[Trans] 140218 Kim Jaejoong pre magazín Nylon


Postoj

O: Aký máš pocit z toho, že si na obálke magazínu Nylon?

Jaejoong: Je mi vždy potešením byť zobrazený na obálke magazínu. Ale tak nejako sa obávam, pretože som nabral trochu váhy, keďže je hneď po lunárnom Novom roku. V každom prípade, trochu som usmernil sám seba pred photoshootom. Zvyčajne jedávam neskoro v noci, ale včera som to vynechal. Niektorí môžu ignorovať kontrolovanie nočných chutí na jedlo. Pre mňa je to však niečo, čo potrebuje naozaj veľké odhodlanie. Práve kvôli povahe mojej práce by som sa mal udržiavať v dobrej kondícii a to je celkom ťažké.

O: Ako som hľadal novinky o tebe na internete, ´papuče´ a ´samgyupsal´ sa vynárali odvšadiaľ. Zvykneš si sám vyhľadávať nové články o sebe?

Jaejoong: Hoci nie ja sám zámerne, veľa ľudí mi posiela odkazy. Vtedy som sa len nedbalo obliekol a išiel von zajesť si samgyupsal (kórejské bravčové mäso, pozn.red.) pred môj dom. Ale kvôli tomu článku ma kontaktovalo veľa priateľov. Odteraz si už neobujem papuče a nepôjdem blízko domu jesť samgyupsal, haha.

O: Kedykoľvek čítam články tohto typu, mám pocit, že ľudia vždy súdia podľa prísnych štandardov, ktoré sa však vzťahujú iba na celebrity.

Jaejoong: Niekedy počujem divné veci len preto, lebo som celebrita. Niektorí mi povedia:„Keďže si verejná osobnosť, zdržiavaj sa v súkromí a správaj sa opatrne.“ Napríklad sú zverejnené fotky celebrít v pouličných stánkoch s nadpisom ako “tajné rande“. A takisto ak pôjdu na vkusnejšie miesta, stane sa to klebetou.

nylon01

 

O: Tiež sú články, ktoré pošpinia hviezdy pre nič za nič, len aby získali pozornosť ľudí.

Jaejoong: To je pravda. To je naozaj nesprávny koncept. Ohovoríš ich len preto, že sú odlišní od teba. Nikdy nie je zlé pre hviezdu správať sa ako hviezda. Takže teraz som imúnny proti takým článkom, ktoré ma očierňujú. Samozrejme, nebolo na začiatku ľahké dostať sa cez to, ale v týchto dňoch sa už neobťažujem venovať im pozornosť. Myslím, že v tomto prípade tomu musím čeliť s nadhľadom.

O: Ale bolo tam aj veľa vtipných komentárov, hoci to bolo myslené ako “očierňujúci článok“.

Jaejoong: Spomínam si, že som sa dlho smial nad komentármi typu “Reportér je sasaeng fanúšik?“ a “To nemá ten reportér nič na práci?“
Podľa mojich odhadov bol reportér ohúrený Rolls Roycom, ktorý predtým ešte v živote nevidel a odfotil si ho a vtedy som náhodou vyšiel z reštaurácie so samgyupsal. Pretože keby naozaj chcel zachytiť mňa, odfotil by ma ako jem samgyupsal a nie Rolls Royce.

O: Takže ako by mala podľa teba hviezda vyzerať?

Jaejoong: Myslím, že hviezda by mala mať aj hviezdny život. Všetky veci, ktoré robí verejne alebo v súkromí, musia byť finančne hodné mena. Takým spôsobom môže produkovať aj trendy a vysokokvalitnú hudbu, nie? Nikdy nepochopím, prečo by hviezdy mali byť kritizované za vlastnenie drahých, luxusných áut. Nemusia vložiť všetky svoje peniaze na bankový účet a žiť z úročenia. Nevravím, že sa musia vychvaľovať svojím bohatstvom, ale majú právo užívať si životný štýl, ktorý je primeraný ich menu.

nylon04

 

Inšpirácia

O: Je skvelé, že robíš tak široké pole aktivít sám, menovite herectvo, hudbu, dizajn a dokonca aj podnikáš.

Jaejoong: Myslím, že som schopný zapojiť sa do rôznych oblastí, pretože ak mám niečo, čo rád robím, prekypujem obrovským množstvom entuziazmu v porovnaní s priemernými ľuďmi a mám šťastie pri budovaní vzťahov, hoci som nezískal profesionálne vzdelanie. Dôvodom, že som schopný dať moje záľuby do pohybu je požičanie si rúk tých najlepších expertov v oblasti. Keď to zhrniem, mám hlavne šťastie v budovaní vzťahov. Haha.

