překvapení na jeho koncertu na závěr roku. „Hledal jsem příležitost, jak jí vyjádřit své pocity vděčnosti pro její podporu, tak jsem držel její ruku a zazpíval jí ‚Because You’re My Girl‘ jako překvapení. Během zkoušky jsem si připravil něco mnohem delšího a se silnějším účinkem, ale jakmile jsem stál na pódiu, nemohl jsem to kvůli studu vše provést.“

tumblr_static_photo6cr

Muzikál… Více energický

Na jevišti se sílou pozitivity.

Existuje další ‚ženský přítel‘ Kima Junsu kromě Song Ji Hyo, o kterém již mnoho lidí ví. Je jím Kim Sun Young, která s ním pracovala v muzikálech ‚Elisabeth‘ a ‚Teras of Heaven‘.

Po prvním uznání za talent při jeho muzikálovém debutu v ‚Mozart!‘, Kim Junsuova sláva se při muzikálech ‚Elisabeth‘ a ‚Teras of Heaven‘ ještě zvýšila. V případě idolů-zpěváků, kteří vstoupili do muzikálového průmyslu, stále existují určitě ‚předsudky‘. Jde o mylnou představu, že kvůli jejich popularitě dychtí také po muzikálovém průmyslu.

Ale tyto předsudky začaly před dvěmi až třemi lety pomalu mizet. Samozřejmě, že osoba, která nesla rozhodující roli  v přínosu této změny, byl Kim Junsu.

Proti tomuto neexistují téměř žádné námitky. To, že se Kim Sun Young, ‚velká hvězda‘ muzikálové scény objevila na koncertě při konci roku od ‚začátečníka‘ Kima Junsua, aby společně zazpívali písně z ‚Teras of Heaven‘, je další známka toho, že byl uznán za svůj talent. Tento úžasný duet ohromil lidi do naprostého ticha. Bylo to perfektní a fantastické vystoupení, až všem v hledišti vzalo dech.

3016

Pro Kima Junsu byl duet s Kim Sun Yong zkušeností k nezaplacení. Když jsme se zeptali na Kim Sun Young, jeho seniora v průmyslu, dostali jsme celkem dlouhou odpověď. A raději ji nazývá ‚sunbaenim (senior)‘ než ‚noona (starší sestra)‘.

„Ah! Ačkoliv jsem s ní společně pracoval na produkcích, stále je pro mne těžké oslovovat ji, protože byla v průmyslu tak dlouho. Ona se snaží, abych se cítil více pohodlně, ale se nepřestávám při zdravení uklánět hlavou. (smích) Její charisma, které ovládá celé jeviště! Energie, jaká vyzařuje z jejího křehkého těla je úžasná.“

Kim Junsu se opět postaví na muzikálové pódium skrze ‚Elisabeth‘, která již jednou dokázala svůj úspěch. Na jeviště se vrátí se svou sebejistotou nabytou na světovém turné a koncertu na závěr roku. Jako jeho hlas při vysokých tónech nikdy nezakolísá, dokonce i po třech nebo čtyřech hodinách non-stop mluvení se zdá, že jeho energie nikdy neslábne. Čím více zažívá skrze muzikály, tím více cítí s ostatními „silný dojem sjednocení, jako rodina.“ Nyní se cítí dostatečně pohodlně aby se pochlubil a řekl: „Senioři, se kterými pracuji, mi všichni otevřeli svá srdce a chovají se ke mně mile.“

48ca89025aafa40f4b305700ab64034f79f01936

Věc, které se nikdy nikdo nemůže nabažit, je chvála od ostatních. Zdá se, jakoby se ani Kim Junsu nikdy necítil plný, nehledě na to, kolik chvály obdrží. Když jsme se ho zeptali na ‚nejnezapomenutelnější pochvalu‘, jaké se mu v poslední době dostalo, zůstal skromný když prohlásil: „Pan Levay, skladatel Elisabeth, přijel do Koreje a viděl mé vystoupení. Řekl mi, že jsem byl nejblíže jeho představě, pod jakou si představoval roli ‚Smrti‘. Byl jsem tolik šťastný, když jsem to slyšel. Ale čím více jsem o tom přemýšlel, tím jsem měl větší těžkosti na srdci.“

tumblr_lzec44iuV71r3wtdxo1_1280

Tohle znamenalo, že tíha zodpovědnosti, jakou nesl na svých zádech, se ještě zvětšila.

„Je to stejné pro koncerty i muzikály, ale cena lístků je na té drahé straně. Mluvil jsem o tom se svými seniory v muzikálovém průmyslu, a lidé, kteří platí vysoké sumy, aby nás viděli vystupovat, mají pro nás určitý level očekávání. Měl bych to nazývat ‚živým‘ aspektem, jaký nemůžete dostat v televizi či v kinech? Chtějí vidět jeviště, které je živé a dýchá. Nechci je zklamat.“

Kim Junsu při tomto prohlášení vypadal vážně jako ještě nikdy.

