[Interview] Pohľad späť – Ako vznikli DBSK?


V tomto roku oslavuje skupina DBSK 10-te výročie od svojho založenia. Vráťme sa na chvíľu do minulosti a pozrime sa, ako si na začiatky skupiny zaspomínali samotní členovia v televíznom programe stanice M-net.

slider_802ffffde26cedb16da28c6bc01913ef

V roku 2003 Lee Soo Man spolu so svojimi manažérmi zložili najväčšie puzzle, s akým sa dovtedy stretli. Medzi vtedajšími trainee, ktorí sa v agentúre SM Ent. pripravovali na vstup na hudobnú scénu, boli naozaj neobyčajní jedinci. V súčasnosti ich poznáme ako členov skupín DBSK a Super Junior. Aké boli začiatky skupiny DBSK?

Otázka: V tom čase (v čase pred vznikom skupiny) sa hovorilo o piatich skupinách, v ktorých ste vy mali byť členmi. Je to pravda?

Jaejoong: Áno. Changmin mal byť sólo spevák.

Changmin: Áno. Zistil som to neskôr. Predtým mal každý člen svoj vlastný tím. Junsu a jeho kamarát Eunhyuk, a tiež Sungmin mali vlastnú skupinu. Yunho s Heechulom a Kanginom zo Super Junior a s touto osobou vedľa mňa (ukazuje na Jaejoonga a smeje sa) boli ďalší tím. Keďže sme boli takto rozdelení, vôbec nás nenapadlo, že by sme sa stali jednou skupinou. Yoochun mal byť tiež sólo spevák. Ale prezident Lee Soo Man nás spojil a vytvoril z nás jednu skupinu. Takto vznikli DBSK.

515a406b52772c07338c21f21301a75377ee83564ebde8bef9f0259390314beb

 

 

 

 

 

 

Junsu, Sungmin a Eunhyuk ako trainee

Junsu: Povedali mi: „Zajtra je photoshoot, príď tam.” Myslel som si, že je to spoločný photoshoot pre všetkých trainees, alebo len pre našu malú skupinku (Junsu, Eunhyuk, Sungnim). Keď som prišiel na miesto fotenia, boli tam títo ľudia (ukazuje na ostatných členov). Vtedy som po prvýkrát stretol Yoochuna. Len som o ňom počul, že prišiel z USA. Taktiež tam bol aj Changmin. Vtedy som ho tiež stretol prvýkrát a počul som tie novinky…bol som šokovaný … ale tiež šťastný.

Yunho: Moja prvá myšlienka bola: ´Ottoke?´ Čo budem robiť? S Heechulom a Kanginom nám to šlo naozaj dobre a moje prvé myšlienky patrili im. Cítil som sa voči nim previnilo. Tiež v tom čase som vôbec nepoznal Changmina, ani Yoochuna. ´Kto sú títo ľudia?´, rozmýšľal som. Junsu a Jaejoong tu boli dlhú dobu, boli sme spolu ako trainees, ale nevedel som, ako sa mám správať k novým ľuďom, ktorých nepoznám. Mal som obavy.

378baffc810c694ccb314dc388e40195

 

3f979854ae0077ed5a36786ba0e0d9e4

 

 

 

 

 

Yunho, Kangin, Jaejoong, Heechul – trainee skupina 4 Seasons

Jaejoong: Čo bolo najťažšie, bolo vytvorenie skupiny a vytvorenie tímovej spolupráce. Trainee majú obvykle čas, keď sa spolu pripravujú a budujú tímovú spoluprácu ešte pred debutom. Ale v našom prípade to bolo úplne nečakané a náhle. Proste jedného dňa sme sa my piati stali skupinou. Yoochun priletel z USA a Changmin je taká strašne tichá osoba.

Junsu: Changmin je tak nenápadný a tichý, že aj keď príde na tréning…
Jaejoong: Nikto si ani nevšimne, že je tam…
Junsu: Áno, nikto si ani nevšimne, že je v miestnosti (smiech).

d84b0a393350e78a098d745b254d5abd22a2effdaf4db31dec9cef44c4b4deb3

 

 

 

 

 
Changmin a Yoochun – mali sa stať sólo spevákmi

Jaejoong: Keď som nastúpil ako trainee, Junsu a Yunho boli pre mňa “sunbae“, považoval som ich za dôležitých seniorov. Yunho práve vtedy vystupoval ako rapper so speváčkou Dana. Mal ten najúžasnejší outfit, aký som dovtedy videl! Tak som mu závidel!

Yunho: To bol práve deň, keď som prišiel z natáčania M-net show King M a mal som moju leviu hrivu (smiech).

Jaejoong: … a modrý vinylový kostým. Takto som ho stretol v prvý deň, keď som nastúpil ako trainee. Keď som ho takto videl, nemohol som si to ani predstaviť. Neskôr som videl vystúpenie v televízii a Yunho rappoval a bol aj v hudobnom videu. Tak som mu závidel a…, ako by som to povedal, neodvážil som sa mu ani prihovoriť.

slider_84e4c2b93e552769e798cb4f7bbbe2bd

 

Otázka:  Meno DBSK bolo pre televízne stanice dosť šokujúce. 

Jaejoong: Pre nás tiež.

Otázka:  Yoochun, ako si sa cítil, keď si sa dozvedel, že vaša skupina sa bude volať DBSK?

