[Trans+scans] Interview: Changmin pre Nikkei Entertainment


Pre októbrové vydanie urobil japonský magazín Nikkei Entertainment rozhovor s Maxom Changminom z TVXQ. Redaktori ho vyspovedali o zmenách, ktorými prešiel od začiatku svojej hereckej kariéry.

slider_aca351c7d58ea920766ffa32bce7101a

Väčšinou vidíme Changmina počas jeho hudobných aktivít, no neustále dosahuje úspechy i v hereckej kariére. Tá pre neho začala hlavnou úlohou v Paradise Ranch, kórejskej TV dráme z roku 2011. Nasledujúci rok, úspešne debutoval vo filme v Japonsku. V snímke Fly with the Gold, režírovanej Kazuyukim Izutsuom, bol Changmin obsadený do obtiažnej role ex-špióna zo Severnej Kórey a získal cenu Nováčik roka na 36. odovzdávaní cien Japonskej akadémie spoločne s Shoutom Sometanim a Masahirom Higashidem.
Najnovšia dráma Mimi, kde hral hlavnú mužskú postavu, bola v Kórei vysielaná vo februári a marci tohto roka. Jedná sa o úžasný príbeh lásky a DVD tejto drámy bude v predaji od 26. septembra.

V kontraste s jeho prácou v hudobnom priemysle, ktorá je naplnená energiou, v dráme Mimi môžete objaviť “iného Changmina“ hrať úlohu Minwooa, ktorý sa tichým spôsobom zúfalo snaží vyriešiť stratu pamäte z minulosti.
V skutočnosti Changmin tento rok oslávil 26. narodeniny, ale v dráme by mal každý venovať pozornosť Changminovi, ktorý dokázal zahrať dve kompletne odlišné postavy, t.j. 18-ročného Minwooa, naivného chlapca hlboko ovplyvneného svojou prvou láskou, a 28-ročného Minwooa, ktorý si uzavrel myseľ pred zvyškom sveta, i keď si vybudoval kariéru ako web animátor. Úloha Minwooa je jediná, ktorú “súčasný“ Changmin mohol hrať.

5bf07baf370814aa87d5f7022ce45a32

Changmin: V tejto dráme sú Minwoo ako stredoškolák a Minwoo ako dospelý kompletne rozličné charaktery. Takže v určitom zmysle by som mohol povedať, že som hral dva charaktery, ale nie rovnakú osobu. Ale napriek tomu je príbeh stále o jednom človeku. Aby som zaplnil tú priepasť medzi nimi dvoma, snažil som sa čo najviac si predstaviť tých 10 rokov Minwooa, ktoré neboli v scenári opísané.
Čo sa stalo Minwoovi, odkedy ako 18-ročný stratil spomienky na svoju prvú lásku, až pokým dosiahol 28 rokov? Napríklad, Minwoo sa mohol potulovať, mohol sa báť, pretože nebolo pre neho ľahké nájsť si priateľov… niečo podobné som si myslel o jeho živote za tých 10 rokov. A “Možno sa stalo toto, a preto z neho vyrástol takýto dospelý.“ V mojej mysli som si prepojil seba ako Minwooa v mladosti i dospelosti. Venoval som pozornosť týmto detailom, zatiaľ čo som hral Minwooa. Hoci to nebolo v scenári, bol som toho názoru, že je potrebné toto pozadie odzrkadliť do jeho vnútorných pocitov.

V poslednej polovici drámy bol Minwoov proces navrátenia stratených spomienok na prvú lásku vyjadrený pomocou maľby, kde “Minwoo zo súčasnosti z diaľky uprene hľadí na 18-ročného Minwooa“. Pred stretnutím s Mimi (Moon Ga Young), s jeho prvou láskou, si vážne upravoval ofinu. “Dospelý“ Minwoo sa pozrel na stredoškoláka Minwooa a taktiež sa nevedomky dotkol svojej ofiny. Táto scéna vo mne zanechala hlboký dojem. Neviedol sa žiaden dialóg, ale prekypovala sviežosťou, ktorá každému, kto tú scénu videl, pripomenie spomienky na nevinnú prvú lásku.

