[Trans] 131217 Kim Jaejoong, tisková konference v Japonsku: “Chtěl bych vytvořit rockovou skupinu.”


Kim Jaejoong (JYJ) přijal výzvu rockového žánru, který bezmezně miluje. Se svým sólovým albem pořádá mnoho koncertů a dostává skvělé reakce. Co pro něj znamená ‚rock‘ a ‚sólová vystoupení‘?

2013121718284312606

 

Sedmnáctého prosince Kim Jaejoong uspořádal v Osace (Japonsko) tiskovou konferenci pro jeho asijské turné s názvem ‚Kim Jae Joong 1st album Asia Tour Concert‘.

Jaejoong vyjádřil své pocity: „Je to finální vystoupení z Asia Tour. Jsem šťastný, že můj druhý sólový koncert v Japonsku bude právě v Osace. Do včerejška jsem na tom zdravotně nebyl úplně dobře, ale nyní se cítím lépe. Předvedu svou nastřádanou sílu a  zazpívám dobře.“

„Po mých koncertech v Jokohamě jsem díky podpoře všech věřil, že můžu v Japonsku koncert uspořádat i podruhé, i když to předem nebylo naplánováno. Změnil jsem prostředí pódia  i své outfity, takže i ti, kteří se již zúčastnili koncertu v Jokohamě budou mít pocit, že sledují nová vystoupení.“

S horlivou podporou fanoušků byly dodatečně dodány i lístky pouze ke stání. Komentář, který k tomu Jaejoong řekl, rozesmál celou halu: „Byly přidány lístky ke stání, ačkoliv to ani není vlak. Jak ohromné.“ Poté dodal: „Přestože je to venkovní koncert, je úžasné, že v prostoru ke stání jsou sedačky pro nevidomé.“

Kim Jaejoong definoval své asijské turné jako „test sám pro sebe“; „Kolik podpory se mi dostane od fanoušků pro sólový koncert? Jak bych mohl zahrnout všechny své fanoušky do svých vystoupení? Především v Japonsku – mých koncertů se zúčastnilo 60 tisíc lidí, z toho jeden z pěti byl mužského pohlaví. Šokovalo mě to.“

V tomto koncertu „jsem si všechny písně kromě jedné zvolil  z písní, které v Japonsku překonaly milion prodaných kopií. Zbývající píseň je přibližně 40 let stará, doporučená mou mamkou, která oslaví příští rok 70. Řekla, že díky této písni přemýšlí o mládí. Píseň se jmenuje ‚Makeup‘.“

2013121718365587052

Kim Jaejoong se skutečně snažil odlišit každý z jeho koncertů. Přímo se podílel na nápadech pro outfity. Pracoval s profesionálním tatérem, aby na každém koncertě mohl předvést rozmanité druhy tetování. Jaejoong se nestará jen o hudební stránku koncertů, ale také o tu vzhledovou. Řekl: „Protože je to mé první sólové album, měl jsem tuhle touhu, aby bylo vše perfektní – nejen co se týče hudby, ale i vzhledu, a aby to obsahovalo i skrytou zprávu… Nakonec jsem vytvořil vizuálně silné rockové album. Co mě ovšem překvapilo bylo, že když jsem toto album daroval svým přátelům a známým, řekli: ‚Když bych se podíval jen na fotky na obale, řekl bych, že neumíš zpívat. Ale teď už vím, že zpíváš opravdu dobře.‘ Potom mi došlo, že předsudek ‚čím lépe vypadáš, tím hůře zpíváš‘ stále existuje.“

Jaejoong dodal: „I tak jsem stále chtěl ukázat svou všestrannou image, nejen hudbu.“
Nicméně japonský visual rock vedený zpěvákem Gacktem stále slábne. Běžně jsou korejští idolové zaměření na pop či tanec, ale Kim Jaejoong si odvážně zvolil rock. Prozradil nám svůj důvod: „Umělec, kterého mám osobně rád, je hyde z japonské skupiny L’arc~en~ciel. Už od malička ho mám rád a  jsem jím tak silně ovlivněn.“ Ale hydův vliv nepřevládá nad rockem zrozeným díky Jaejoongově osobní barvě. Kim Jaejoong prohlásil: „Na tomto albu jsou rockové prvky jemně přidané ke korejskému, americkému a evropskému popu. Jsou na něm písně, které budou všem připadat blízké nehledě na to, z jaké země pocházejí. Nechci vytvářet hudbu, která je natolik nová, až se lidé cítí odrazení, či hudbu banální.“

