[Interview] 150520 Junsu – rozhovor pro Singles Magazine (Červen 2014)


13.To China film Happy Camp 140622

Mysleli jsme si, že v Macau je jasno a vlhko, ale ve skutečnosti bylo zataženo a občas pršelo. Čekali jsme přeplněné město, ale stačilo zajít jen o uličku dál a mohli jsme zažít pohodový klid. Ulice byly lemovány mnoha značkami, ale když jsme se otočili, ocitli jsme tváří v tvář kamenným budovám jako z Evropy. Macao a naše očekávání byla velmi odlišná.

Kim Junsu byl ten, kdo zvolil Macao jako místo pro focení. Tento photoshoot byl zároveň prací a dovolenou s důvěrným pracovním kolektivem. „Asijské Las Vegas, město, ve kterém slunce nikdy nezapadá. Naopak když přijde noc, město se stává živějším. Mám rád tento typ atmosféry.“ Již od základní školy si představoval svůj život zpěváka. Pro hvězdu, která strávila svá 20. léta tak, jak si je představoval jako dítě, Macao bylo město, co mu připomínalo vroucí chvíle, které zažil.

„Když nad tím přemýšlím, rok předtím, než jsem sem přijel, jsem nebyl schopný odpočívat.“

9b7696952edb299e9d86cfc30c7569c4

Před rokem byl Kim Junsu na JYJ koncertě v Tokyo Dome. Během tří koncertů naplnili Tokyo Dome se 150 000 lidmi z celého Japonska.

Poté přišel muzikál Elisabeth, který mu získal cenu nejlepšího muzikálového herce v Korea Musical Awards. Následovalo jeho druhé sólové album, Incredible, které okamžitě po svém vydání obsadilo první místa iTunes charts v 8 zemích včetně Singapuru a Japonska a bylo 5. na Billboard World Album Chart. A také vystoupení, která opět potvrdila jeho moc v prodeji lístků – Ballad & Musical koncert a originální muzikálová produkce December. Byl to rok, ve kterém nám ukázal, že přesně ví, co chce a čeho talentovaný umělec jako on může dosáhnout.

Deset let od jeho debutu. Krajina se změnila a z chlapce se stal mladý muž. Kimu Junsuovi nesedí slovo ‚vzrůst‘, protože jeho vytoužený cíl není prostě jen ‚stoupání‘. Ve světě Kima Junsua bylo posledních 10 let dobou vzrůstu vodorovného.

Třídenní dovolená předtím, než učiní kroky vstříc dalšímu vrcholu. S našimi čtenáři sdílíme vřelost z ‚December‘, která v něm stále zůstává, a také náš rozhovor.

21cf8889e25ed41a67372c49e774ed96

Muzikál ‚December‘ skončil. Na co jsi myslel poté, co jsi dokončil tyto show?
Měl jsem to udělat, nebo jsem to neměl udělat; byla to produkce, kvůli které jsem se trápil. Mám opravdu rád písničky Kim Kwangsuka, ale bál jsem se, jak zapadnou do muzikálu a navíc existuje jakási předpojatost vůči jukebox muzikálům (pozn.př.: muzikály, které používají již existující popové písně). Měl jsem strach kvůli vzpomínkám na strasti, když jsem hrál v originálním muzikálu. Není to píseň, ale muzikál, co vyžaduje hraní s množstvím mluveného textu. Nicméně když jsem odebral starosti o to, zda to bude úspěšný muzikál či ne, myslel jsem si, že by to mohl být muzikál, ze kterého bych se toho mohl spoustu naučit. Po dokončení si myslím, že teď mám muzikály ještě raději. Od začátku ‚December‘ se scénář neustále měnil a také obsahoval mnoho těžkých prvků, ale překvapivě jsem si tento proces velmi užíval. Normálně, když se muzikál blíží ke konci, mám pocit, že jsem tak unavený, že se nějakou dobu nebudu moci objevit v dalším muzikále. Ale po ,December‘ jsem chtěl okamžitě začít další produkci. Jako muzikálový herec jsem také překonal své předsudky.

