[Trans] Max Changmin interview pre The Celebrity: Pokec s džentlmenom


Päť minút pred interview vstúpil do miestnosti Max Changmin s ťažko vyzerajúcim fotoaparátom v rukách. Bolo to ako vždy. V prvom interview, v druhom i v treťom. Ani raz neporušil sľub, ktorý nám dal. Dokonca sa nám pochválil fotkami, ktoré spravil. Vo fotoaparáte bolo celkom veľké množstvo fotiek. Max Changmin je už taký. Úprimný človek, ktorý za každých okolností dodržuje svoje sľuby. Človek, ktorý najprv myslí na druhých, až potom na seba. Hoci je členom TVXQ, skupiny, ktorá za posledných 10 rokov zažila najväčšiu popularitu v celej Ázii, nenájdete v jeho kostiach ani štipku arogancie. Ako to, že tento mladík vo svojich dvadsiatich piatich rokoch (v čase interview 26 v Kórei, pozn.red.), ktorý má stále toho toľko pred sebou, ostal tak poctivý a pracovitý? Sadli sme si spolu s Maxom Changminom, ktorý priznal, že sú chvíle, keď sa túži správať perverzne a viesť zaujímavejší život, než vedie teraz.

%BD%BA%C4%B50006

Pomaly končí tvoj 25. rok života. Čo sa zmenilo?

Changmin: Najväčšia zmena nastala, keď som viac ako pred rokom začal bývať sám. Takže odvtedy si vychutnávam šťastný single život. Niekedy myslím na jedlo, ktoré mi mama zvykla variť, či sa mi začne cnieť po spolužití v dorme s Yunhom, ale aj tak si stále užívam zábavu v koncepte ´Žijem sám.´

Čo zvyčajne robíš osamote?

Changmin: Trochu upratujem, cvičím na gitare, alebo proste sledujem nejaký film pri pohári vína. Och, a skladám lego modely. Je toho viac, čo musíte spraviť, keď sa osamostatníte. (smiech)

Musíš taktiež variť, keďže žiješ sám.

Changmin: Keď som sa prvý raz odsťahoval, bol som nadšený a pripravený pustiť sa do toho. Išiel som do supermarketu nakúpiť vlastné suroviny a uvaril to a to. Zavolal som Kyuhyuna, keďže žije neďaleko, a podelil sa s tým, čo som navaril. Som si celkom istý, že moje prvé jedlo bol sójový guláš (smiech). Ale to nadšenie netrvalo dlho. Kvôli môjmu zaneprázdnenému rozvrhu netrávim doma veľa času. Keď som videl, ako sa mi kazia potraviny v chladničke, mal som čoraz menšiu chuť variť. V týchto dňoch varím iba ak príde Kyuhyun na drink a spravím nejaké vajíčka robené nad parou k alkoholu.

Zdá sa, že ste si s Kyuhyunom (Super Junior) veľmi blízki.

Changmin: Narodili sme sa v rovnakom roku, naše narodeniny sú blízko a veľmi dobre spolu vychádzame. Býva neďaleko, preto, ak máme čas, radi sa stretneme v teplákoch a kecáme pri pohári vína, i keď sa nedohodneme dopredu. Mohli by ste povedať, že v určitom zmysle vieme oceniť umenie? (smiech)

d1206c560f6afa26976afad59971133a

Neustále spomínaš víno. Je to v týchto dňoch tvoj obľúbený alkohol?

Changmin: Haha. Nie je to tak dávno, čo som sa začal zaujímať o víno. Kyuhyun mi ako darček do nového bytu kúpil vínnu pivnicu a všetko to začalo pri jej zapĺňaní. Pretože som začal mať záujem vo víne, dal mi Kyuhyun kópiu komiksu ´God’s Drop of Water´ s tým, že sa mi to zíde. Prečítal som si ho a je to zábavná, ale obtiažna téma. Svet vína je tak rozsiahly a obrovský. Počas nedávnej cesty do USA som si kúpil pár fliaš vína, ale nie som si celkom istý, čo sú zač, keďže som sa iba riadil podľa toho, čo mi bolo odporúčané.

Aké víno ťa najviac zaujalo?

