[Trans] 140223 TVXQ interview pre Star 1: Nie je potreba žiadnych slov. Toto je TVXQ.


cf513f9fgw1edp593n0owj21kw14knfp

Existuje skupina, ktorá už len svojím menom dodáva ľuďom pocit dôvery. TVXQ, ktorí debutovali 26. decembra 2003 a v roku 2013 oslávili svoje 10. výročie, je tím, ktorý svoje bytie a prítomnosť stavia na obdiv dokonca aj bez potreby konkrétneho predstavovania. I keď ich všetci uznávajú ako “Top of Top“, títo dvaja muži ostávajú tak skromní, až použitie prídavných mien ako “najlepší“ bledne v porovnaní s ich dokonalosťou. Obaja to sú neobyčajní muži, dokonca ešte krajší, než ako ich verejnosť pozná.

3d253880354b4df977607cb72e1126e6

O: Už je to mesiac, čo sa TVXQ vrátili na scénu so Something. Keďže je to album vydaný po tom, čo strávili pamätný rok pre ich 10. výročie, zdalo sa, akoby v tom bola nejaká neznáma symbolika. Konkrétne, súdiac podľa ich prekvapených výrazov, keď vyhrali 1. miesto v hudobných show, stále si vážia prvé miesta tak ako predtým, i keď už vyhrali nespočetne veľakrát. To zanechalo hlboký dojem.  

Changmin: Zdá sa, že čas letí rýchlejšie, než som si myslel. Je to škoda. Užíval som si to. Tentoraz som počas propagácií toho veľa získal. Nerozšírili sme vďaka vynaliezavej novej forme hudby a imidžu do určitej miery naše základy? Práve preto to bol úžasný pocit. A ešte sme aj vyhrali 1. miesto. Úprimne, bol som naozaj prekvapený.

Yunho: Po dlhom čase sme mali znovu comeback. V porovnaní so skvelým pocitom z cien som bol skôr extrémne dojatý z neustálej lásky, ktorej sa nám už 10 rokov od každého dostáva. Spomenul som si na mnohých fanúšikov a štáb, ktorý kvôli nám tvrdo pracuje.

2939d3d4a08fd7ebc950dc64b318e212

O: Hoci Something oživilo už existujúcu farbu TVXQ, je to taktiež pieseň vytvorená, aby zaujala masy. Počula som, že TVXQ sami povedali, ako veľmi sú s touto piesňou spokojní. 

Changmin: Zdalo sa, že by sme mali verejnosť osloviť prístupnejším a priateľskejším spôsobom než v minulosti. Bol som toho názoru, že nehľadiac na to, či to boli vizuálne aktivity, ktoré môžete vidieť, alebo audio aktivity, ktoré môžete počuť, takýto typ postupu je potrebný.

Yunho: Ja mám rád žánre ako swing alebo funky. Stretli sme sa s producentom Yoo Young Jinom a zdalo sa, že sme vytvorili vysokokvalitný album bez toho, aby sme stratili našu unikátnu farbu. Chcel som každému týmto albumom ukázať, že okrem nášho existujúceho TVXQ štýlu sme schopní dosiahnuť mnoho ďalších rozličných štýlov.

f2ca49194f5ad8f639145f3d2597526a

O: TVXQ, ktorí prešli za 10 rokov dlhú cestu, sú tím, ktorý každému v týchto dnešných, rýchlo sa meniacich časoch dokazuje, že “Klasika je večná“.

Yunho: Život speváka je krátky. Keď vidím, ako sa veľa priateľom tam vonku darí, tiež sa zdá, akoby sa mnohí juniori rýchlo vzdávali. Zažili sme väčšinou búrlivé časy, keďže sme debutovali tak mladí, ale cítim, že ak by speváci ako my pracovali tvrdšie, neukázali by sme tak týmto juniorom jasnejšiu budúcnosť? Lepšie povedané, chcem si zachovať našu pozíciu tým, že budeme seniormi, ktorí sa dokážu stať zdrojom sily pre juniorov. A tiež chcem byť spevák, ktorý bude vystupovať pre masy ako umelec dlhý čas. Takisto by bolo skvelé, ak by sa mohla zvýšiť aj úroveň fanúšikovskej kultúry. Vtedy si pomyslím, nie je možné, aby sa skupiny ako my, ktoré sú na scéne už 10 rokov, stali dobrými vzormi, ktoré stále pokračujú vo svojich aktivitách? Pretože ak by to tak bolo, juniori takisto splnia svoje aktivity s myšlienkou, že musia pracovať usilovnejšie.

Changmin: Takisto sa obávam o krátku životnosť idolov a v skutočnosti existuje veľa takýchto prípadov. Chcel som dokázať, že aj v tejto meniacej sa dobe nájdete prípady, pre ktoré to neplatí. Aj keď tu je možnosť, že s pribúdajúcimi rokmi nebudeme tak známi ako teraz, bolo by skvelé, ak by sme sa mohli stať vzormi pre tých, ktorí k nám vzhliadajú. Chcem ostať takým spevákom.

24c05aee12d5c15859cba254f329d128

O: Hoci sú všetci speváci, medzi mladšími spevákmi majú TVXQ určité postavenie, takže sa stali zdrojom cieľov a idolmi týchto juniorov. Tiež existuje veľa spevákov, ktorí debutovali kvôli tomu, že mali TVXQ ako vzory. 