„Chtěl bych pokračovat se zpíváním rocku. Co jsem vždy chtěl nejvíce dělat byl rock. Nicméně až doposud lidé, co udělali comeback jako sólisti v rockovém stylu, neobdrželi dobré reakce. Takže musím být rozumný.“

Dodal: „Jestli bych měl dělat tradiční či populární rock, který typ své image bych měl předvést – tohle byly mé velké starosti. Toto album neobsahuje hudbu jen pro rockové fanoušky. Je to rock, ale není naplněný divnými zvuky. Je to album vytvořené s dobrou rovnováhou.“

Pokud jste rockovým zpěvákem, musíte zorganizovat skupinu. Kim Jaejoong přemýšlel o vytvoření své vlastní rockové skupiny: „Přemýšlel jsem o vytvoření rockové skupiny již od minulého roku. Ale pak mě napadlo, že bych to měl udělat až po propuštění z armády. Myslím, že pokud vytvořím rockovou skupinu, potřebuji mít pozitivní myšlení ohledně faktu, že vše musí být vytvořeno krůček po krůčku. Členy skupiny, se kterými nyní spolupracuji na koncertech, považuji za svůj tým a doufám, že bych si mohl vzít dostatek času k důkladnému zvolení členů pro vytvoření své skupiny.“  Tímto Kim Jaejoong prozradil svou touhu.

„Opravdu bych chtěl vystupovat na rockovém festivalu. Myslím, že by to bylo vážné zábavné. Pokud bych mohl, chtěl bych stát na pódiu pro zahrání 10 písní, nejen dvou či tří.“

2013121718361617280

Ačkoliv již uplynulo spoustu času, Kimu Jaejoongovi se v Japonsku stále dostává ohromné lásky. „Debutoval jsem jako člen DBSK a od doby, kdy jsem byl začátečník, jsem získal velkou popularitu.V té době jsem to nevěděl, ale později jako JYJ jsem to mohl pociťovat při dělání věcí krok za krokem. Fanoušci k vám přijdou, když je oslovíte jako svou rodinu spíše, než když jim předvádíte postoj hvězdy. Při procházení si tímto obdobím jsem strávil potěšující chvíle se svými fanoušky v blízké vzdálenosti. Každý den přemýšlím tímto stylem. Již čtyři roky v Japonsku nemám pravidelné aktivity. Ale i tak si kupují mé alba, přijedou do Koreje na mé koncerty, sledují mé filmy a drama. Cítím se vděčně a myslím si: ‚Takže mé aktivity nebyly k ničemu. Vedl jsem si dobře.‘ Existuje spousta mladých interpretů, kteří debutují v Japonsku. Ačkoliv postoj hvězdy je důležitý doufám, že fanoušky osloví jako svou rodinu a budou růst díky braní věcí krok za krokem, protože fanoušci jsou ti lidé, kteří je milují.“ Takhle Kim Jaejoong radí na základě svých zkušeností.

Kim Jaejoong má ohromně strhující sílu jako sólista, ale i jeho filozofie ohledně týmové práce JYJ je velmi silná. „V zájmu udržení rovnováhy skupiny je potřebná sebekontrola. Pokud se chováte/jednáte bez myšlení na sebe navzájem, vytvoří to špatný účinek. Přirozeně udržujeme naší rovnováhu.“

Kim Jaejoong, který strávil rok 2013 se svým úspěšným sólovým debutem, byl spokojený, ale nenechal si to stoupnout do hlavy. „Jen pro jistotu, pokud tu něco chybí, až vydám své další album, vrátím se s více rozvinutou image.“

Nakonec prohlásil tohle ohledně plánů pro světové turné: „Všichni zpěváci chtějí světové turné. Ale světová turné trvají dlouhou dobu. Nemyslím si, že bych pro mé další aktivity měl strávit tolik času k uspokojení své touhy. (Chce dělat spoustu jiných aktivit místo trávení času na světovém turné.) Jsem velmi spokojený s tímto asijským turné. Nejen já, ale také můj koncertní tým a zaměstnanci jsme srostli dohromady. Bylo opravdu milé se všemi pracovat a objevit svou vlastní hudební barvu. Síla při zpívání, pocit směru apod., myslím, že na mém dalším albu to bude více rozvinuté.“

 

Zdroj: princeJJ.com
CZ trans: @HirokoKawauchi