„Chci jim ukázat důvod, proč je hudba něco, co všichni v životě potřebujeme. Takže vždy doufám, že po shlédnutí jednoho mého vystoupení opouští divadlo s pozitivní myslí. Chci, aby odcházeli s pocitem štěstí a lehkosti, jakoby šťastně zavadili o svou stránku, o které ani nevěděli, že existuje.“

161F39474F93E6DC0764CF

1. Píseň pro jeho „noony“

Kim Junsu zpíval ‚Because You’re My Girl‘ během svého koncertu na závěr roku. Byla to píseň pro všechny ženy, které ho milují? Odhalil nám zábavné příhody skrývající se za písní ‚Because You’re My Girl‘.

-Zpíval jsi jí někdy pro ženu, kterou jsi měl rád?
„Ne. Ale dříve jsem viděl ‚někoho‘ vyznat svou lásku k ženě zazpíváním této písně. Ah… Hádám, že ženské srdce můžete polapit i díky jen slovům písně. Tato myšlenka mi předtím vyšla na mysl.“

-Huh? To znamená, že jsi byl někde s někým, zatímco ten někdo vyznával svou lásku. Proč jsi s nimi byl?
„Já vím, že? (3 sekundy ticha a pak smích)Věčně sám sebe nacházím v takovýchto ošemetných situacích. Hehe. Existují chvíle, kdy jdu rovnou domů jakmile začnu cítit, že se začíná tvořit takovýhle typ atmosféry.“

12295

-Každopádně jsi tam byl za svědka veřejného vyznání?
„Kdybych to byl já v takové pozici? Kdybych se někdy rozhodl vyznat ženě lásku na veřejném místě, okamžitě by se o tom začalo všude mluvit. Myslím si, že by z toho ani ta žena necítila jakoukoliv upřímnost.“

-Takže bys nikdy nic takového neudělal?
„Hm… Možná to příště zkusím.“ (smích)

-Proč jsi se rozhodl zazpívat ‚Because You’re My Girl‘ na tvém koncertě na konci roku?
„Prostě jsem o ‚nooně‘ v té písni přemýšlel jako o všech svých ‚noona‘ fanynkách, které jsou starší než já. Nepřemýšlejte o mne jako o mladším bratrovi. Nehlaďte mě po hlavě(!) a neříkejte, že jsem roztomilý~. Noona, už je mi 28 let. Asi něco takového, řekl bych?“

-Poslední věc, dal bys přednost ‚někomu staršímu‘ nebo raději ‚někomu mladšímu‘?
„Všem třem z nás opravdu nezáleží na věku. Yoochun žil dlouho v USA a my všichni strávili spoustu času v Japonsku, což nám pomohlo uvědomit si, že důležitější než věk toho člověka je šarm, jaký má. Opravdu se nestarám o věk člověka. Takže se nikdy neptám, když někoho poprvé potkám: ‚Kolik je ti let?‘“

0b26731772db30bb9a4e79bd93a1a51b

2. Snění o koncertě v malém divadle

Slova: „Chtěl bych vřelou atmosféru.“ vyšla z úst Kima Junsu po čas mluvení o koncertě v malém divadle. Ačkoliv Kim Junsu se svým turné procestoval svět a stál na jevišti vyprodaných muzikálů, ‚malý sen‘, jaký si stále zachovává ve svém srdci, je uspořádání koncertu v malém divadle.

„Pravděpodobně bych chtěl vidět všechny, co sedí v publiku, správně? Při zpívání bych byl schopný vidět všechny jejich výrazy a cítit vše, co cítí oni. Byl by to koncert, který by utvořil pocit společné konverzace.“

Kim Junsu poprvé zažil radosti z konání malého koncertu v Japonsku. Stále si o tomto momentu pamatuje vše, dokonce vůni vzduchu v tom malém a stísněném prostoru. Řekl: „Existuje pocit touhy, jaký můžete získat jen na takovém místě.“ a „Nikdy na tento koncert nemohu zapomenout, byli jsme tak blízko publiku.“

I přestože se pódia, na kterých stojí, stávají vyššími a většími, dokázal si v srdci zachovat emoce, které cítil, když poprvé začal zpívat. Hudba, která mu dovoluje dýchat s jeho fanoušky. A pódium, které dělá to samé. Sen Kima Junsua žije i nadále.

iczRyZ7gshO3d

3.
Na jeho koncertě nastal velmi speciální moment. Junsuova matka, která vzdala svůj vlastní sen stát se zpěvačkou, aby se postarala o své dva syny, přišla na pódium. Ke svému poslednímu vystoupení na svém posledním koncertě v roce jí Kim Junsu představil slovy: „Když jsem byl malý, chtěl jsem něčí sen učinit skutečností, a dnes bych tuto osobu chtěl přivést na pódium. Je jí má matka.“ a přivedl ji na jeviště. Vidět svou matku emotivní a slzící způsobilo bolest jeho srdci. A donutilo ho to uvědomit si, jak drahocenným jeho vystoupení snů bylo. Byl to pro něj opět moment k pocitu vděčnosti za to, že je nyní v pozici k uskutečnění přání jeho matky.

junsu4

Zdroj: dongbangdata.net
CZ trans: @HirokoKawauchi

