[Trans] 140114 Max Changmin interview: „Som šťastný, že sa môžem viac sústrediť na zábavu, než dobrý výzor.“


Max Changmin z TVXQ o novom albume, o tom, ako sa cítil pri natáčaní so ženami a ako sa stal koňom.

slider_11e5eb1fd07cbf9fd0e9cbc9d4ed198d

 

TVXQ sú od vydania ich 7. albumu Tense zaneprázdnení promo aktivitami s titulnou piesňouSomething. Nedávno sme sa s Changminom stretli v čakárni music programu a vyzeral šťastne, keď povedal: „Po prvý raz za dlhšiu dobu si aktívne užívam propagáciu nejakej piesne.“

7465a233ddb9c8abb3325b3affce3841

 

Max Changmin povedal: „S naším posledným albumom išlo už od začiatku všetko hladko, bez jedinej prekážky. A práve preto, bez ohľadu na to, či skončíme na prvom mieste alebo nie, sme naozaj spokojní s našou prácou. Všetci sa zabávame a cítime sa super.“ 

Something je úplne odlišná od predošlých TVXQ piesní, ako Keep Your Head DownCatch Me. Max Changmin vyjadril spokojnosť s touto zmenou slovami: „Je to pieseň, ktorú mám ja osobne veľmi rád. Milujem ten fakt, že môžeme relaxovať a sústrediť sa tentoraz viac na zábavu.“

Lanové vystúpenie, ktoré skupina tancuje na pódiu, je extrémne ťažká časť choreografie, ktorá vyžaduje použitie povrazov. Od predstierania brnkania na gitarových strunách, cez vytvorenie boxovacieho ringu, vytvorenie stojacich mikrofónov až po tancovanie ako bábka na motúzikoch, TVXQ musia predviesť perfektnú synchronizáciu s tanečníkmi, aby sa ani jeden z povrazov nezamotal.

e523c6b603969e6a850dee8fe7408684

 

Max Changmin začal: „Naši tanečníci to majú ťažšie než my.“ A potom pokračoval: „Televízne stanice príliš neukážu ako veľa práce naši tanečníci vkladajú do choreografie s povrazmi. Musíme zafarbiť povrazy páskami, aby sme sa uistili, že budú mať správne načasovanie pre každý pohyb.“ 

Pozerajúc sa na vyčnievajúce povrazy blízko dverí, sme si mohli ľahko všimnúť kúsky farebnej pásky na každom jednom z nich. Max Changmin zdôraznil úsilie TVXQ tanečníkov, ktoré vkladajú do vystúpení, slovami: „Sú tam tanečníci, ktorí sa sústreďujú iba na držanie povrazov a vôbec netancujú. Máme okrem choreografie veľa vecí, o ktoré sa musíme strachovať.“ 
Následne dodal: „Povrazy sú označené červenou, modrou alebo zelenou páskou. Tanečníci si musia zapamätať, ktorý majú kedy držať, aby sa tanec podaril, takže to majú pekne ťažké.“ 

3ef5d636dd928c3f0483bf3065941c56

 

Choreografiu pre Something si vzal na starosť Tony Testa, ktorý takisto pracoval na Catch Me z TVXQ posledného albumu. Spomínajúc na nácviky sa Max Changmin priznal, že mal drsné časy kvôli komplikovanej choreografii: „Nápad je úžasný, ale boli chvíle, kedy som počas nácvikov Tonyho nenávidel. Som šťastný, že sa to nakoniec podarilo.“

Keď sme poukázali na to, že to fungovalo dobre vďaka TVXQ, ktorí sú schopní zvládnuť čokoľvek, bez ohľadu na to ako ťažká je choreografia, Max Changmin odpovedal: „Tony Testa sa vždy snaží robiť niečo nové, či už pracuje s nami alebo so SHINee.“

Prefíkané výrazy tváre speváka vo videoklipe TVXQ, zatiaľ čo bol obkolesený krásnymi modelkami, sa stali horúcou témou. Musel zahrať scény zahŕňajúce veľa fyzického kontaktu s kopou modeliek, čo žartovne okomentoval: „Keď som bol obkľúčený ženami, myslel som si, že by som mohol pokojne na mieste umrieť a bol by som šťastný.“
96438bcd37d7b95f14ffe2b0c4f7f1ac

 

Toto je okrem koncertov po prvý raz, čo TVXQ vystupujú na pódiu s tanečníčkami počas promo aktivít. Ohľadom toho Max Changmin povedal: „Je to niečo, čo som vždy chcel robiť. Chcel som vyjadriť ľstivú povahu obyčajných mužov nášho veku namiesto toho, aby sme sa vždy sústreďovali na to vyzerať cool a mocne.“

