[170613] U-Know Yunho pre The Celebrity: interview


Editorka magazínu The Celebrity, Bae Ju Hyun, sa na začiatku článku vyjadrila: „V letnom vydaní The Celebrity sa objaví veľa ľudí. S niektorými sme sa už dlho nestretli. Ale umelec, na ktorého sme sa tešili najviac, je práve U-Know Yunho. Zaslúžil si veľký aplauz za ukončenie vojenskej služby. Jeho zľahka opálená pokožka vyzerala zdravo a široké plecia boli známkou dobre stráveného času v armáde. Po stretnutí s ním sme pochopili, prečo ľudia na opis U-Know Yunha používajú slová ako dobrá povaha, starostlivý a vášnivý. Bol dokonca tak priateľský a milý, že objednal kávu pre 17 členov štábu ešte pred začatím fotenia.“

c4a29c8bgy1fgiowrtc09j212w0q2x21

1. Armáda – miesto, kde som sa znovu našiel

U-Know Yunho sa narodil v roku 1986 a do armády nastúpil v júli 2015, kedy oslávil 30. narodeniny. Výcvikový tábor aj čas a miesto nástupu boli držané v tajnosti. So svojimi fanúšikmi sa rozlúčil prostredníctvom ručne písaného listu. Bola to premyslená voľba, ktorou bral ohľad na ostatných regrútov. Po roku a deviatich mesiacoch bol prepustený 22. apríla 2017.  Hneď po návrate sa zúčastnil projektu „0509 Rose Project“ – kampane, ktorou pozývali ľudí k účasti na 19. prezidentských voľbách.

V Kórei sú „celebrity a vojna“ veľmi citlivá téma, ale už od začiatku, kedy bol zvolený za veliteľa vo výcvikovom tábore, až po získanie statusu special class soldier sa Yunho veľmi dobre prispôsobil vojenskému životu.

c4a29c8bgy1fgioq1p9zej20ux12w43k

Odhliadnuc od faktu, že je spevák, jeho úprimný a príkladný vojenský život sa stal inšpiráciou pre ostatných mužov.
„Teraz, keď som bol prepustený, čas, ktorý sa zastavil, začal znovu ubiehať.“ Ale zároveň preukázal náklonnosť pre svojich súdruhov: „Rád by som znovu videl členov mojej 26. jednotky.“  

Počas prvého roku na strednej škole bol jeho otec proti tomu, aby sa stal celebritou. A tak sa Yunho vydal celkom sám z rodného mesta Gwangju do Soulu. Ako tínedžer vyhral množstvo ocenení a stal sa ikonou Hallyu vlny a prežil tak omnoho viac než iní ľudia v jeho veku. Aké to je stáť na vrchole sveta?

„V mojej profesii získavame pozornosť ako kolektív, takže je tam veľa ľudí, ako manažér, štáb a podobne. Starajú sa o mňa. Myslel som, že nikdy nenastane príležitosť pre Jung Yunha konať samostatne za seba. Preto som slúžil v armáde bez ľútosti.“

Po skončení tréningu alebo keď sa vrátil z vojenského vystúpenia so svojou skupinou, zvykol sledovať horizont pri západe slnka a premýšľať o mnohých veciach. Cítil, akoby čas vo vonkajšom svete ubiehal rýchlo, zatiaľ čo deň v armáde plynul veľmi pomaly. V takých chvíľach si nemohol pomôcť a premýšľal o Jung Yunhovi:
„Samozrejme, aj v armáde ma prenasledovalo meno U-Know Yunho z TVXQ a vojakom sa to zdalo super. Preto som sa snažil pracovať ešte usilovnejšie. Mojou zásadou č.1 počas vojenského života sa stalo ´Prídem o minútu skôr a odídem minútu neskôr.´ Nerobil som to kvôli pozornosti či podobne. Len som chcel ukázať, kým skutočne som. Možno som sa cítil uvoľnene a pohodlne dosť na to, aby som dobre vychádzal s vojenskými kamarátmi a užil si vojenský život.“

c4a29c8bgy1fgioq4hxesj20uy12ragk

V armáde, kde sa stretnú rozliční ľudia z rôznych regiónov, zažil miniatúrnu verziu skutočnej spoločnosti. Spoločnosti, o ktorej nevedel, že existuje, zatiaľ čo hral alebo tancoval a spieval na pódiu. Naučil sa hlbšej zodpovednosti, keď sa stal veliteľom jednotky, ktorý má na starosť ostatných vojakov. Zabával sa, aj keď musel spať v chladnom stane so zvyškom vojakov. Smial sa nad triviálnymi vecami.
„Kedysi som bol takýmto človekom a teraz som si mohol potvrdiť, že som sa v sebe nezmýlil. Chcel som sa na chvíľu zastaviť, keďže sa už viac ako 10 rokov ženiem za jediným cieľom. V tomto zmysle nemohol pobyt v armáde prísť v lepšom čase. Vnímam to ako obrovskú príležitosť vrátiť sa späť a vidieť, kým som sa stal.“