Yunho: Schopnosti sa dajú zlepšiť, ale charakter sa nemusí. Podľa toho, ako niekto vedie svoj život, 100% sa môže stať 200%. Nateraz sú juniori vo veku, kde sa musia sústrediť sami na seba. Ako získajú viac skúseností a ich náhľad sa kúsok po kúsku rozšíri, budú môcť kráčať spolu s ľuďmi po ich boku a vytvoriť zaujímavé momenty. Takýmto spôsobom sa dajú nahradiť aj moje nedokonalé stránky.

Changmin: Som naozaj prekvapený, že slová, ktoré poviem a veci, ktoré urobím, majú vplyv a efekt na ostatných ľudí. Preto musím byť opatrnejší a premýšľať nad svojimi činmi dvakrát, než hocičo vykonám.

0c7e448cd0c6806fcade452bd9b58b75

O: V tom prípade, keď ste dosiahli 10. výročie, premýšľate aj nad tým, čo bude o ďalších 10 rokov?

Yunho: Samozrejme, že nad tým premýšľam. Myslím, že budem stále súčasťou TVXQ a predvediem svoju novú stránku. Až na to, že nezabudnem na vlastnú úlohu ako Jung Yunho. Chcem sa stať človekom, ktorý môže poskytnúť mnohým ľuďom sny a nádej. Stalo sa, že som dostal list, v ktorom mi hovorili, ako im dodávam energiu a povedali si, že budú pracovať tvrdšie. To naozaj zasiahlo moje srdce a myslel som na to, že musím byť ešte úprimnejší v tom, čo robím.

0fbc19f463b166f43d8f2c33d8b113a0

O: TVXQ vždy predvádzali svoje rozmanité stránky. Ale i tak každý stále očakáva váš nový vzhľad.

Changmin: Pretože spoločnosť a štáb stále prichádzajú s novinkami, pomáhajú nám rásť a sme vďaka tomu schopní chopiť sa výziev a skúsiť nové veci. Som za to vždy vďačný, že máme ľudí, ktorí nás podoprú a podporia.

Yunho: Bolo by to klamstvo, ak by sme povedali, že nepociťujeme pri hľadaní nových vecí žiaden nátlak. A ja nepretržite dumám nad otázkou, ako zobraziť moje nové stránky. Myslím, v porovnaní s hocičím iným, nie je dôležité byť schopný chopiť sa toho, čo chcem robiť a toho, čo ľudia dúfajú, že budem robiť, a nájsť medzi obomi dobré vyváženie?

e433536729f1d58134d3aba6c5206017

O: U-Know Yunho, ktorý bude mať čoskoro 30 rokov, a Max Changmin, ktorý sa práve nachádza v druhej polovici svojich 20. rokov. Zdá sa, že máte rôzne myšlienky ohľadom starnutia.

Yunho: Ja som v pohybe a tvrdo pracujem na dokončení toho, čo som si skoršie naplánoval a blížim sa k druhej fáze. Teraz je mojím gólom vyplniť si sny do budúcnosti. Nezmenili sa odvtedy, čo som mal 19. Iba sa skonkretizovali.

Changmin: Doteraz som to nedokázal reálne vnímať. Možno iba do tej miery, že sa zväčšil počet mladších priateľov? Necítim, že by sa diala nejaká obrovská zmena. V minulosti som si niekedy pomyslel, že by bolo super, ak by som rýchlo zostarol, ale teraz, keď sa to naozaj stalo, nepríde mi to tak. (smiech) Vlastne, aj keď budem mať 30, pravdepodobne sa nič nezmení. Hoci veci môžu byť iné na miestach, kde je potreba formality, zdá sa, že sa nebudem zámerne správať dospelo alebo predstierať, že mám väčšie bremeno na ramenách len preto, že som starší.

ca1affcb463763035568e668d3da32ef

O: Pred časom si TVXQ zvolili “vynaliezanie“ a “bungee jumping“ ako osobné veci, ktoré by chceli dosiahnuť.

Yunho: S priateľmi hovorím v normálnom živote o vynaliezaní často a tiež o rôznych nápadoch. Moje sny o vyrábaní a vynaliezaní vecí sú naozaj veľké. Tiež by som chcel získať mnoho certifikátov/licencií. Bola by to zábava, ak by som získal napríklad licenciu z badmintonu alebo potápania a učil to iných ľudí.

Changmin: Ak by sa naskytla príležitosť, chcem vyskúšať bungee jumping. Raz sme boli v Amerike a skočil som voľným pádom z budovy vysokej asi 100 metrov v Las Vegas, ale nestihol som skúsiť aj bungee jumping. Bolo by skvelé, ak by som mal voľný čas vycestovať do zahraničia a zažiť to.

6ac2c1f1214a061b8b48eee1aeb7fa3d

O: Meno Maxa Changmina sa nedávno objavilo v rebríčku najlepšie vyzerajúcich mužských idolov zvolených v jednom TV programe. Konkrétne percento podpory od mužov v ich 20. rokoch bolo pekne vysoké. 

Changmin: Je to dobrý pocit, že priazeň od mužov je vysoká. Tiež som sa niekedy pozrel na seniorov a pomyslel si, že vyzerajú dobre dokonca aj z pohľadu muža. Je skvelé, že som sa takouto témou stal aj ja.

 

 

 

Zdroj: wearetvxq.com
Anglický preklad: mug_ping
Pro DBSK CZ přeložila: @voldeminnie29