Jaké předsudky jsi měl?
Myslel jsem si, že pokud muzikál není skrz na skrz zaplněný písničkami, ještě není čas roli v něm přijmout. Muzikály rozhodně obsahují herectví, ale já to dělám kvůli hudbě. Pokud se mě někdo zeptá: „Proč nehraješ v drama?“, odpověděl bych, že jsem si nejvíce sebejistý co se týče hudby, takže muzikály jsou pro mne pohodlnější. Myslel jsem si, že bych hrál v muzikálu se zaměřením na herectví poté, co přesáhnu 30 let, ale přijmul jsem tuto výzvu dříve, než jsem si původně myslel. Na rozdíl od mého předsudku jsem se hodně naučil a vývojový proces originálního muzikálu byl velmi zajímavý.

Jak ses specificky účastnil na tomto vývojovém procesu?
Nehledě na to, kolik dobrých okamžiků licencovaný muzikál obsahuje, je těžké dosáhnout reakce. Režisér Jang Jin nashromáždil názory mnoha herců/hereček. Originální plán pro zakončení byl, že Jiwook by jednoduše obejmul Yi Yeon, ale on navrhl, aby Yi Yeon řekla:„Znova se uvidíme“ a Jiwook by řekl: „Zase se někdy setkejme.“ Objevily se názory, že v originální verzi je nejasné, jestli je to šťastný nebo smutný konec, takže přidání těchto naznačujících dialogů by bylo milé. Režisér nadšeně přijal názory lidí, a tak bylo publikum díky těmto větám schopné pochopit muzikál snáz.

30f334331f3c09b87b577cd486efc325

Co si myslíš o svém hereckém výkonu v ‚December‘?
Měl nedostatky. Byl jsem schopný brečet s ostatními, když jsem brečet musel, a byl jsem schopný smát se s ostatními, když jsem se musel smát. Takhle to vidím.

Myslíš si, že je možné, abys někdy vyzkoušel hraní v drama?
Hraní v muzikálu a hraní v drama jsou dvě naprosto odlišné věci. Být schopný hrát dobře v muzikálu neznamená, že je člověk schopný hrát dobře v drama a naopak. Do jistého bodu spolu souvisí, takže to pomoci může. Nemyslím si, že můžu říct: „Jsem schopný hrát v drama“nebo „Nejsem schopný hrát v drama“ jen díky této zkušenosti. Pokud se objeví padnoucí role, možná to zkusím. Zatím ale není ten správný čas.

Velká část publika muzikálu ‚December‘ byli čtyřicátníci a padesátníci. Co bylo to, co dojalo jejich srdce?
Moha to být jejich touha po Kimu Kwangsukovi a také fakt, že muzikál vypráví o jejich generaci. Úplně poprvé jsem slyšel smích od mužů ve středním věku. Vždycky slyšívám smích jedině od ženského publika. Nikdy jsem neslyšel, aby se muži ve středním věku smáli ‚Heo heo heo‘ tak otevřeně. Bylo to opravdu nové a úžasné.

Musel jsi mít mnoho starostí, protože tvůj hlas a styl zpěvů je tolik rozdílný od toho od Kima Kwangsuka.
Protože to bylo předělané do muzikálového stylu jsem si myslel, že to zvládnu. Mám trošku slabost pro sedmdesátá a osmdesátá léta. Moje mamka zpívá opravdu dobře a již od svého dětství jsem poslouchal písničky od zpěváků jako Lee Mija a Patti Kim, takže jsem to mohl zazpívat bez jakékoli neslučitelnosti. Po pravdě nejsem moc schopný přizpůsobit se posledním trendům. ‚Machine sounds‘ vážně nejsou můj šálek čaje.

be601c94d734cc8a9fbf7d49e67f2743

Jaký efekt měl ‚December‘ na Kim Junsuovi jako zpěvákovi?
Cítil jsem emoce starých písní a opět jsem jednou zažil pocit ‚Generace mého otce byla taková.‘Ačkoliv je to nyní trošku naivní, upřímná láska je velmi krásná.