Changmin: Víno, ktoré si môžem vychutnať s ľuďmi, ktorých mám rád. Nemyslím si, že kvalita podľa ročníka vína alebo jeho ceny sú dôležité faktory. Pre mňa je najdôležitejšie, s kým pijem a aká je atmosféra. Nepijem, ak som deprimovaný alebo mi je ťažko. Preferujem vypiť si, ak sa cítim dobre a zabávam sa. Dokonca to ani nemusí byť počas nejakej divokej party.

Máš silný imidž ´úprimného a slušného mladého muža´. Ale stavím sa, že existuje stránka Maxa Changmina, o ktorej nikto nevie.

Changmin: Naozaj nenávidím robiť veci, ktoré niekomu ubližujú. Preto som veľmi opatrný pri kontakte s inými ľuďmi. Som vďačný, ak to ostatní vidia ako moju úprimnosť a slušnosť. Na druhej strane sú ľudia, ktorí tvrdia, že je ťažké sa ku mne priblížiť práve kvôli tomuto imidžu, ale v skutočnosti som veľmi otvorený človek.

Čo myslíš tým, že si veľmi otvorený človek?

Changmin:  Je veľa vecí, ktoré môžem v tomto veku robiť, však? Piť s priateľmi a hrať hry… Veci ako toto. Je trochu ťažké zachádzať do konkrétnych detailov, ale nevyzerám ako niekto, kto sedí a hľadí celý čas do kníh ako klasický študent, nie? (smiech)

Si rovnako otvorený aj keď príde na vzťahy?

Changmin: Samozrejme. Ale práve teraz si veľmi užívam single život. Možno sa zajtra zobudím a niečo sa zmení, ale momentálne si užívam čas, ktorý mám pre seba. Úprimne, rád by som stretol niekoho skvelého predtým, než sa mi single život zunuje.

Odchýlil si sa niekedy od svojej normálnosti?

Changmin: Haha, nikdy som sa nechcel odchýliť od normálnosti, ale ak sa niekedy cítim, akoby som sa dusil, idem si skoro ráno zajazdiť alebo na turistiku. To je všetko, čo potrebujem na uzdravenie mojej duše.

f5234ca1ab84ce04b54deb1135830c8a

Ak by si dostal mesiac dovolenky, čo by si najradšej chcel robiť?

Changmin: Wow, to znie ako sen (smiech). Myslím, že by som na týždeň išiel do chrámu, vyčistiť si hlavu a odpočinúť si. Chodil by som každé ráno na turistiku, na ryby a jedol jedlo, ktoré by mi chrám poskytol. Takisto by som chcel cestovať s priateľmi a batohom na chrbte. Keď mi moji spolužiaci rozprávajú o svojich zážitkoch z cestovania, závidím im. Jedného dňa by som rád precestoval Európu s ničím iným, len s batohom prehodeným cez ramená.

Prečo pracuješ tak zapálene pre “Our Neighborhood´s Master of Variety and Sports“?

Changmin: Ani ja som si nemyslel, že by som sa k show tak pripútal, keď som začínal. Zistil som, že som celkom súťaživý chlapík. (smiech) Niekedy sa zraním počas tréningu alebo hry, ale všetko zabudnem v momente, keď začne natáčanie. Je to veľká zábava. Všetci ľudia, s ktorými pracujem, napríklad Hodong, sú pre mňa naozaj ako rodina. Dobre sa spolu bavíme a cítim sa skôr, akoby sme sa stretávali v športovom klube, než kvôli filmovaniu show.

Čo je na tom také zábavné?

Changmin: Predovšetkým to, že ľudia, ktorí si skutočne užívajú športy, sa môžu stretnúť a pustiť sa do rôznych disciplín. Kvôli môjmu zaneprázdnenému rozvrhu som nikdy nemal čas venovať sa nejakému športu. Nie je nič, čo by som mohol robiť dlhší čas okrem tancovania, ale myslím, že show “Our Neighborhood´s Master of Variety and Sports“ veľmi pomohla môjmu mentálnemu zdraviu. V týchto dňoch to máme tvrdé pri zdokonaľovaní našich basketbalových schopností, ale už sa neviem dočkať, čo nás čaká ako ďalšie.