O: Objavil si niekedy talent alebo schopnosť, o ktorej si ani nevedel, že ho máš?

Jaejoong: Rýchločítanie. Ako dieťa som neznášal čítanie kníh. Ale ako som sa prinútil rozvíjať tento zvyk, po určitom čase som sa stal rýchlym čitateľom. Možno kvôli tomuto dokážem veľmi rýchlo pochopiť scenáre.

O: Bol si niekedy nervózny alebo si pochyboval o svojom talente?

Jaejoong: Vždy mám kvôli tomu obavy. Hoci som skúsil hudbu, hranie, dizajn atď, veci, ktoré sa dejú teraz vo vnútri týchto oblastí, budú pre mňa stále nové.

O: Je tu ešte nejaká iná oblasť, ktorú by si chcel vyskúšať?

Jaejoong: Osobne veľmi rád pozerám variety show. Ale je škoda, že nemám možnosť objaviť sa v nich. Odhliadnuc od hudby a hrania, tak veľmi si prajem ukázať verejnosti moju veselú povahu. Okrem tohto by som rád získal kuchársku licenciu. A tiež dúfam, že niekedy v budúcnosti vydám knihu.

nylon02

 

O: Počul som, že si vynikajúci vo varení.

Jaejoong: Vynikajúci? Som v rozpakoch. Rád jem neskoro v noci a varím si pre seba. Povedal som, že by som rád získal kuchársku licenciu. Chcel by som, aby to bolo mojou prednosťou, nie iba hobby.

O: Ak máš plány vydať knihu, to znamená, že píšeš pravidelne.

Jaejoong: Čmáram si poznámky, ale veľakrát ich vyhodím, pretože sa mi nepáčia. Namiesto toho píšem rýchlo, ak sa jedná o slová k piesni, čo ma robí plodným textárom.

O: Aké sú tvoje obľúbené slová?

Jaejoong: “Svetlo“ a “Nebo“. Obe majú taký jasný pocit, ale zároveň môžu byť použité aj v temnom ponímaní. Ak ti niekto povie: “Dúfam, že pôjdeš do neba“, na jednej strane to znie dobre, ale na druhej je to celkom desivý pocit. Vlastne tieto dve slová používam vo svojich textoch celkom často.

Motív

O: Tvoje tetovania sú veľmi pôsobivé. Aký majú význam?

Jaejoong: Túžba môjho budúceho ja a veci, ktoré si chcem zapamätať. Tiež mám vytetované mená Yoochuna a Junsua. Tetovania na mojej hrudi sú ´Always Keep the Faith´ a ´Deferto Neminem´. Keď som odišiel z SM a prešiel k C-JeS, prvá vec, ktorá mi napadla, bolo “Neobviňuj druhých“. Pretože vtedy som stále vinil iných, hoci to mohla byť situácia, ktorú som spôsobil ja a moja chyba. A to ma tak veľmi stresovalo. Preto som sa rozhodol vytetovať si ich na telo a začal som sa cítiť pohodlne, keď som tú vinu preniesol na seba.

nylon03

 

O: To je veľká vec, že máš vytetované aj mená členov.

Jaejoong: Pretože oni sú tí, s ktorými strávim celý svoj život. Yoochun má tiež niečo vytetované, ale Junsu nie. Haha. Pretože je kresťan a tiež jeho rodičia sú veľmi proti tomu. Tak som mu povedal, že nemusí podstúpiť tetovanie, keďže musí opatrovať svoje telo, ktoré mu dali rodičia, ale že potom vytetujem naše mená na jeho auto. Na to odpovedal: „Nikdy na moje auto! To si ich radšej vytetujem na telo.“ Haha. Ani netušíte, ako veľmi som sa nad tým smial.

O: Nevedel som, že si tak výrečný. Bol by si dobrý rádio DJ.

Jaejoong: To by bolo dobré, ak by sa naskytla príležitosť. Ale neviem, či by som sa vedel ovládať, keby som rozprával vo vysielaní. Zvyknem totiž hovoriť bez obmedzovania. Nemohlo by to byť live vysielanie, ale nahraté, však? Haha.

O: Počul som, že sa poznáš s mnohými ľuďmi v šoubiznise. 