2. Je čas žiť ako všetci ostatní

U-Know Yunho rád vedie s ostatnými ľuďmi vážne konverzácie. Pocity a myšlienky, ktoré z takýchto rozhovorov získal, mu prinášajú viac inšpirácie než odkazy filmov či kníh. Armáda je miesto, kde sa zišlo množstvo kórejských mužov starších ako 19 rokov.
„Samozrejme, že sa našli aj takí, s ktorými som dobre nevychádzal. Je tam veľa typov ľudí. Napriek tomu som sa snažil tieto rozdiely prekonať, aby sme našu misiu mohli dovŕšiť spoločne.“

Pre mladých mužov, ktorí mali po prepustení prvý raz v živote pracovať, môže U-Know Yunho pôsobiť ako mimozemšťan z iného sveta, ale Yunho prelomil tieto predsudky a podelil sa s nimi o svoje príbehy plné skúseností:
„Keďže som začal pracovať veľmi skoro, v armáde som tak mohol mnohým poradiť so sociálnym životom. Boli veľmi zvedaví  ´ako si si splnil svoj sen?´ Povedal som im, musíte rozlišovať medzi vecami, ktoré máte radi a v ktorých ste dobrí. Potom o tom vážne pouvažovať a spísať si to na papier. Zistíte, že sa tam ukáže niečo, čo bude oboje spájať.“

c4a29c8bgy1fgioq5zqgqj20vb18gag4

Najčastejšou otázkou z armády sa pre Yunha stala: „Aká sila ťa poháňala, aby si až doteraz vydržal stáť, keď si v tak mladom veku prišiel z Gwangju do Soulu?“ Príbehy, ktoré sú pre Yunha obyčajnými, boli pre druhých špeciálne. Ale každodenný život, ktorí prežívajú jeho kamaráti, nie je normálny pre U-Know Yunha. Sú veci, ktoré by rád skúsil a ktoré sú pre nich prirodzené, a Yunho im závidel tú normálnosť.

„Je to pre mňa niečo špeciálne, keď môžem počas dovolenky jesť tteokbokki v stánku. Ak ma ľudia spoznajú, poviem: ´Áno, som U-Know Yunho. Prosím, podporte nás, keď sa vrátime.´ Než som nastúpil do armády, mal som počas vystúpení silný imidž. Teraz myslím, že som trochu zmäkol. Pasuje to k môjmu veku.“

Počas času stráveného v armáde sledoval mnohé zaujímaví televízne programy a prezradil nám, že najradšej má I Live Alone.
„Je to show, ktorá ukazuje váš život. Myslím, že by som sa cítil pohodlnejšie ukázať sám seba, než sa snažiť vynikať vo variety show. Páčili sa mi aj iné programy, ako Drinking Solo a Another Oh Hae Young. Niečo, čo je normálne pre niekoho, môže byť špeciálne pre iného a podľa môjho názoru tieto pocity veľmi dobre vystihli. V dráme, hoci je Oh Hae Young strápená kvôli zrušeným zásnubám a má problémy v škole a v práci, sa stále vracajú k filozofii ´Ale som to stále ja.´ Popularita môže byť hnacou silou v mojom živote, ale nemyslím, že kompletne mení môj život. Musím si nájsť zlatú strednú cestu. Nastanú časy, keď súhlasím s ľuďmi, ktorých mám rád, a časy, kedy nesúhlasím. Ale som nadšený, keď sa vďaka takým skúsenostiam posúvam dopredu a ľudia okolo mňa mi za to ďakujú.“

Počas tohto interview sme sa dozvedeli, že bude Yunho účinkovať v dráme Meloholic, od režiséra drámy Another Oh Hae Young. Je to založené na webtoone, kde muž dokáže čítať myšlienky iných ľudí. Zdá sa to byť vhodná úloha pre Yunha, keďže je vynikajúcim poslucháčom.

c4a29c8bgy1fgioq7k271j20vo18gq9b

3. Skutočný Jung Yunho

Počas celého rozhovoru U-Know Yunho hovoril o ´byť sám sebou´. Ten, kto vždy beží bez zastavenia k svojmu cieľu, sa teraz zamýšľa nad sebou. Čo pre neho znamená ´byť sám sebou´?

„Nemyslím si, že úspech je všetko. Skôr premýšľam: Som na seba hrdý a som k sebe úprimný? Keď mi je daná nejaká úloha, musím ju dokončiť, nehľadiac na výsledok. Ak som doteraz dbal na disciplínu, aby som neupadol k určitým spôsobom, tak v armáde som sa naučil trochu zrelaxovať.“