Changmin: Myslím, že keď bol Minwoo zamilovaný do Mimi, bola to pre neho tá najlepšia časť jeho života. Najviac žiaril. Aby pred ňou vyzeral super, snažil sa čo najlepšie si upraviť vlasy, zatiaľ čo mu silno bilo srdce. Ale Minwoo v dospelosti už dávno stratil také pocity, i keď obaja majú rovnaké gestá. “Hocičo si urobím s vlasmi, nič sa nezmení. Prečo som sa vtedy staral o také detaily?“ Niečo také… Možno závidel svojmu 18-ročnému ja, pretože vyzeral veľmi šťastný. Alebo možno cítil nostalgiu starých čias. Myslím, že mal veľa zmiešaných pocitov a jeho ruka sa tak podvedome pohla.

Pred niekoľkými rokmi som zašiel do mojej základnej školy. Nemal som konkrétny dôvod, iba obyčajná návšteva. Miesto bolo stále také isté, ale cítil som, že iba ja som sa zmenil. Neviem, ako to vysvetliť, ale cítil som sa veľmi zmätene. Nešlo iba o nostalgiu, ale pripadal som si tak trochu osamelo, zatiaľ čo som premýšľal nad minulosťou. Som toho názoru, že sa Minwoo v tej scéne musel cítiť rovnako ako ja.

c2b74342a88a7b0d0e26354ec2f6e2be

Changmina objavili v 14 rokoch a mihnutím oka sa stal členom top umelcov, TVXQ. Kvôli tomu nemá skúsenosti s láskou zo školských lavíc.

Changmin: Bol som odjakživa hanblivý. Dokonca som ani nemal kamarátky. To veľmi ľutujem (smiech). Ale vďaka dráme som mohol zažiť prvú lásku ako tínedžer.

Changmin pôsobil veľmi placho, zatiaľ čo jeho veľké oči žiarili. Ľudia naokolo povedali ohľadom Changmina v školskej uniforme:  „To mu veľmi svedčí.“ Čo si o tom myslel Changmin?

Changmin: Myslím, že som mal na sebe uniformu prvýraz za 10 rokov. Nebol som si istý, či mi bude sedieť. Ale nebolo to ako “V žiadnom prípade!“ a necítil som sa kvôli tomu nepohodlne (smiech). Maskérka mi povedala: „Hráš stredoškoláka, ale včera si si užíval alkohol a po pití tvoja pokožka už nebude vyzerať ako tá tínedžerska. (smiech) Napriek tomu som zažil veľa zábavy a cítil som sa, akoby som sa vrátil do tínedžerských rokov.

Changmin sa od jeho debutu v Paradise Ranch (2011) veľmi v drámach/filmoch nevyskytoval. Ale i tak existuje herec Changmin, ktorý obohatil jeho výraz a rôzne úlohy, ktoré hral. Môžem povedať, že jeho životná skúsenosť mu pomohla sa vyjadriť v herectve. Changmin istotne musí cítiť jeho postup rovnako ako ja, ak sám videl Mimi. Keď sme sa ho na to spýtali, na moje prekvapenie, dal mi okamžitú odpoveď.

Changmin: Narozdiel od mojich predošlých hereckých skúseností, tentoraz som si počas hrania uvedomil, že je dôležité nielen “zapamätanie dialógov, hrať pokojne a s citom a poskytnutie dialógov v súvislosti s okolnosťami“, ale aj “správne vyjadrenie dialógov ostatným z pohľadu postavy, ktorú hrám“. Hoci nemá rozhovor hlboký význam a nie je veľmi dôležitý, myslel som si, že “viesť konverzáciu s niekým“ a “proste predniesť dialóg“ sú celkom odlišné veci. Nakoniec tá trhlina spôsobí obrovský rozdiel. Pociťoval som niečo v tom zmysle.

c55b019ca7aa5f29d19d670b0774b827

Myslíš tým, že si bol schopný vnímať, ako ostatní herci dokázali vstrebať/porozumieť tvojim dialógom?