Zdá sa, že natáčanie “Our Neighborhood´s Master of Variety and Sports“ spôsobilo v tvojom živote celkom veľkú zmenu.

Changmin: To je pravda. V minulosti som uprednostňoval stabilitu, ale od účinkovania v show som sa stal otvorenejším. Cítim, že pravidelnejšia komunikácia s ľuďmi ma robí extrovertnejším.

Mohli by sme to interpretovať tak, že tvoje nespevácke aktivity prinášajú do tvojho života nový druh zmien?

Changmin: To, že som skúsil niečo nové v oblasti variety, má na mňa pozitívny efekt. Samozrejme toto je pravda, ak si zachovám svoje korene ako TVXQ Max Changmin. Hoci som na začiatku mal z hrania strach, som si istý, že nové výzvy a skúsenosti mi pomáhajú rásť a vedú ma smerom, ktorý je pre mňa prospešný.

e4891cb5cbbc054f0e8f62a02809a9d2

 

Ako dlho trvá stať sa priateľom Shim Changmina?

Changmin: Na túto tému mám toho veľa čo povedať. Síce je pravda, že v prítomnosti cudzincov som trochu hanblivý, nie je tak ťažké sa ku mne dostať bližšie. Keď sa stretávam s takýmito nedorozumeniami, cítim sa trochu smutný. Uprednostňujem počúvať druhých ľudí, než rozprávať o sebe. Keď som sa spoznal s Kyuhyunom, povedal mi: ´Prečo nikdy o sebe nehovoríš?´ Myslím, že to je väčšinou ten prípad, keď mám pocit, ako som sa s niekým zblížil, ale ten druhý to možno nepociťuje rovnako. Takže v týchto dňoch sa viac snažím ukázať ostatným tú stránku mojej osobnosti.

Necítil by si sa lepšie a menej vystresovaný, ak by si o všetkom, čo ťa trápi, hovoril s tvojimi blízkymi?

Changmin: Ja viem, však? Myslím, že som býval presvedčený, že musím vždy rešpektovať ostatných. Môže to byť tým, že moja osobnosť je proste taká. Alebo preto, že môj spoločenský život začal tak skoro. Ale v poslednom čase som sa veľmi zmenil. Som lepší vo vyjadrovaní toho, čo sa mi páči, alebo nepáči.

Bol si iba teenager, keď TVXQ debutovali. To je vek plný snov a vecí, ktoré túžiš dosiahnuť. 

Changmin: Na začiatku debutu som sa niekedy strácal v myšlienkach: ´Prečo nemôžem proste žiť normálny život ako všetci moji priatelia?´ To bolo napriek faktu, že som si vtedy užíval obrovské množstvo popularity. Ale ako čas plynul a ja som strávil dlhší čas ako TVXQ Max Changmin, začal som sa pýtať sám seba: ´Ak by som sa nestal členom TVXQ, aký by bol teraz môj život?´ TVXQ je najúžasnejší dar a veľké šťastie v mojom živote. Aj keby som mohol cestovať späť v čase, znovu by som si zvolil život člena TVXQ.

Už to je 10 rokov od debutu a tak sa ti veľa vecí musí mihať pred očami. Spomínaš si na nejaké dobré či zlé časy za tých 10 rokov?

Changmin: Tri roky hneď po debute boli najťažšie. V tak mladom veku si nemyslím, že som bol schopný zvládnuť skutočnosť, že som prešiel od normálneho študenta k osobe, ktorá bola stredobodom mnohých ľudí. Cítil som sa hrdý kvôli pozornosti a láske našich fanúšikov, keď som vyšiel na svetlo. Ale skleslosť, ktorá nastúpila, keď ten moment pominul a ja som bol znovu sám, bolo príliš ťažké zvládnuť. Mal by som to nazvať akýmsi zmyslom pre uvedomenie si, ktorý prichádza s novým prostredím? Ak o tom popremýšľate, je to niečo, čo nikto iný za vás nevyrieši. Ale čas mi pomohol všetko zvládnuť. Zvykol som si na nový život a staval si pre seba ciele, čo mi pomohlo užiť si viac pódium a zažiť šťastnejšie momenty v mojom živote. Odvtedy som si vážil a nachádzal radosť v státí na pódiu ako TVXQ Max Changmin. Takže, čo sa snažím povedať je, že práve teraz, práve v tomto momente, som naozaj veľmi šťastný.

aca535ca06dec0d6472efc211475f585

 

Teraz máš okolo seba viac juniorov, ako seniorov. Aký je to pocit?