Staré písně opravdu rozumí lásce.
Přesně tak. Mladší generace se zdá být více žalostná. Dříve nebyly žádné telefony, což bylo nepraktické, ale na druhé straně lidské emoce byly hlubší.

Mezi muzikálovými fanoušky se šeptalo: „Volby Kima Junsua jsou rozhodně odlišné.“ ‚Mozat!‘, ‚Tears of Heaven‘, ‚Elizabeth‘ a ‚December‘ – tvé výběry se zdají být výzvami, a to ukazuje, že máš sebedůvěru. Obecně řečeno, jaký typ muzikálů si vybíráš?
Ukvapené výběry? (smích) Abych byl upřímný, písně v mém prvním muzikálu ‚Mozart!‘ pro mě jako úplného nováčka byly celkem obtížné. Co nyní mohu říct naprosto jistě je, že ze všech muzikálů, které existují, je ‚Mozart!‘ po technické stránce nejobtížnější. Všichni hudebníci s tímhle souhlasí. Byl to můj první muzikál a já o nich nic nevěděl, tak jsem si myslel, že můžu tuhle výzvu přijmout. Běžně hlavní účinkující nese asi jen 50% muzikálu, a i to je dost, jenže v ‚Mozart!‘ to bylo okolo 80%. Když nad tím teď přemýšlím, byl jsem opravdu ukvapený. Můj druhý muzikál, ‚Tears of Heaven‘, byl originální muzikál a to byla také směšná situace. Byla to produkce, kterou mnoho starších herců odmítlo. Tod z ‚Elizabeth‘ byl surreální postava, a vyjádření jeho charakteru byla ohromná výzva. Když jsem řekl, že se ujmu této postavy, slyšel jsem mnoho kritiky jako „Tuto postavu musí hrát opravdu sexy muž, ty se na to nehodíš.“

27bdc8c93ce9dda6167afbbd500d56c4

Proč jsi dělal ukvapené výběry?
Nerad dělám předvídatelná rozhodnutí. Například pokud fanoušci řeknou, že vydám album v květnu nebo že příště budu dělat nějaký určitý typ produkce, chci udělat nějaký jiný typ. Mám tyhle tendence. (smích)

Spektrum emocí, které ukazuješ na pódiu je vždy úžasné. Kde jsi přišel k takové schopnosti?
Prostě přemýšlím o atmosféře a textu. Přemýšlím o pozadí písně, o mém zosobnění, textu a jeho příběhu. Nepřemýšlím jednoduchým způsobem, ale nepřemýšlím ani způsobem komplikovaným. Když jsem byl členem TVXQ, při zpívání smutných písniček jsem brečel. Myslel jsem, že je to přirozené. Ale když jsem se objevil v muzikálech, ostatní herci mi řekli, že je to výhoda.

Zdáš se jako někdo, kdo byl nápaditým dítkem, které se hodně oddávalo představám.
To je pravda, dělal jsem to hodně. Žil jsem skrze mou představivost. Na základní škole jsem si dokonce představoval, že jsem účinkoval na dvouhodinovém koncertě a poté jsem opustil pódium. Žil jsem svou představivostí, i když jsem si zpíval na záchodcích. I teď je to stále stejné. Pro tenhle photoshoot jsem se podíval na fotku Macaa a představoval si jeho atmosféru.

Co je největším půvabem muzikálů?
Pro ostatní herce by to mohl být zvuk potlesku od diváků, ale pro mě to není jen to, protože ho můžu slyšet i na koncertech. Největší půvab spočívá v možnosti žít svou rolí, a zpívání skrze emoce této role. Nezpívá XIA Junsu, ale zpívají emoce toho charakteru.

85e4e4f7eee36995ef5141fcc76fc59c

Přemýšlel jsi někdy, že bys v muzikálech pokračoval po zbytek svého života?
Cítím se tak pokaždé. Byly to muzikály, co mi umožnily stát před světem a bylo to to jedno místo, které se ke mně nechovalo nespravedlivě, takže jsem si nemohl pomoct a nemilovat je. I díky obdržení ceny za nejlepšího muzikálového herce si myslím, že budu účinkovat v muzikálech až do své smrti.