Pokračoval s vyjadrením, že výsledky nie sú tak dôležité ako proces: „Som šťastný, že môžem spievať takú pieseň. Jej cieľom je skôr zabávať sa pri počúvaní, než aby sme pri ňom vyzerali dobre. To sme vždy chceli, takže nám príliš nezáleží na tom, či vyhráme nejaké ceny alebo či sa predá veľa albumov.“

Spýtali sme sa ho, ktorú pieseň má z albumu najradšej. Či to je Rise…, pre ktorú sám napísal slová: „Je to pieseň, ktorá sa mi páčila od prvého momentu, čo som počul podklad. Napísal som text s myšlienkami na film Batman.“

0370663e2a374ff34c889031564c3989

 

Ďalej sa mu páčila aj Moonlight Fantasy a povedal: „Je pravda, že ľudia zvyknú uprednostňovať piesne, v ktorých znejú najlepšie. Obzvlášť mám rád Moonlight Fantasy,Rise… a Off-road. Osobne počúvam tento album najviac zo všetkých, čo sme vydali. Nie že by som bol narcistický, proste som naozaj veľmi spokojný s týmto albumom.“

V roku 2013 oslávili TVXQ svoje 10. výročie. V dňoch 26. a 27. decembra usporiadali koncerty a stretli sa s fanúšikmi, aby spoločne oslávili týchto desať rokov.

U-Know Yunho a Max Changmin si na koncerty pripravili unikátne sólo vystúpenia. U-Know Yunho zaspieval vlastnú kompozíciu Santa Revolution, zatiaľ čo Max Changmin vystúpil s Wild Horse od Norazo. Oblečený v konskom kostýme z videoklipu Norazo si získal všetkých pozornosť spolu s komickým tanečným predstavením.

Sediac v čakárni Max Changmin povedal: „Rozhodoval som sa medzi Wild Horse a Curry. Prikláňal som sa skôr ku Curry, pretože Wild Horse vyšla len nedávno, ale nakoniec som sa rozhodol pre ňu.“ 

Max Changmin sa uistil, že všetko bude perfektné, dokonca si požičal konský oblek od Norazo. Povedal: „Osobne som im zavolal a poďakoval sa za požičanie kostýmu. Jahodová hlava, ktorú som mal na sebe naposledy (počas SM Town koncertu v Japonsku s Kyuhyunom) stála 900 000 wonov (asi 624 EUR, pozn.red.) a tento konský outfit má omnoho viac detailov a ľahšie sa môže pokaziť. Ale bol som tak veľmi vďačný za požičanie, že som im kvôli poďakovaniu volal. Povedali, že sú tiež vďační. Že ak by som niekedy čokoľvek potreboval, mám im zavolať.“ 

b41edf48f6eea0afe938deed87f5ad2c

 

Wild Horse bolo predstavenie plné smiechu a komického odľahčenia. „Doteraz som vždy vystupoval s piesňami, ktoré ma robili cool. Dokázal som popustiť uzdu len po určitý limit. Myslím, že je super, ak sa môžem odpútať tak, ako som sa odpútal pri Wild Horse, keď sme to len ja a naši fanúšikovia. Trochu som zmenil svoje tempo, pretože som naozaj chcel do toho ísť.“

Skupina spievala na koncertoch Always Be There pred vydaním ich albumu a to bola pieseň pre ich fanúšikov, presne ako I Swear, pre ktorú napísal Max Changmin text. Ale I Swear je pieseň, s ktorou skupina nakoniec nikdy nevystupovala.

Max Changmin žartovne povedal: „To je vtip medzi naším koncertným tímom. Vytvorili sme pieseň pre našich fanúšikov, ale nikdy sme ju na pódiu nespievali. Pravdepodobne by sme ju mali zaspievať na najbližšom koncerte.“

Star odchádza z KBS 2TV ‘Our Neighborhood´s Master of Variety and Sports (Cool Kiz on The Block), s ktorou strávil takmer rok. Spýtali sme sa, či sa stalo niečo emocionálne počas predposledného natáčania 8. januára. „Myslel som si, že to nebude spomenuté, ale trochu som bol dojatý.“

Medzitým TVXQ vydali 7. album Tense a od 6. januára začali propagovať ich titulnú pieseňSomething.

Zdroj: dongbangdata.com
Pro DBSK CZ přeložila: voldeminnie29

 

 

 

 