Changmin: Som šťastný, pretože o tom premýšľam ako o získaní viac priateľov, než získaní juniorov. Som stále mladý, nie? (smiech) Príde čas, keď nebudem tak populárny, ako som teraz a príde tiež čas, keď nebudem schopný stáť na pódiu a predvádzať vynikajúce predstavenie kvôli môjmu veku. Donedávna som nezvykol o takýchto veciach premýšľať, ale tieto myšlienky sa mi objavujú v hlave, keď sledujem mojich juniorov vystupovať. Ale necítim sa iba smutný, keď o tom premýšľam. Začal som to pomaly akceptovať. Tak to je. Ale stále budem pokračovať a čo najviac sa snažiť pri vytváraní úžasných vystúpení ako člen TVXQ.

Je niečo, čo túžiš dosiahnuť v budúcnosti ako TVXQ Max Changmin?

Changmin: Som si istý, že to tak majú všetci speváci, ale som odhodlaný tvoriť vynikajúcu hudbu. Verím, že sme doteraz celkom úspešne predvádzali naše unikátne farby. Ale rád by som bol viac uznaný ako umelec, pretože uznanie je niečo, čo by som mal očakávať, nie? Preto vždy premýšľam nad vyskúšaním nových žánrov hudby. S Yunhom sa o tomto veľa rozprávame.

Takže hádam, že v ďalšom albume TVXQ by sme mali očakávať túto stránku?

Changmin: Samozrejme. Nesklameme.

Čo je práve teraz najvzácnejšie pre Maxa Changmina?

Changmin: Rodina, Yunho, fanúšikovia, kolegovia, ktorí ostali po mojom boku, priatelia, láska, čas na odpočinok, peniaze. Celkom dlhý zoznam, nie? (smiech)

Strávil si viac ako 10 rokov svojho života s U-Know Yunhom. Je tu niečo, čo by si mu rád odkázal?

Changmin: Keďže sme si tak blízki, neukazujem často svoje pocity, ale som mu vždy vďačný. Som mu vďačný za to, že je po mojom boku a proste… Bol by som rád, ak by sme takto ostali. Yunho! Držme spolu až do konca! (smiech)

Nemôžeš vynechať svojich fanúšikov, ktorí s tebou boli 10 rokov.

Changmin:  Som si istý, že fanúšikovia sú v mnohých veciach sklamaní, čo sa týka mňa. Pretože nie som príliš dobrý vo vyjadrovaní vďačnosti. Naozaj chcem povedať fanúšikom, ako veľmi sú vzácni a ako veľmi sa dotkli môjho života. Nie som dobrý vo vyjadrovaní takýchto pocitov, ale skutočne ich milujem.

d94ebb482190069e6b724186ea8eb49c

 

Na čo by sa Shim Changmin spýtal Maxa Changmina a aká by bola odpoveď Maxa Changmina?

Changmin: Rád by som sa spýtal: „Max Changmin, aký máš životný cieľ?“ To je otázka, ktorú sa ma počas interview často pýtajú. Ale stále si nie som istý, ako by som na ňu mal odpovedať. Dlho a poctivo som o tom premýšľal a prišiel som k záveru, že nemusím žiť s konečným cieľom v mojom živote. Verím, že ak zo seba dám to najlepšie a užijem si, čo robím, či už som na pódiu ako člen TVXQ alebo cvičím či účinkujem vo variety show, budem žiť šťastný život. A som si istý, že na konci tohto šťastného života budú na mňa čakať skvelé výsledky, či už som bol ten, ktorý ich tam zasadil alebo nie, správne?

 

 

Zdroj: dongbangdata.net
Pro DBSK CZ přeložila: voldeminnie29