Na jakou pozici by ses umístil v hudebním světě?
Co můžu říct? Pokud se mě zeptáte, jak si vybírám muzikály, vždy jsem odpověděl, že je to o hudbě. To byla pravda. To je to proč si myslím, že lidé věří, že „i když jsou Kim Junsuovi muzikály krátké, hudba je skvělá.“ Jsou si jistí, že ponechají-li stranou scénář, vzhled a hodnotu produkce, hudba je dobrá.

Vyvinul sis u sebe od doby, kdy ses začal objevovat v muzikálech, nějakou profesní chorobu?
Nenazýval bych to až jako profesní chorobou, ale vkládám mnoho úsilí do spánku. Od opuštění TVXQ jsem se o spánek moc nestaral. I když jsem měl na druhý den nějaký rozvrh, nikdy jsem necítil tlak k tomu, abych spal. Ale nyní mám osobní pravidlo – před muzikálovou show musím spát alespoň 10 hodin. Je to jedna z povinností, kterou cítím, když vytvářím muzikál s dalšími lidmi.

Jak si udržuješ svůj hlas a fyzickou sílu?
Pro udržení svého hlasu si myslím, že spát den před vystoupením je dostatek. Co se týče mé fyzické síly, nedělám žádné škodlivé věci, jako třeba kouření. To je podle mě dostatečné.

Je to tak, že jsi to chtěl vyzkoušet, ale nevyzkoušel?
Půl napůl. Není to tak, že bych chtěl. Nemůžu a také nechci.

d459f6f61008149a918c7159348e1488

Chápu, že tvůj pohled na vnější vzhled se po ‚Elisabeth‘ změnil. Co se změnilo poté, co jsi otevřel své oči světu módy?
Nyní utrácím hodně peněz v obchodech s oblečením. Značky jako BOON THE SHOP a Corso Como si mne ‚našly‘. Pokud vyjde nová kolekce, obdržím zprávu. (smích) Abych byl upřímný, nevěděl jsem, jak je móda důležitá. Myslel jsem, že zpěvák prostě potřebuje zpívat dobře. „Tak co jestli vypadám dobře nebo ne, tak co jestli je mé oblečení hezké? Kdybych chtěl tohle, měl jsem se stát modelem.“ Takhle tvrdohlavě jsem se na to díval. Spíše než „otevření mých očí světu módy“ jsem přišel na to, že móda je součást zpěváka. Poprvé po letech jsem držel dietu a ve photoshootu, který jsem v té době fotil, jsem uviděl své nové já. Fanouškům se to opravdu líbilo. Přivítal bych své fanoušky se svými písněmi, ale být schopný jim udělat radost i touto formou bylo zajímavé, ale zároveň jsem cítil lítost. Lidé, kdo nebyli mými fanoušky, když jsem jen zpíval, začali mít rádi mé nové já. Došlo mi, že se musím o svůj vzhled starat.

Řeknu to, protože se nyní bavíme o vzhledu. Mnoho lidí, co viděli tvé pohyby boky v tanci k ‚Tarantallegra‘ se stali tvými fanoušky. Narodil ses s takhle pružnou pánví, nebo je to výsledek vyčerpávajícího tréningu?
(Manažer: Novinářky mu daly přezdívku. „Glamhip Teacher Kim Junsu“, což znamená„Glamorous Hips: Teacher Kim Junsu / Oslnivé boky: Učitel Kim Junsu“) Hahahaha. O čem to mluvíš? Předtím jsem takhle trošku tančil, ale opravdu moc jsem se styděl. Byl jsem v tom dobrý již v minulosti, ale protože jsem se tolik styděl, moc jsem to nedělal. Po ‚Tarantallegra‘ a ‚Uncommitted‘ jsem zjistil, že to není tolik trapné. Často jsem spolupracoval s americkými tanečníky, kteří tyto pohyby hodně zahrnovali, takže to byl ten důvod. A protože můj zadek trošku vyčnívá, je to více zřejmé.