U-Know Yunho dokonca svoje názory nakreslil aj na bežecké topánky. Nájdete tam veľa abstraktných slov ako ´R=VD´ alebo ´passion´. Dokonca nakreslil jahodu – ovocie, ktoré má najradšej. Hoci nemá veľké nadanie na kreslenie, prerobil aj džínsovú bundu, pretože chcel vyjadriť svoje myšlienky.
„Mal som rád cvičenie a cestovanie – niečo aktívne. Ale v poslednom čase sa to zmenilo. Chodím do galérií a začal som kresliť. Mal som na to čas, tak som to skúsil. Maľovaním môžete plne vyjadriť svoje emócie. Keďže mám prácu, pri ktorej sa vo mne hromadí množstvo rôznych pocitov a mám možnosť ich aj vyjadriť, myslím, že eventuálne vám ich budem môcť ukázať na pódiu alebo hraním.“

c4a29c8bgy1fginhfdvs0j20go0b40za

Narazil na mnoho vecí, ktoré chcel vyskúšať, zatiaľ čo pozeral TV s ostatnými vojakmi. Povedal: „Spomienka, ktorá sa tlačí do popredia je ´Kiss & Cry´. Pri tejto príležitosti som sa mohol naučiť krasokorčuľovanie, ktoré som predtým nikdy neskúsil. Na ľade som sa snažil do toho vložiť maximálny potenciál. Myslím, že takéto aktivity ma učia, aká to môže byť zabáva a ženú ma dopredu.“ U-Know Yunho nám prezradil, že sa nedávno pustil do stavania bicyklov a naučil sa hrať biliard. Namiesto toho, aby len vykonával tieto činnosti, investuje čas do pochopenia teórií za týmito aktivitami.

4. U-Know Yunho, skôr otáznik ako výkričník.

Zaujímalo nás, či U-Know Yunho, ktorý bol na vrchole svojej kariéry viac ako 10 rokov, cítil zmeny v zábavnom priemysle… v priemysle, ktorý sa mení rýchlejšie než iné. Aký je to pocit vrátiť sa po 2 rokoch späť?
„V mojom vnútri sú rôzne farby. Nielen čierna a biela, ale aj červená, modrá a zelená a myslím, že ich môžem ukázať všetky. Ako osemfarebný vták (pozn.pr.: pojem, ktorý predstavuje niekoho prispôsobivosť), správne? Túžim predviesť všetky tieto odlišné farby v mojom vnútri.“

c4a29c8bgy1fgioq9dyahj20vr18gtdc

Hoci sa stal horúcou témou za jeho príkladnú vojenskú službu, už dávno predtým bol U-Know Yunho známy pracovitou povahou v zábavnom priemysle.
„Aby som bol úprimný, mám v sebe aj drsné stránky. Ak sa sám seba spýtam, či som vzorný… neviem. Hádam, že moja osobnosť doviesť veci až do konca zo mňa spravila dôsledného človeka.“

„Užívam si, keď sa môžem na niečo sústrediť, takže nenávidím, ak je toto sústredenie porušené. Mám šťastie, že mi tieto vlastnosti priniesli dobrý imidž. Ale rád teším ľudí okolo mňa a rozdávam im šťastie. Okrem toho by som sa rád stal niekým, kto je skôr otáznik než výkričník. Chcem sa stať celebritou, ktorá si udržiava svoju zvedavosť.“

Spýtali sme sa, čo pre neho znamenajú fanúšikovia, ktorí s ním boli tak dlho. „Moji fanúšikovia sú pre mňa vzácni. Vyrastal som s nimi. Mohli na mňa za tieto 2 roky zabudnúť, ale sú aj takí, ktorí ostali lojálni. Teraz už pracujú a niektorí majú vlastné rodiny. Keď to vidím, chcem im zatlieskať. Možno to je tým, že sme boli spolu 15 rokov, ale rád by som ich nazval dobrými priateľmi a partnermi.“

c4a29c8bgy1fgioqirqzkj20vr18gdmt

Existuje niekto, kto ťa neustále povzbudzuje a inšpiruje?
„Môj otec. On ma na vlastnom príklade naučil, čo to znamená ´nemenný´ a ´konštanta´. Bol by som šťastný, ak by som bol v budúcnosti takým dobrým otcom mojím deťom, akým je on mne. Vo vzdialenej budúcnosti sa chcem stať mužom, ktorý je rešpektovaný ako otec. Čo sa týka inšpirácie, tým mi je aj Michael Jackson, ktorý ako umelec vždy skúšal nové veci. Mojím osobným gólom je tancovať až kým budem mať 51 rokov. Keďže som svoju kariéru začal na pódiu, nechcem o to prísť.”
Máme sa na čo tešiť – U-Know Yunho, ktorý tancuje aj vo veku 40 a 50 rokov.

A čo je teda jeho konečným cieľom?
„Chcel by som byť niekým, kto dokáže vyjadriť a povedať niekomu, aké sú Jung Yunhove hodnoty. Už som spomenul, že by som niekedy rád založil školu. Neženiem sa za tým, aby boli moje hodnoty uznané ostatnými, ale usilujem sa stať olejom, aby naša spoločnosť mohla dobre fungovať. Aj keď by som nebol niekto na vysokom poste, ak sa stanem expertom vo svojom odvetví, rád by som sa podelil o získané vedomosti.“

c4a29c8bgy1fgioql40vnj20vk18gtf0

U-Know Yunho má veľa myšlienok ako celebrita aj ako verejná osoba. To je dôvod, prečo sa môžeme tešiť na nasledujúce desiatky rokov, ako sa hýbe vpred rozumejúc dôležitosti svojich činov.

Zdroj: wearetvxq.com
Pro DBSK CZ přeložila: @voldeminnie29