Changmin: Áno, áno! Presne to! “Wow, konečne, teraz namiesto hrania s ostatnými hercami, máme konverzáciu ako jednotlivé charaktery.“ A ako výsledok toho som mohol do mojich dialógov vložiť svoje pocity. Uvedomil som si, ako to je dôležité. Samozrejme, základy výslovnosti a vokalizácie sú tiež veľmi dôležité, ale ak nedokážem viesť konverzáciu s ostatnými hercami, znamená to, že odvádzam úbohú prácu v hraní? Niečo podobné som pociťoval počas celej drámy. A myslím, že táto skúsenosť by ma ovplyvnila v každodennom živote. Neobmedzil som to iba na prácu v herectve, ale v mojom skutočnom živote som si tiež dal malý gól, ako “Odteraz by som mal viesť viac konverzácií s ostatnými.“

Kórejské médiá tvrdo kritizujú schopnosti hercov. Či už majú herci dobrú výslovnosť alebo vokalizáciu, “podajú si ich“ a musia čeliť silnému posudzovaniu. Mnoho hercov študovalo základy herectva v dramatických krúžkoch alebo na univerzite. Je pochopiteľné, že Changmin, ktorý začal svoju kariéru ako umelec, je so svojím hraním skromný. “Och, tam ešte nie som…“ Ale medzi riadkami by sme mohli zahliadnuť záblesky sebavedomia.

Changmin: Keď spievam pieseň, je tam jedna téma a obsahuje predstavenie, gradovanie, obrat a záver v 3-5 minútach. Spievam pieseň v závislosti od plynulosti. Takže keď skončím, cítim sa “Je to hotové!“. Ale čo sa týka hrania, myslím, že potrebujem oveľa viac trpezlivosti a času. Pretože potrebujem vyjadriť rôzne pocity namiesto ich “vytvárania“, ale aby som „splynul“ s tým pocitom, musím sa dlhšie pripravovať, takže využijem vlastnú skúsenosť alebo si to predstavim. Myslím, že toto sú rozdiely medzi spevom a hraním.

Mojou hlavnou prácou je spev. Takže v porovnaní s hercami, ktorí o tom premýšľali, sledovali a študovali odkedy sa ráno zobudili až pokým išli spať (celý deň), nie som vôbec blízko, nie som na ich úrovni. Napriek tomu spievanie piesne je takisto o vyjadrení emócií. Pretože som zapracoval na speve, myslím, že som musel získať nejaké techniky a schopnosti vo vyjadrovaní. Takže si želám ich využiť v hraní. Naozaj si to užívam.

e39583442661043702074590ceb1a660

Spôsob, akým Changmin hovorí japonsky a starostlivo volí slová jedno za druhým a spája ich, by sa najlepšie dal opísať ako “byť pozorný“. Hlboko ho obdivujem za jeho precíznosť vo výslovnosti, ale možno to je vďaka dobrým ušiam hudobníka, ako aj vďaka tvrdej práci a súťaživej povahe. Rozhodnutie o obsadení do Fly  with the Gold bolo urobené na základe jeho excelentnej schopnosti hovoriť japonsky. Naučil sa japončinu, aby mohol dobre spievať piesne. Neexistuje nič také ako mrhanie. Všetko, čo absorbuje, je použité ako jeho silná zbraň.

Changmin: Ako bolo povedané, je to skutočne ťažké. Zakaždým cítim obmedzenie jazykovej bariéry. Preto som rozhodne veľmi vďačný divákom, ktorí prídu na naše vystúpenia. My dvaja, cudzinci, sa snažíme zo všetkých síl, zatiaľ čo hovoríme zábavnou (lámanou) japončinou. Ale oni sa smejú a podporujú nás. Každým rokom moja vďačnosť rastie. Toto nie je lož. Je to pravda z hĺbky môjho srdca. Čím dlhšie vystupujeme, tým silnejšia je moja vďačnosť.

Zdroj: dbsknights.net
Pro DBSK CZ přeložila: voldeminnie29