72cc7249c7ba9fe5073e003776a59e88

Na své online účty nahráváš mnoho fotek svého domu. Zdá se, že se velmi zajímáš o bytový design.
Ano, velmi se o něj zajímám. Popravdě se v poslední době více zajímám o bytový design než o módu. Když jsem se před nějakou dobou přestěhoval, bylo to poprvé, co jsem si osobně navrhoval tento design. Měnit atmosféru domu skrze bytovou architekturu bylo velmi zábavné.

Podporuješ projekt ‚House of Love‘. Co pro tebe domov nebo takové místo znamená?
Takové místo je to, kam se vracím na konci dne. Postavení domů pro ty, kteří je potřebují, byl výsledek úvah o tom, co můžu udělat s penězi. Nemohou žít z darovaných peněz po zvytek svého života, takže si myslím, že naučit je jak žít nebo zařídit pro ně opěrný bod je ten správný způsob pomoci. Důvod k postavení školy v Kambodži je ten samý. Doufám, že děti tam mohou docházet do školy a sestavit si tak základ, který potřebují, aby si mohly najít své vlastní kariéry.

Existuje nějaká speciální příležitost, která tě donutila přemýšlet o konceptu sdílení?
Po opuštění mé bývalé agentury. V minulosti jsem neměl nic, za co bych mohl být vděčný. Pokud vydáme album, staneme se číslem 1, obdržíme ceny, naše koncerty budou vyprodané a pokud někam půjdeme, všichni se k nám budou chovat dobře. Na všem samozřejmě záleželo, ale nakonec se to stalo neštěstím. V této nejisté přítomnosti jsem vděčný za všechno. Můžete říci, že je neštěstí, že se nyní nemůžeme objevit ve vysílání, ale já jsem jako zpěvák dosáhl věcí, o kterých se mi ani nesnilo. Jsem vděčný za možnost vydat sólové album, a jsem vděčný, že mohu stát na pódiu jak při koncertech, tak při muzikálech. Díky této šanci členové JYJ nyní sdílejí své finance.

9186aa1c762644a7a0ac6b2bc6ecb8eb

Na dovolenou jsi jel po celkem dlouhé době. Jak „žije Kim Junsu radostně“?
Pracovat a odpočívat, poté pracovat a znovu odpočívat. To je jak žít radostně. V minulosti to byla pouze práce, práce, práce a práce. Teď odpočívám tak moc, jako pracuji. A když odpočívám, snažím se vyhýbat se negativním věcem. Existuje jedno úsloví, které praví, že nehledě na to, kolik někdo vydělává, ti šťastní jsou jeho děti, ale ta vydělávající osoba šťastná není. Nemůže mít zábavu, nemůže si užívat a nemůže žít. Slyšel jsem, že tenhle typ života je to největší neštěstí. Snažím se sám sebe odměnit tak moc, jak moc jsem pracoval. To mne uzdravuje a je to důvod, proč pokračovat v žití.

O kolik šťastnější jsi teď, pokud to srovnáš se svým starým životem?
Být schopný vyjádřit svůj názor, když něco dělám. Být schopný vědět, co dělám, ještě předtím, než mi začne rozvrh. V podstatě ten rozdíl je obrovský, protože v minulosti jsem musel dělat vše. Teď pociťuji jakousi osobní zodpovědnost při dělání aktivit. A pokud se vyskytne problém, kvůli tomuhle to není chyba nikoho jiného. A pokud se věci vydaří, cítím úžasný dojem úspěchu. Prostě jen milováním a vytvářením mého života tím, jak žiji, mám pocit, že se mé srdce naplňuje.

Kolik z Kima Junsua jsi nám do této chvíle ukázal?
Řekněme, že jsem ukázal polovinu sebe. Udělal jsem vše, co muž ve svých dvacátých letech může. Život muže začíná v jeho třiceti, takže až se stanu třicátníkem, ukážu všem těch zbývajících 50%.

586982a8c1e827925ec66f59b6d9e481

 

 

 

Zdroj: jyj3.net
CZ trans: @HirokoKawauchi