Jaejoong: Sme si blízki s Rainom. V týchto dňoch kvôli zaneprázdnenosti spolu nehovoríme často, ale udržujeme kontakt cez Kakaotalk. A tiež sa dobre poznám s inými hercami, ako Lee Jeong Jin a Park Ji Bin. Často sa rozprávame o drámach a filmoch. Nedávno sme sledovali filmThe Terror Live a hovorili o slobode prejavu. Aj Jang Geun Suk je môj blízky priateľ. Raz som hosťoval na jeho fanmeetingu. A on tiež prišiel na môj koncert, kde sme sa úprimne rozprávali na pódiu a hrali hru.

nylon05

 

O: Čo zvyknete robiť, keď sa stretnete s priateľmi?

Jaejoong: Veľa sa rozprávam s Geun Sukom. Pretože sme veľmi zhovorčiví. Haha. Ale ak je s priateľmi, ktorých nepoznám, už hovorím menej. Som hanblivý a nemám rád ten pocit, že sa vnucujem do ich rozhovoru.

O: Je niečo, čo by si rád tento rok dosiahol?

Jaejoong: Nemal som doteraz príliš čas venovať sa písaniu hudby. Takže sa počas marca sústredím na skladanie. Proste chcem nejaký čas pre seba. Ale nikdy si neobujem papuče a nepôjdem von pred môj dom jesť samgyupsal, i keď si dám prestávku. Hahaha.

Vzťahy

O: Tvoj posledný album stále žne nadšené reakcie. Čo je podľa teba príčinou?

Jaejoong: Asi preto, že to bol môj prvý sólo album za celých 10 rokov mojej kariéry. Premáhajú ma emócie, kedykoľvek hovorím o svojom sólo albume, pretože som sa odhodlal k rockovému albumu, odkláňajúc sa tak od žánru, na ktorý som bol zvyknutý. Taktiež sa cítim veľmi polichotený, že album získava toľko lásky. Aj keď mi niekto povie, aby som s tým nebol spokojný, stále budem vďaka tomu potešený. WWW je môj najvzácnejší album.

O: Odkiaľ čerpáš inšpiráciu?

Jaejoong: Nedávno počas photoshootu som zažartoval: „Zdá sa, že nemôžem dobre písať, pretože som teraz príliš zdravý.“ Každý umelec žije s prázdnotou, ktorá nikdy nemôže byť zaplnená. Je to už dlhá doba, kedy som sa cítil prázdny. Ale taktiež to znamená, že žijem tak zábavne.

nylon06

 

O: Mne to znie, že si trochu osamelý.

Jaejoong: Existujú prázdne miesta, ktoré nikdy nemôžu byť zaplnené. Aj keď pracujem a žijem šťastne, odrazu sa mi do cesty postaví osamelosť. Možno sa každý cíti rovnako.

O: Si rýchly v písaní hudby, správne?

Jaejoong: Nie som žiaden génius. Napíšem tucty slov a zhrniem ich dokopy. Myslím, že pokiaľ ide o texty, je dobré, že môžem použiť širokú škálu slov. Pretože nikto ma nezastaví, i keď píšem úprimne alebo iba akoby som hovoril o všeličom. Písanie hudby je naozaj fascinujúca práca.

O: Okrem skladania sa zaujímaš aj o DJ-stvo.

Jaejoong: Keď som bol navštíviť Geun Suka, ukázal mi svoje DJ-ské schopnosti. Tak som to skúsil. Bolo to ľahšie, než som si myslel a mal som pocit, že mi to sedí. Ale poznáte moju povahu. Ak to začnem robiť, budem v tom tak dobrý. Takže by som tým nemal byť príliš pobláznený. Pretože sa obávam, že by som chodil do klubu každý deň a robil pre nich DJ bez odpočinku. Haha!

nylon11

 

O: Čo pre teba znamená fanúšik?

Jaejoong: Želám si dýchať spolu s nimi, vídavať sa navzájom rovnako, ale s vyhradeným správaním. Preto zvyknem byť zhovorčivý na svojich koncertoch. Pretože milujem viesť srdečné rozhovory s mojimi fanúšikmi. Proste úprimné.

O: Čo by si chcel povedať fanúšikom, ktorí ťa nepretržite 10 rokov podporovali?

Jaejoong: Čas plynie a svet sa mení. Ľudia sa menia a aj ja sám sa mením. Nemôžete zabrániť tomu, aby sa ľuďom zmenili názory. Ale aj napriek tomu verím, že moji fanúšikovia, ktorí ma 10 rokov podporovali, sa nezmenia, pretože ich láska je úprimná. To je tiež dôvod, prečo sa aj ja vždy snažím byť k nim úprimný.

 

 

Zdroj: jyj3.net
Pro DBSK CZ přeložila: voldeminnie29

