[Trans] 131113 – U-Know Yunho: “Deti v Afrike ma toho veľa naučili“


39855cd8ced1a6add5a757e4ae24d198

TVXQ U-Know Yunho sa podelil o svoju skúsenosť počas dobrovoľníckej práce v Afrike na pomoc potrebným deťom.

U-Know Yunho sa 13. novembra zúčastnil tlačovej konferencie pre KBS 1TV “2013 Road of Hope“, ktorá sa konala v medzinárodnej tlačovej miestnosti v Yeoido v Soule.

Počas konferencie Yunho rozprával o jeho stretnutí s deťmi z Ghany, kam sa vybral na pomoc ľuďom v núdzi a predostrel ich situáciu zvyšku sveta.

62530ecc7706ee004997bca152959686

„Od mojej návštevy v Afrike som si vypestoval pozoruhodný návyk. Ako sa časy zhoršujú, ja sa viac usmievam. V porovnaní s čím si deti v Afrike museli prejsť, čo pociťujú, sú veci, o ktoré sa strachujem a ktoré ma stresujú, úplne bezvýznamné. Ich úsmevy sa stali pre mňa obrovským zdrojom sily. Uzavrel som s nimi sľub, že sa budem usmievať, kedykoľvek narazím na niečo obtiažne. A hoci hovoríme odlišnými jazykmi, deti sa usmiali, keď počuli moje slová.“

„Odchádzal som bez najmenšej predstavy o tom, čo by som mal vykonať pre dobrovoľnícke aktivity. Cítil som sa vzrušene, keď som prvý raz počul o mojej ceste do Afriky. Myslel som si, že tam budú široké pastviny a vysoké budovy. Ale za tými budovami bola skládka v zlom stave. Čo som si myslel a čo som videl, boli dve odlišné veci.“

e610ef29677101bf7d9347a57f7495a8

„Zistil som, čo deti potrebovali. V porovnaní s ich bolesťou bolo dôležitejšie, aby zabudli na svoj hlad. Boli tam deti, ktoré smútili, pretože nemali možnosť vzdelávať sa. Všetky veci, ktoré som pokladal za samozrejmé, neboli rovnaké na druhej strane Zeme.“

Aj napriek preplnenému rozvrhu, pripravil Yunho po prvý raz vo svojom živote pre deti v Ghane športové topánky a priviezol ich so sebou. Deti tak mali možnosť behať a hrať sa. „Chcel som im pomôcť vytvoriť si dobré spomienky, preto som sa rozhodol pre športový zápas. Spýtal som sa ich, čo by si zahrali a mnohí odpovedali futbal. Keďže sám mám futbal veľmi rád, hrali sme spoločne.“

8eeadcd6638fdfc996e059dff9776fdd

Pokračoval: „Na zachovanie spomienok som si priniesol polaroid fotoaparát a takisto niekoľko školských pomôcok, keďže som počul o nedostatku takýchto vecí. Nemohli študovať v škole, preto som chcel túto medzeru nejako vyplniť. Fotky som rozdal deťom. Teraz, keď už som tam raz bol, mám lepšiu predstavu o tom, čo potrebujú. A tiež by som sa chcel poďakovať mojim fanúšikom, ktorí ponúkli svoju pomoc.“

U-Know Yunho ukončil svoje vyhlásenie slovami: „Hoci som im chcel ja niečo darovať, ony mi dali veľa nádeje a snov. Tie deti potrebujú lásku a záujem. Dúfame, že sa ľudia spoja a pomôžu im dosiahnuť ich sny.“

c471ea99dee345063f1234e1c9ccfd13

Road of Hope (The Voice of Children)“ je špeciálny charitatívny program, v ktorom celebrity ako dobrovoľníci navštevujú rozvojové krajiny, aby zvýšili povedomie o ľuďoch v núdzi a pomohli vyriešiť dôležité problémy pomocou donácií. Šou sa prvý raz vysielala v roku 2010.
Program bude sledovať hviezdy ako Lee Bo Young, Park Sang Won, U-Know Yunho a Kim Mi Suk, ktoré sa objavia vždy v jednej epizóde. Prvá, v ktorej účinkuje Lee Bo Young, sa bude vysielať dnes, 16. novembra.

ZDROJ: dongbangdata.netenewsworld
KREDIT: shinkipeia, mug_ping
FOTO: wearetvxq.com, dbsknights.net, onehallyu.com