Yoochun: Vlastne, to nemalo byť naše meno. Keď sa nás spýtali: „Čo vravíte na meno DBSK?”Odpovedali sme: „Nooo…, to teda nie, to by nešlo“. A zrazu sme boli DBSK. (smiech)

Yunho: Spomínam, si, že sme aj my mali vymyslieť nejaké meno pre našu skupinu. Tak sme vymýšľali. Všetci ľudia z agentúry prichádzali s nápadmi. Nakoniec boli vybraté 3 možnosti: Jun Muk Go, Dong Bang Bool Pae (Undefeated from the East, Neporazení z Východu, pozn. red.)a Oh Jang Yook Boo (najdôležitejšie orgány tela, pozn. red.). Keď to teraz hovorím, znie to zábavne, ale Oh Jang Yook Boo sú dôležité orgány v tele, bez ktorých nemôžete žiť. Takže Oh Jang Yook Boo. Jun Muk Go znamená skrátene Junsureul Muko Saneun Gorae (veľryba, ktorá žije z legendy, pozn. red).

Junsu: Dong Bang Bool Pae bola v tom čase asi najprijateľnejšia možnosť.

Jaejoong: Kvôli tomuto menu vtedy pán Lee Soo Man odcestoval do Číny, aby sa stretol s režisérom filmu “Dong Fang Bu Bai“, aby zistil, či by sme mohli použiť meno Dong Bang Bool Pae a režisér súhlasil. Takže sme sa mali volať Dong Bang Bool Pae. Čínske znaky, pre tento názov, však nie sú veľmi pekné.

Junsu: Potom niekto navrhol: „Čo tak Dong Bang Shin Ki?“ Spýtali sme sa, čo ten názov znamená v preklade a povedali nám, že to znamená “Bohovia vychádzajúci na Východe“. V tom čase názov skupiny zložený zo štyroch slov nebol zvykom. Nám sa to tiež zdalo zvláštne. Keď sa pán Lee Soo Man spýtal: „Čo hovoríte na DBSK?“ Mysleli sme, že žartuje, veď predtým hovoril o veľrybách a orgánoch. Mysleli sme si, že znovu žartuje. Tak sme povedali: „To je výborné“. On to ale myslel vážne. Potom sme mali neoficiálne vystúpenie a tam zaznelo „Dong Bank Shin Ki“ (smiech).

Yunho: Zo začiatku, keď sme boli úplní nováčikovia a niekto z televízneho štábu sa spýtal, ako sa voláme, nedokázali sme im to povedať. Vyšlo z nás len: „Dong Bang ummmm…“ (smiech). Povedať „Shin Ki“… cítili sme sa nepríjemne. „Zistíte to neskôr“, hovorili sme im. Keď o tom teraz rozmýšľam, ľutujem to.

Všetci: Áno, je to výborné meno.

16ab8d17854bde51bf3c4072e1135600

Otázka: V Changminovom prípade je jeho umelecké meno Choikang (Greatest/Najväčší) Chagmin. To tiež muselo byť nepríjemné.

Changmin: To naozaj bolo. Ja a Jaejoong, Youngwoong a Choikang (v preklade Hrdina a Najväčší, pozn. red.).

Jaejoong: K môjmu umeleckému menu (Youngwoong, v preklade Hrdina, pozn. red.) som sa dostal tak, že raz CEO našej agentúry žartoval spolu s pánom Lee Soo Manom: „Čo keby sa miesto DBSK volali Youngwoong Bonsaek?” (v preklade Počas jedenia, pozn. red.) Lee Soo Man sa zamyslel: „Hmm… Youngwoong by sa hodilo tebe, Jaejoong. Budeš Youngwoong!“ Tak sa zo mňa stal Youngwoong (Hrdina) (smiech).

Junsu: Najzábavnejšie na tom je, že vždy, keď sme si mysleli, že prezident žartuje, on to myslel vážne. Teraz to už vieme (smiech).

92c7738cddf085c69b1c90a28b594f44

Jaejoong: V Changminovom prípade…

Changmin: Ja som nemal vybraté umelecké meno. Nakoniec zostali dve možnosti: “Shin Giwon“ alebo “Choikang“.

Junsu: Prezident vybral tieto dve možnosti a my sme o nich rozmýšľali. Shin Giwon nám znelo ako nejaký ťah v hre Go (smiech). Preto sa nám viac páčilo meno Choikang.

Jaejoong: Pôvod tohto mena je v jednom fan cafe. Keď bol Changmin trainee, bolo jedno fan cafe s názvom Choikang Changmin. Pán Lee Soo Man surfoval po internete a videl ho. „Aha, členovia majú tieto fan cafe“, a uvidel názov „Choikang Changmin“ cafe. Povedal: „To by si mohol použiť. Budeš Choikang!“ (smiech).

Junsu: Potom povedal Jaejoongovi: „Ty máš byť Youngwoong, budeš Youngwoong Jaejoong!“Najprv sme mali používať len prvú časť mien, lebo sme mali mať štvorpísmenové mená, ale po tom, ako uvidel meno Choikang Changmin, rozhodol, že budeme Youngwoong Jaejoong, Choikang Changmin, Micky Yoochun, Xiah Junsu, U-Know Yunho. Je to dlhý príbeh, ale takto sa to stalo.

Junsu: Je to vtipné, lebo tieto mená boli zo začiatku trochu problémom, ale v dobrom zmysle slova.
Jaejoong: Musíte si zapamätať 10 mien.
Junsu: Občas sa stávalo, že si ich ľudia poplietli: „Youngwoong Micky… ahhh, kto to bol?“ „Youngwoong Yoochun?“
Yunho: Áno, občas si pospájali mená dvoch-troch členov.
Changmin„Hej, Micky, zavolaj Yoochuna!“ (smiech)
Yoochun: Stávalo sa to aj manažérom.

ZDROJ: M-net.com 12.
Pro DBSK CZ přeložila: Kate

